Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

@bjorn & youri
hmm ja ik heb express die beweging er in prpberen te krijgen, en daarom express weing geflitst. Maar is dan misschien niet zo goed uitgepakt. Vanmiddag nog maar eens goed naar de foto's kijken.
Flash op 2e gordijn klinkt heel logisch idd maar niet aan gedacht. Is een goeie tip!
Ik stond in de ring tussen 3 duos die aan het sparren waren, dus beetje chaotisch was het wel, haha.

Naja, zo leer je :)
 
Maar nog even over het foto inzend spel, is daar genoeg animo voor? Is namelijk wel leuk om te zien wat anderen er van maken denk ik.
 
Maar nog even over het foto inzend spel, is daar genoeg animo voor? Is namelijk wel leuk om te zien wat anderen er van maken denk ik.

Dat denk ik ook, denk dat het wel handig zou zijn er een apart topic van te maken. Anders wordt het zo rommelig hier.
 
lol :+
denk dat we beter iets kunnen doen als een boom of een bewegende auto of weet k het wat
 
't Werkte bij het autosoep topic destijds ook wel.
Ik kan alleen echt niet garanderen dat ik ermee bezig ga, ik ken mezelf en heb nu m'n studie ook weer.

Youri, TC is technische camera.
cambo-view45-03-1.jpg

Heb ook met de digitale achterwand gewerkt; Phase 1 geval á 18k, waarvan er vorig jaar 1 gejat is, hoorde ik. :+

Morgen 120mm en 4x5" ontwikkelen en afdrukken. :)
 
Aight! een tc vond het altijd goud om daarmee te werken :D moet je ook scheimflug en dat soort opstellingen maken nu?

Ik weet niet of je er misschien wat aan hebt maar ik heb nog een doosje ilford fotopapier liggen en ook nog wat hasselblad & tc film, overgebleven na mn opleiding. Weet niet of je veel in de doka zit?

Btw nog mensen naar de Photokina as weekend in Keulen?
 
gebruiken jullie de bijgeleverde(gekochte) zonne kap altijd buiten? of alleen met volle zon?
of ook net als nu (hier is het bewolkt maar niet echt donker) ook?
 
Ik gebruik die alleen als er een dikke zon is, vraag me ook af wat de andere er van vinden hier, zie wel vaker mannetjes die hem er wel op hebben, maar vind 't meer zoiets van; kijk mij, ik heb een grote lens.
 
Ik heb altijd de zonnekap er op zitten omdat het geen nadelige effecten heeft en het beschermt mijn glas.

@ Anne als ik wil patsen draai ik er wel een converter op :+
 
Kan je niet net zo goed een kleurloos filter gebruiken dan, iig Fox?
Met zo'n extra toeter loop je alleen maar meer gevaar in drukte, lijkt me.

Pepijn, ik kan zeker wel wat gebruiken! :)

Ik heb vandaag toevallig voor 't eerst in 6 jaar weer in de doka staan ontwikkelen en afdrukken.
Binnenkort krijg ik via een kennis binnenkort al wat ontwikkelaar, fixeer en misschien wat papier, dus dat van jou zou daar een mooi extra'tje bij zijn.

Where you be livin?

Aangezien ik nog zat ruimte in huis heb, zit ik eraan te denken een donkere kamer te maken.
Ik moet nog even wat info hebben over vergroters, maar op marktplaats zijn ze iig relatief goedkoop te vinden. :)
 
Vandaag op circuit Zolder geweest en wat foto's gemaakt. Nou kreeg ik in 10 minuten tijd 2 keer een ERR vandaag bij m'n 7D.. Ik moest toen de accu eruit halen en er weer in doen om de camera weer aan de praat te krijgen..

Gelijk de winkel gebeld en gevraagd wat het kon zijn. Zij vertelde mij dat het aan de aansluiting van de lens kon liggen, dat hij vies was oid.. Of aan het kaartje. Ik had hem niet geformatteerd voordat ik hem ging gebruiken.. Dit kon nog wel is van belang zijn zei die.

Iemand hier ook wel is last van gehad?
 
Hmm beetje vaag. Heb al een aantal nieuwe camera,s gehad en kaartje nooit geformateerd.
OOk nog nooit een error gehad met me Nikon d700. Als het vaker gebeurd gelijk terug gaan hoor!

maatje van me heeft ook al 2x een nieuwe sensor er in moeten laten zetten.
 
Jeps, ik kijk het even aan. Komende week weekje naar Duitsland. Als het dan nog 1 keer gebeurd ga ik daarna gelijk naar de winkel. Morgen nog wel even voor de zekerheid Canon zelf bellen.

Hmm beetje vaag. Heb al een aantal nieuwe camera,s gehad en kaartje nooit geformateerd.
OOk nog nooit een error gehad met me Nikon d700. Als het vaker gebeurd gelijk terug gaan hoor!

maatje van me heeft ook al 2x een nieuwe sensor er in moeten laten zetten.
 
kaartje is het niet, als je kaartje niet goed is geeft ie een CHA melding, en kan je ook niks doen.

Mocht die fout weer voorkomen, moet je even aan je lens draaien, bij sommige lenzen zit er wat draaibare speling op, waardoor de verbinding tussen body en lens niet 100% is.

als de fout dan blijft... danneh... is het iets anders. :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top