Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Het lijkt wel alsof die dolfijn er in is getekend met een zwarte brush, wel appart dat je het zo hebt gefotografeerd.
 
Heb vanmiddag in een fotozaak hier in de buurt een half uurtje staan praten over het misschien aanschaffen van een cam. Volgens de man waar ik mee sprak kan je van Sony voor veel minder geld een betere camera krijgen dan van Canon of Nikon.
Alleen heb ik nog nooit echt wat gehoord van een sony camera, laat staan er iemand mee gezien.

Maar nu vraag ik me af, waarom hoor ik dan nooit iemand over de Sony camera's?
Ik heb de body's van nikon/canon/sony in de zelfde prijsklasse eens naast elkaar gezet. En ook hier lijkt de Sony idd meer mogelijkheden te bieden. Zijn er dan voor Sony veel minder (goede) objectieven te krijgen? Waar zit het addertje, of is die er niet? Wat is jullie mening?

De vergelijking:
http://www.kieskeurig.nl/productver...92&product[]=4D72B1CC8E89910BC125762400344D99
 
Opzich een sony is een prima Camera, maar voor een Canon/ Nikon zijn gewoon veel meer lenzen, flitsers etc te krijgen.
Waardoor je veel meer mogelijk heden hebt.
 
Daarnaast heeft men de neiging om bij hetzelfde merk te blijven wanneer je een beetje serieus bezig bent. Ik ben in hart en nieren een Nikon man (4e inmiddels) en kan (daarom) niet overweg met een Canon, schieten lukt natuurlijk wel maar daar blijft het wel bij :+

En als je je nog laat adviseren over wat voor camera je moet halen bij een camera zaak, is het niet echt nodig om nu al in het segment D90/500D te kijken.
 
Mijn schoonvader heeft ook een sony, moet zeggen dat het een erg leuk ding is. Vooral kwaliteit van de foto's ten opzichte van wat hij kost vind ik erg positief.
Assortiment van de objectieven is ook best ruim.

Mijn mening is dat het een erg leuk vakantie/amateur cameratje is, vind de body niet erg robuust en vind de bediening een beetje omslachtig. Zeker geen reportage camera dus.

Naar mijn inzicht kan je beter voor een leuke canon of nikon gaan, waarom? koop nu een instapmodel en je kan in ieder geval zeker weten je objectieven later op een duurder/beter model gebruiken van hetzelfde merk. Daarnaast hebben canon en nikon zich beide al bewezen.

Zelf altijd al met canon gefotografeerd, en heb ook met een hoop modellen gewerkt. Daarnaast kunnen ze makkelijk tegen een stootje (ook ondervonden) en zijn de body's voor de rest ook erg kwalitatief.
Assortiment accesoires, objectieven, fliters etc etc is zeer ruim en je kunt altijd verder.

Ik zou als het in je budget ligt kijken voor een canon 50D of iets in die richting.

Paar voorbeelden:
Vriend van me met een 350D, vele keren meegenomen op reis in de bergen etc vaak gevallen of erg nat/vies geworden. Rond de 80000 foto's mee gemaakt en het enige was dat 1 knopje iets minder goed werkte als normaal.

Ik liet een canon eos 5D incl 24-70canon objectief van 2,5m hoogte uit mijn handen vallen op het asfalt... (slim) 3 krasjes maar kon wel meteen verder fotograferen.

Canon eos 1N is zelfs een keer gebruikt als hamer om een spijker in een stuk hout te slaan, zelfs toen geen enkel technisch mankement. :p
 
Ik liet een canon eos 5D incl 24-70canon objectief van 2,5m hoogte uit mijn handen vallen op het asfalt... (slim) 3 krasjes maar kon wel meteen verder fotograferen.

Canon eos 1N is zelfs een keer gebruikt als hamer om een spijker in een stuk hout te slaan, zelfs toen geen enkel technisch mankement. :p

altijd zo onvoorzichtig?
of valt het wel mee?
wie gebruikt der nou een camera als hamer :p
 
Mwoah valt mee hoor :p

Dat met die spijker heb ik zelf nooit gedaan, was ooit een test/filmpje op youtube. Heb wel die camera de eos 1n zelf ook en het is echt een bakbeest.

Dat van 2,5m laten vallen is wel gebeurd bij mij :p was bezig met een reportage en stond op een trap. Camera had ik in mijn hand en wilde een foto gaan maken.. bleef het nekding achter iets van de trap hangen.
En toen viel hij best hard:p setje van 3500E 8P
 
uurtje met water en glas spelen :p

2le89dmwnwwt36583s4j.jpg

lt8edxbgu96cz786v5bs.jpg

wjhwjecx5wd6t426t4dh.jpg

50pbhv6nffff9p0s3ldi.jpg

qd4wde9ebqob9959eayl.jpg


en een speeltje :p

mysdettqvxzijzl5u7wr.jpg
 
Erg vet effect zo idd. :) Alleen die laatste, de hoek van 't water op de aardbol klopt niet helemaal heb ik 't idee ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top