Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
@ erik,

x2 extendertje?

Ja wil ik inderdaad een keer gaan proberen :).

Edit; ik wil deze week wat gaan proberen met productfotografie. Ik wil graag een zwarte achtergrond gebruiken, iemand tips voor opstelling, wat voor materiaal gebruiken voor achtergrond e.d.? Of is het handiger een zwarte achtergrond te maken in Photoshop? Thanks.
 
Gewoon zwart papier gebruiken, en het ligt er net aan hoe groot de producten zijn en of je studio lampen hebt of gewoon losse flitsers.
 
Gewoon zwart papier gebruiken, en het ligt er net aan hoe groot de producten zijn en of je studio lampen hebt of gewoon losse flitsers.

Het gaat om schoenen, maar wil vooral macro's ervan gaan maken. Ik heb geen studio lampen en geen losse flitser :p. Kan ik gewoon een bureaulamp gebruiken oid.? En waar neerzetten?
 
1ste foto heb ik in 3769X2414 dus 2bij2m printen is geen probleem


R-r5
1ste zekker horizon recht trekken.
en alle foto,s kan je gewoon veel meer uit halen, door beetje te shoppen.

Erik
1ste foto echt mooi! chek alleen de kleur blauw van klm even en ik mis de vleugels wel!
bij dit soort foto,s kan je best wat ruimer schieten er gebeurt genoeg, dus wordt zoiezo geen saai plaatje!

2de kleuren zijn echt mooi! Hij is wel wat druk moest wel een paar keer kijken wat het was ( en ik zit vaak in die kisten:p) hahah

2 erg mooie plaatje,s!


Ik zou zekker geen 2x extender nemen! weet niet welke lens je had ? Met mijn 70-200 Nikon gebruik ik een 1,7tc en eigelijk is het op het randje.

Zou idd eerder voor een 100-400 gaan, maar als je helemaal goed wil doen, zou ik een prime nemen 400 F5,6 licht, goedkoop, goede kwaliteit. En kan je lekker je 70-200 houden
 
Erik
1ste foto echt mooi! chek alleen de kleur blauw van klm even en ik mis de vleugels wel!
bij dit soort foto,s kan je best wat ruimer schieten er gebeurt genoeg, dus wordt zoiezo geen saai plaatje!

2de kleuren zijn echt mooi! Hij is wel wat druk moest wel een paar keer kijken wat het was ( en ik zit vaak in die kisten:p) hahah

2 erg mooie plaatje,s!


Ik zou zekker geen 2x extender nemen! weet niet welke lens je had ? Met mijn 70-200 Nikon gebruik ik een 1,7tc en eigelijk is het op het randje.

Zou idd eerder voor een 100-400 gaan, maar als je helemaal goed wil doen, zou ik een prime nemen 400 F5,6 licht, goedkoop, goede kwaliteit. En kan je lekker je 70-200 houden

De foto's zijn niet van mij ;). Het zijn voorbeelden van wat ik graag wil bereiken.

Ik heb nu een 70-200 f2,8. En 400D heeft een cropfactor van 1,6. Wat bedoel je met 'op het randje'?

Die 100-400 van Canon is gewoon te gek. Ik ga hem binnenkort wel een keer huren. Ik verwacht niet dat er dit jaar nog een telelens gaat komen...
 
Hey,

Oow oke hahaha :p

Jij hebt je crop nog jah maar door je crop verlies he geen kwaliteits verlies.
Met een Tc verlies je wel kwaliteit.

Op het randje bedoel ik me, kwa scherpte, en kwaliteit. Heb een 2.0 geprobeerd maar was ik niet te vrede over.

Canon heeft alleen 1,4 of 2,0TC en 1,4 geeft echt weinig meer waarde.

100-400 is idd hele mooie lens! alleen hou je 70-200 ten aller tijde :p

Ik baal echt als een gek dat ik niet die 500mm heb gekocht! pfff heb hem zo hard nodig hier hahah
 
Even spammen :p

Ik lever ook foto printwerk en tevens ook groot formaat, pm maar bij interesse.

@melv, zo'n foto moet je printen he niet drukken ;)
 
Ik vond deze wel mooi, van m'n laatste dagen in Portugal:

[IR]http://i48.tinypic.com/2hdtv6f.jpg[/IR]

[IR]http://i46.tinypic.com/mli4b8.jpg[/IR]
 
Ze zijn beide inderdaad wat donker. Jammer dat je de dolfijn expres zo hebt gedaan, vind het niet mooi, komt ook door de rommelige achter- en voorgrond.
 
Naja, vind het wel meevallen. Volgende keer even andere positie nemen waar de achter- en voorgrond wat minder rommelig zijn.

Edit: even bijgesneden, beter ? (nog steeds druk he..)

[IR]http://i47.tinypic.com/2upbbir.jpg[/IR]
 
Vind het sowieso jammer dat die vis helemaal zwart is, wat meer detail erin was denk ik mooier geweest. En dan kan je altijd nog met photoshop o.i.d de vis wat donkerder maken, maar dat je wel nog wat details kunt zien.

Maar dat is verder gewoon een kwestie van smaak denk ik ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top