Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Ook even geprobeerd. Heb wel de curve (vanuit het midden) helemaal naar beneden moeten trekken en iets naar rechts iets te kunnen zien. Ondanks het automatische sensor reiniging systeem zit er toch nog een hoop vuil op!

DSC_5894.jpg
 
Et voila :)

Zit dus redelijk wat stof in!

@Robert, Balg zou ik zelf ook niet doen. Zelf veel ervaring met perslucht met het zuigsysteem, 5D mk1 en 2, 1D mk2, 30D etc etc veel mee schoongemaakt en nooit problemen. Je moet ook erg uitkijken dat je de sensor zelf niet aanraakt ivm beschadigen.
 
Ik probeer mijn vriendin hem te laten kopen.. Is toch gewoon een F mount?

Vattingadapter FT1: kan op de 1-vatting van de camera worden bevestigd, zodat u elk NIKKOR SLR-objectief kunt gebruiken. Verschillende objectieven uitproberen is een uitstekende manier om te experimenteren met het maken van opnamen van een onderwerp. En als u AF-S en AF-I NIKKOR-objectieven gebruikt, kunt u het uitstekende Nikon 1-autofocussysteem*2 ten volle blijven benutten.

bron:
http://nikon.nl/nl_NL/product/digital-cameras/nikon-1/nikon-1-j1
 
Sorry dat ik het zeg, maar dat Nikon ding is een prut ding. Ligt bij ons in de winkel en als je het vergelijkt met de modellen van Sony / Panasonic en Olympus is die van Nikon echt een klote ding. Met weinig licht krijg je heel snel problemen en qua sensor grootte is die van Nikon ook een stuk kleiner..

Samsung heeft trouwens ook een goed ding gemaakt (voor het eerst) de nx200. Sensor is net zo groot als een DSLR, net zoals de modellen van Sony dit ook hebben! Ik zou nog is goed nadenken voordat je deze koopt ;)
 
Leuk zo'n Samsung.. Lenzen assortiment van lik me reet. En het word z'n eerste camera dus hij zal er vast wel mee kunnen spelen.
 
Nou zoek ik ook een leuk cameratje.
Mijn vader heeft laatst een Panasonic DMC-TZ20 Lumix gekocht en die maak serieus mooie foto's voor mijn doen. Ik ben natuurlijk geen foto kenner ;)

Maar ik ga binnenkort misschien een trip maken met de auto dus wil gewoon een handig cameratje hebben.
Op de Panasonic zit ook een GPS dus je weet altijd precies waar de foto gemaakt is. Wel leuke feature.

Hebben jullie nog andere ideeén? Moet wel leuk betaalbaar zijn want tis gewoon om mooie foto's te maken en verder niet veel.

Is die Nikon bijvoorbeeld een leuk toestel om mee te "beginnen" of is die al te uitgebreid.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top