Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Zitten idd wat vette platen tussen!

Heb zelf nu een 50mm f1.8 binnen. Cam (van mijn pa) kan ik nu ook een tijdje hier houden, dus wil meer foto's gaan maken :)
 
ik heb sinds kort ook een 50mm f1.8 :)
scherpe lens zo tijdens de eerste paar shots..

zit alleen met het probleem dat mijn body geen interne AF motor heeft :+
dus moet handmatig scherpstellen helaas..
maja deze lens was aardig goedkoop dus kon hem niet laten liggen..
 
Ik heb ook nog 2 leuke van de boss hier, beide links een flits, bij de laatste heb ik met DIY snoot en grid getest :p

zkc9u507ab1ywh17s2ze.jpg


qyg0atf8nqnatw0bl469.jpg
 
Waarom een lichtsterkere terwijl je net een set bere flitsers heb gekocht?
Volgens mij worden er juist langere lenzen gebruikt (?)
 
Wil het ook voor Docu fotografie gaan gebruiken. Dat is voornamelijk belangrijk voor school..
 
Voor studio zou ik hem niet nemen! zou dan eerder een 85mm nemen!
Ik heb zelf 50mm 1,4 op FF dus is beethje zelfde als 30mm op crop.



Ik denk zelf dat 85mm lekkerder is voor studio.
 
24-70 idd, was nog vroeg ;)

Een 70-200 is prima geschikt hoor voor in de studio! Afstand nemen van je onderwerp is soms ook de kracht.

Als je een studio hebt moet je toch wel een beetje formaat hebben hoor, maargoed een meter of 15/20 heb je wel nodig in de lengte.
 
Ja dat bedoel ik ;)

Een studio van 15/20 meter lang is een behoorlijke luxe en niet voor iedereen weggelegd!
Maar verder is de 70-200 2.8L inderdaad een heerlijke lens!

Binnenkort eens met een keer gaan spelen met de 600mm f/4.0L. Ben benieuwd of dat wat is :)
 
En qua Sigma lenzen is het wat of zeggen jullie neem echt Canon? Want het prijs verschil is nogal groot..
 
Vandaag mijn statief ontvangen dat kapot was bij eerste levering, dus meteen maar een beetje zitten klote met 2 paraplu's etc erop, en wat pp. :+

linkerkant is veeeeel te overbelicht, maar ik moest weg dus kon ik niet meer aanpassen.
by4ue5yhhslbeqykn4uy.jpg
 
Last edited:
Vandaag beslist dat ik een reeks portretten ga beginnen met telkens dezelfde manier van bewerken, ruw, "bovennatuurlijke ogen", soort van grauwe structuur erover. Heb er nu eentje van mijzelf, mijn vriendin, mama en haar vriend. Mijne is degene hierboven

mama
fdub7eb32p79j9i7aquh.jpg


haar vriend
q0pgxjbson53belbt4nk.jpg


mijn vriendin (niet goed gelukt)
xpn9urcreds67eta4c1t.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top