Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Nikon d700 5fps en 8fps.
En gebruik die 8fps bijna nooit, meestal maar op 5 of 6, is genoeg wacht liever op het juiste moment.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ze6Fiq9hs8U"]YouTube - Nikon D700 frame rate[/ame]

Hmm zullen we dus maar gewoon weer pics gaan posten :P
Ik heb niks, hahaha wie wel ?

Na het weekend weer :p zondag een serie foto's maken met de titel "met de billen bloot".
Heb iemand zo ver gekregen om op higheels en met broek naar beneden op de foto te gaan. ;)

@ maarten,

Pics or it didnt happen :P hahaha

Je pics zekker met tegenlicht bevallen mij erg goed bjorn.
zou wel meer kiezen voor technishere ( of hoe je het schrijft) foto,s dus meer met je flash werken en meer met licht enzo.

Zitten toch aantal foto,s tussen dat ik zeg van mwaa, jij kan zekker veel en veel better.

I know, I know. :)
Maargoed, zoals ik al zei, ik had geen flitser, wat zeker iets later in de middag parten ging spelen door bewolking.
Daarnaast heb je tijdens 6 uur fotograferen niet altijd evenveel zin (en tijd, wanneer je iets leuks ziet) om alles goed te krijgen.
Vooral met bewerken raakte ik 't tegen 't einde helemaal beu, dus die quali werd ook wel minder en daarnaast moet je hier toch ook wel weer meer voor quantiteit gaan.
Mensen willen zoveel mogelijk foto's zien; dit is een selectie van 80 uit 350, wat ik al een redelijke aantal vind.
/excuses, excuses.

Denk dat schieten/bewerken qua flitsfoto's, met evt een prime, al veel makkelijker/sneller is.

Zo wat een lame-ass verhaal hierboven. :D

Dat zeg je dan wel, maar ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb nu op zo'n 6 festivals gefotografeerd, maar hoe later 't wordt hoe minder moeite je gaat doen om het echt goed te doen. Vind er ook wel een hoop mooie plaatjes tussen zitten hoor!

I know, I know. :)
Maargoed, zoals ik al zei, ik had geen flitser, wat zeker iets later in de middag parten ging spelen door bewolking.
Daarnaast heb je tijdens 6 uur fotograferen niet altijd evenveel zin (en tijd, wanneer je iets leuks ziet) om alles goed te krijgen.
Vooral met bewerken raakte ik 't tegen 't einde helemaal beu, dus die quali werd ook wel minder en daarnaast moet je hier toch ook wel weer meer voor quantiteit gaan.
Mensen willen zoveel mogelijk foto's zien; dit is een selectie van 80 uit 350, wat ik al een redelijke aantal vind.
/excuses, excuses.

Denk dat schieten/bewerken qua flitsfoto's, met evt een prime, al veel makkelijker/sneller is.

Mischien volgende keer je 6 uur at the party anders indelen. Bedoel als je bevoorbeeld 2x 2 uur duurt.
Dus eerste 2 uur klikken en dan 2 uur rust en dan weer 2 uur, dan hou denk ik wel je motivatie en je creativiteit.

En ik zou idd meer me prime werken , kan je en moet je echt creatief wezen. En denk dat zeg maar de mensen van dit feest dat wel kan waarderen ( sorry dat ik even zo kort door de bocht zeg van de mensen). Maar kijk maar naar je zelf , lekker creatief en als het anders is het ook goed. Je snapt me wel :p

Of voor de volgende keer mischien een Sterkere selectie maken ?? dus mischien 50 a 60pics.
Uit eindelijk gaat het niet om hoeveel pics je hebt ,maar om de impact op de mensen.

Dus als jij een serie van bevoordbeel 40pics hebt en die is gewoon zo goed dan hebben de mensen als sneller wauw dan als je 80 wat mindere foto,s hebt.

Wel voordeelminder pics om te bewerken en je kan gewoon wat meer tijd en minder stress in je pic steken.

ey maar eerste keer toch dikke prima , bedoel als de gasten er blij mee zijn dan is het goed.

Ik vat 't ook helemaal niet verkeerd op hoor!

Qua selectie gaan er bijv ook maar 4/5 m'n portfolio in, maar ik krijg nu met 80 stuks daar nog mailtjes of dit alle foto's zijn, haha.
Iedereen wil zichzelf gewoon zien.
Overigens wel leuke reacties verder. :)

Nadeel van een prime is wel, dat je er de hele tijd redelijk letterlijk bovenop moet staan en moet rennen wanneer je wat leuks ziet. Dat is ook weer wat raar in zo'n iedereen-chillt-sfeertje, want je wilt ook niet zo'n moment verpesten wanneer mensen zich bewust zijn dat je weer met je cam aan komt rushen.

Volgende keer zal echt binnen zijn, dus dan is 't andere lens + flitser.
Goede leerweg. :)

Ik ga dit jaar de foto academie doen in A'dam. En loop nu al enkele jaartjes met een Canon 350D.. Ik wil niet zeggen dat ik al een super fotograaf oid.. Maar wil er wel een stuk serieuzer mee aan de slag :)

En waarom ga je voor een 7d ? Ik kan je foto skils natuurlijk niet beoordelen heb nog nooit wta gezien van je. Maar een 7d is best wel een serieuze camera. En als je niet 100% weet waar je mee bezig bent zul je ook nooit er uit halen wat er in zit.

Maar zoals ik al zij ik kan je skils niet beoordelen.

Hmm toch weer meer rumours over een Nikon d800 begin volgend jaar, me would like very mucho yesss :p

Status
Not open for further replies.
Back