Mijn 30d mag ook evt weg, is alleen voor mijn opleiding gebruikt en heeft daarna als backup camera gediend. Perfecte staat incl batterygrip origineel canon.
Ik loop al een tijdje mee te snuffelen op dit forum, maar niet bepaald een actief lid. Ik vroeg mij af of er eigenlijk mensen zijn die ook filmen met hun camera? Ik heb wel eens wat korte shots geprobeerd met m'n 5D II maar vind het nog niet niks!
Heb er zelf geen ervaring mee, maar moet zeggen dat ik 't de laatste tijd steeds vaker om me heen zie.
Laatst op Appelsap festival werden concerten, interviews etc door verschillende gasten allemaal opgenomen met DSLR's.
Ook op internet al een zooitje clips gezien die zo zijn geschoten.
Yes dat kan, bepaalde afleveringen van House md zijn ook opgenomen met een canon 5D mark 2, dat kan je eigenlijk zien aan de aanwezige dof in de aflvering.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar moet zeggen dat ik 't de laatste tijd steeds vaker om me heen zie.
Laatst op Appelsap festival werden concerten, interviews etc door verschillende gasten allemaal opgenomen met DSLR's.
Ook op internet al een zooitje clips gezien die zo zijn geschoten.
Dit heeft een reden dat er met die Dslr's films worden geschoten. Ik werk met een regisseur in opleiding(filmschool) en die vertelde dit verhaal. Normaal wordt een film opgenomen met een 35 mm filmcamera(kweet niet of die mm precies kloppen). Die camera's kosten een fortuin (100 a 200k). Sommige dure Dslr's (canon 5D mark 2) kunnen ook die 35mm films schieten. Kostprijs van zo een canon tegen de 5k als ze compleet zijn. Dit is gewoon een goedkopere manier om films te maken zonder de vereiste dure hardware te kopen.
Ja! Ik heb ook zo iets, een speelgoed camaratje. Kost maar een paar euro en kan je hele toffe "oldskool" fotos mee maken. Schijnt echt een cool effect te geven.
Heb voor die van mij alleen nog geen goed rolletje gevonden. Moet online wel wat te vinden zijn, alleen nog geen tijd voor gehad.
Ik heb een holga 120N, was ik maar 15euro aan kwijt.
Ja! Ik heb ook zo iets, een speelgoed camaratje. Kost maar een paar euro en kan je hele toffe "oldskool" fotos mee maken. Schijnt echt een cool effect te geven.
Heb voor die van mij alleen nog geen goed rolletje gevonden. Moet online wel wat te vinden zijn, alleen nog geen tijd voor gehad.
Ik heb een holga 120N, was ik maar 15euro aan kwijt.
Xander, ik dacht dat ook, maar zag die gast 'm iig met 't interview wel echt op de grond steunen, vandaar..
Dat van die prijzen had ik 't idee ook al wel van.
Nadeel is natuurlijk wel de autofocus die je mist.
Lomo is gewoon in principe gewoon oude cheap-ass Russische camera's met lichtlekken en rolletjes die overdatum zijn.
Althans, zo begon het - nu is het een beetje cult-iets. http://www.lomography.com/
Mn vriendin heeft het ook telkens over een camera en dat ze leuke foto's wil knippen. Ik heb er echter geen zin in om zo'n duur ding te kopen die vervolgens stof gaat happen, dus wat is een leuke camera die eenvoudig te bedienen is, voor een leuke prijs? Iemand suggestie's?
Koop een nieuwe iphone.. Heb filmpjes gezien die erg nice en scherp waren, mooi geluid er bij, ik ga er daarom vanuit dat de foto's ook mooi zullen zijn.. Voor die paar foto's die je schiet kun je ook wel een telefoon gebruiken :+