Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Ik vindt dat je veel meer uit je bewerking kan halen, bij elke foto.
je post elke keer een HDR of een Pano maar mischien moet je gewoon eerst met een goede bewerking starten.

Ok oke, heb je sites die je kunt aanraden waarop dit goed uitgelegd wordt en waar je moet opletten bij het bewerken van foto's?

1e HDR attempt met 3 exposures (zonder statief :P) met photoshop CS5.

kliekjes zijn vandeweek genomen bij de loods van het miljoenenlijntje @ zuid-limburg.

[ir]http://i37.tinypic.com/2le5shu.jpg[/ir]

@ Fox gek.
Het beste is op Forums mee lezen! kijken naar andere mensen der foto, en zelf heel kritisch kijken wat zou je zelf better kunnen doen. Ook goed kijken naar andere comentaren.

Bevoorbeeld bij jouw foto zou ik zeggen de voorgrond moet veel lichter.

Een echte website kan ik zo niet echt geven mischien andere mensen weten die mischien wel.Anders zou je eens een boek kunne kopen van lightroom of PSshop.

Sander: ik heb idd een waterbehuizing laten maken voor me Cam.
gebruik hem niet altijd hoor soms sta ik gewoon in het water, als dat kan.

@ Joene
Als ik heel kritisch moet zijn vindt ik het helemaal niks!
het onderwerp is saai, het blauw is niet mooi en links bij de prullebak zeg maar is het overbelicht.

Probeer anders een wat meer exciting onderwerp.

@ Fox gek.
Het beste is op Forums mee lezen! kijken naar andere mensen der foto, en zelf heel kritisch kijken wat zou je zelf better kunnen doen. Ook goed kijken naar andere comentaren.

Bevoorbeeld bij jouw foto zou ik zeggen de voorgrond moet veel lichter.

Een echte website kan ik zo niet echt geven mischien andere mensen weten die mischien wel.Anders zou je eens een boek kunne kopen van lightroom of PSshop.

Kijk, hier kan ik veel meer mee dan alleen dat ik meer uit mn bewerkingen kan halen. Ben zelf ook maar op zoek gegaan naar YT filmpjes van favourite features in LR3 en daar heb ik al wat nieuwe dingen ontdekt. Boek kopen is ook een goede tip. En ik zal eens meer kijken op de nikon fan club page.

Edit: LR3 boek is besteld

Last edited:
Je hebt/had er toch ook een te koop?

Had :)

Maar die is nu verkocht ;)

Maar nu ik hem niet meer heb merk ik wel al dat ik het toch lastig vind als ik niets te doen heb ik niet de camera kan pakken en wat foto's kan gaan maken.

Maar op sich is het geen ramp dat mn oude toestel weg is want ik wilde toch al een keer een spiegelreflex halen. En dat is over 2-3 maanden dus mooi wat er gaat gebeuren.

Kijk ook eens op Dutchphotozone.nl wel een erg hoog niveau daarzo en ze zeiken alles af wat maar kan , maar je leert er wel aardig wat van.

Er is nu een Canon 1000D +18-55 lens in de aanbieding @ foto klein voor 349, is dit een leuke beginners spiegel? :) En goede prijs?

Ik loop al een tijdje mee te snuffelen op dit forum, maar niet bepaald een actief lid. Ik vroeg mij af of er eigenlijk mensen zijn die ook filmen met hun camera? Ik heb wel eens wat korte shots geprobeerd met m'n 5D II maar vind het nog niet niks!

Is dit een leuke set om mee te beginnen ?

http://www.kamera-express.nl/productdetail.aspx?id=28453

Met die lens kun je denk ik niet veel inzoomen of wel ? Want dat is wel echt een must aangezien ik veel foto's maak op de cross enzo, en dan is het toch wel handig als je een beetje groter zoombereik hebt.

Dus in dat geval moet er nog een ander lensje bij. Welke ?

Ben van plan die camera over 2-3 maanden te kopen. Of een andere natuurlijk als jullie betere ideeën hebben. Ben me alvast een beetje aan het oriënteren.

Liefste wel nieuw ja, maar als bijvoorbeeld een bekende forummember tegen die tijd toevallig iets heeft vind ik dat ook wel goed. Via marktplaats oid doe ik minder graag omdat je dan toch niet weet of het wel helemaal betrouwbaar is, en zelf heb ik er niet zoveel verstand van dat ik echt minpunten kan zien als ik ga kijken.

Neem aan dat bekende forummembers die ook in dit topic komen geen rotzooi gaan verkopen.

ik verkoop misschien mijn 450d body wel met phottix grip. Evt met 8gb kaartje en tas en 50mm f1.8

ff kijken wat ik ervoor ga vragen

Status
Not open for further replies.
Back