Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Wat is btw een leuke aanvulling op een Canon 18-55 kitlens.. nu kom ik echt aardig bereik te kort soms.. hoeft geen top of the line lens te zijn.. gewoon prima plaatjes schieten that's it. 70-200? 70-300?

ja beetje meer had wel gekunt.. en ik had kunnen croppen natuurlijk.. wie had het hier nou laatst over engelse fisheyes?

Even een vraagje tussendoor. Ben mijn 350D een beetje zat aan het worden, en zat te kijken voor een 550D of 7D, waarmee je dus FullHD kan filmen, dan kan ik mijn FullHD camera ook wegdoen, heb ik gelijk 2 in 1. Tussen de 550D en 7D is natuurlijk wat verschil, financieel ook. Ik fotografeer niet superveel, maar ik wil iets wat perfect spul is, waarmee je over een paar jaar nog niet mee voor schut staat, om een beetje uit te leggen wat ik bedoel. Ik vroeg me af waarom ik voor de 7D zou kunnen gaan i.p.v. de 550D, wat voor een verschil merk je... En ik vroeg me voor de zekerheid af, passen mijn lenzen daar gewoon op?

Last edited:
De 7d is op een aantal puntjes wat beter,

de Autofocus gaat met 19 punten,

de 7d schiet met 8 fps, de d550 met 3.7

max iso 12800 vs 6400

allebei zelfde sensor
allebei zelfde digic 4 proccesor, al heeft de 7D er wel 2, wat theoretisch gezien de afbeeldingverwerkingssnelheid zou moeten verdubbelen, scheelt praktisch wel een beste bult inderdaad.
maargoed, hoe vaak schiet je op burst? +pippi+

550D op iso 6400:
550d_iso6400.jpg

7D op iso 6400:
7d_iso6400.jpg

als deze puntjes de doorslaggeving zouden moeten zijn, zou ik een bak geld in een uiterst sexy lens stoppen, ipv een dure body, want veel schelen doen ze echt niet.

Oke, ja ik zag het van de ISO ook inderdaad. Maar ik heb nu ISO 100 - 1600 dacht ik uit m'n hoofd, en daar kon ik ook wel redelijk goed uit de voeten komen. Dus dan zou de 550D al prima voldoen. Dat Autofocus snap ik niet helemaal. Ik heb altijd alleen het middelste puntje ingesteld, dus als er meer punten bij zijn gekomen, dat maakt voor mij dan niet uit, of zie ik het verkeerd?

@ laurens

Vet gefixed :W
Wel nice foto's op zich, houd het wel spannend als je zo ''weinig'' ziet.

Nu nog een stoppie posen met dat ding voorop :+

Ik heb daar ook niet echt de theorie van gegeten, volgens mij heeft het met hoe precies en snel het.. in dit geval het middelste puntje, scherp is.

hoe of wat... staat vast wel ergens op internet of hier zometeen. ;)

Oke, ja ik zag het van de ISO ook inderdaad. Maar ik heb nu ISO 100 - 1600 dacht ik uit m'n hoofd, en daar kon ik ook wel redelijk goed uit de voeten komen. Dus dan zou de 550D al prima voldoen. Dat Autofocus snap ik niet helemaal. Ik heb altijd alleen het middelste puntje ingesteld, dus als er meer punten bij zijn gekomen, dat maakt voor mij dan niet uit, of zie ik het verkeerd?

De focus van een 7D is eigenlijk gebouwd voor bewegende onderwerpen, doordat ze net wat gevoeliger zijn dan een andere camera. Voor jou doeleinden zal de 550D echt voldoen, is het kleine broertje van de 7D, enkel heeft hij dan niet de tralala wat jij toch niet nodig hebt.

Kan je een leuke lens erbij kopen en je bent klaar, houdt er wel rekening mee dat een dslr niet automatisch gaat focussen als je filmt, of toch niet tegen de snelheid wat je zou willen, dus zal je handmatig moeten focussen.

Last edited:
laatste foto's wel.. mischien sluitertijd iets korter moeten doen?.. spul beweegt natuurlijk wel redelijk

een statief
en iets dat er voor zorgt dat je cam om de zoveel tijd een foto maakt. bij nikon kan je dat in het menu gewoon instellen. bij canon volgensmij niet, maar heb wel eens ergens gelezen dat je hem aan een laptop kan koppelen en dan doormiddel van een bijgeleverd programmatje intervalopnamen in kan stellen.

[ir]http://2.bp.blogspot.com/_9oOwtGAQR28/S9X5ZqcE2xI/AAAAAAAAO0k/Oj-g1VHmE6E/s1600/photographer-graph-1024x858.png[/ir]

voor mij klopt hij tot nu toe wel een beetje :P heb alleen de auto mode overgeslagen, en had al een statief van mijn video cam

kgeloof dat ik in de hdr hole zit :+

een statief
en iets dat er voor zorgt dat je cam om de zoveel tijd een foto maakt. bij nikon kan je dat in het menu gewoon instellen. bij canon volgensmij niet, maar heb wel eens ergens gelezen dat je hem aan een laptop kan koppelen en dan doormiddel van een bijgeleverd programmatje intervalopnamen in kan stellen.

ik doelde idd op een remote of stukje software.. iemand tips qua software?

vfl1mo.jpg

9kwgnr.jpg

1zyewd5.jpg

o6wduq.jpg

Niet tevreden met de kleuren, want ik heb echt (te)veel moeten bewerken en dat zie je er duidelijk aan af.
't Weer was echt te grauw die dag, dus misschien dat ik ze nog een keer overnieuw ga maken.

Idee was dus om grafische- en natuurlijke elementen te combineren.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back