Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Inmiddels wat verder verdiept in de lenzen.. ga voor een Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS.
Veel posi reviews en de prijs is echt een lachertje voor een IS lens. Maar is icm met zonnekap & UV filtertje scoren binnenkort!

hey, dat plekje ken ik! :p

h0tl7kxcvbuit05i350d.jpg

hm wat zou de bruutste setup zijn voor zo'n onboard projectje?.. camera iets meer van de zeikant?.. iets meer groothoek... 1 a 2 externe flitsers :P?

Mijn opzetje is binnen, best wel leuk dingetje, was er in totaal 35 euro aan kwijt ofzo. Kan nog geen foto laten zien, stekker van mijn eigen laptop (waar een cardreader op zit) doet het niet. Geen zin hier te gaan kutten met kabels en tis sowieso een kut laptop dit.. :P

Ben ook net terug van 3 dagen Schiermonnikoog, heb daar ook nog wel wat leuke dingen geschoten, vooral vandaag, een meeuw die een stukje brood uit de lucht wil pakken. Laat ik (over)morgen wel zien

Even snel een foto gemaakt, naja mn pa had hem gemaakt..

2nv8hn8.jpg

Vind het wel jammer dat het heel erg rond is, of is dat altijd zo? Lijkt me niet..

Weggegooid geld vind ik, hopelijk was het niet duurder dan 10 euro. :P

Het beeld is gewoon rond, je hebt amper een echte breedhoek vind ik. :?

0.42x 18mm is dit (7.56 mm dus)
Maar vind het ook wel tegenvallen ja, was in totaal even ruim 30 kwijt. Die macro lens die erbij zit is wel leuk trouwens, ipv 45 cm 2cm van het onderwerp zitten, tis alleen lastig hem goed scherp te krijgen.

Ik zit net wat voorbeeldfoto's van die Falcon te bekijken, maar zit nu wel hard te twijfelen om die te kopen, kost slechts 263 incl verzending.

Last edited:
ja je kan niks van 1 lensje verwachten man... dr zit een hele techniek achter objectieven die totaal ondersteboven word gegooit door een voorzetlensje...

Gister te horen gekregen dat ik ben toegelaten op de Academie Beeldende Kunsten Maastricht. Mijn week kan niet meer stuk!
Voor mensen die geinterresseerd zijn in mijn toelatingsopdracht en het verhaal er achter heb ik foto's en uitleg op mijn weblog gezet. http://weblog.maartendavidse.nl

Door alle drukte om mijn toelating heb ik niet zo veel foto's meer laten zien hier. Zal binnenkort wel weer flink gaan uploaden. Deze maakte ik vanmiddag terwijl ik een verhaal van mijn moeder aan moest horen over haar werk :P
[ir]http://farm4.static.flickr.com/3354/4627331899_fdfc0c03bc_b.jpg[/ir]

@Bjorn
Tof!
je krijgt het op een of andere manier goed voor elkaar om van hele simpele landschappen hele interessante foto's te maken. Het moet je echt maar net opvallen als je voorbij zo een zandberg loopt dat die lijnen leuk zijn of dat de contrasten met de rest eigenlijk zo groot zijn en dat dan ook nog eens goed vast leggen op de foto.

Jij iig keihard gefeliciteerd!

Ik heb nogsteeds de intentie in september een fotografieopleiding te starten, maar zonder erover teveel in details te treden, heb ik 4 drama jaren meegemaakt op WdKA, wat me er dit jaar erg van weerhield me te gaan (en kunnen) focussen op weer een creatieve studie.

Nu het er eindelijk naar begint te lijken dat ik ADD heb en dmv medicijnen wat helderheid en rust in m'n kop kan krijgen, hoop ik nu ook eindelijk de stap te durven en kunnen nemen weer aan een studie te beginnen.

Documentaire fotografie lijkt me super vet.
Ik weet van mezelf dat ik me heel goed in andere mensen kan verplaatsen, oprecht geinteresseerd ben etc.

Vorig jaar kreeg ik aan de HKU te horen dat er nog te weinig richting in m'n foto's zat, wat ik eigenlijk ook wel wist, maar als ik zag met wat voor werk ik destijds in R'dam werd aangenomen, had ik wel goeie moed - helaas.
Dat was wel weer een klap en heb lange tijd niets meer met fotografie of iets creatiefs gedaan, terwijl ik me niet kan heugen ooit iets anders écht leuk/interessant te hebben gevonden. Maargoed, dat zijn de typische kenmerken van ADD. :)

De laatst weken heb ik wat foto's geschoten, voornamelijk landschapfotografie en probeer me er weer wat op toe te spitsen.

Ik loop al een tijd rond met 't idee van een portret serie, maar die komt niet van de grond, omdat m'n lokale feestwinkel er al 3/4 weken over doet rookbommetjes binnen te krijgen. :X :+

@ Maarten, heb het es gelezen op je blog, vind dat je het echt tof hebt uitgewerkt!

@Björn, laten we hopen dat het goed uitpakt nu je er weer in gelooft he!

Ik zal zo nog wel even wat posten van mn Schiermonnikoog trip

Bjorn als je in september nog een opleiding wilt starten moet je echt snel zijn met inschrijven.
Ik heb me ook ingeschreven op het st joost in breda. Daar richten ze de fotografie opleiding voornamelijk op documentaire fotografie wat mij ook heel erg aanspreekt.
Zag daar op de opendag echt hele toffe projecten.

Even een vraagje aangezien ik zie dat enkele van jullie een fotografieopleiding doen of gaan doen. Een buitenlandse maat van mij zou graag een fotografieopleiding (of iig een opleiding waarin veel fotografie voorkomt) gaan doen in Nederland. Hebben jullie enig idee of er scholen/uni's zijn met opleidingen in het Engels, dus geschikt voor buitenlandse studenten?

Status
Not open for further replies.
Back