Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
http://lmgtfy.com/?q=Photoshop+CS4+tutorials :)

edit.
D90 is weer binnen. Kreeg gister een telefoontje.
Alleen nog kleine twijfel of ik hem wel ga ophalen.
Heb hem eigenlijk nog nergens goedkoper gevonden dan de 755 euro.
zit allemaal rond de 870 900 icm met de 18-105 lens.
Twijfel twijfel :P

Mensen ??Dion?? ervaring met de 50mm f1.8

Last edited:
Aangezien ik denk k maar gwn voor een normaal digitaal camera`tje ga ipv de camcorder.. Iemand nog een id voor een goeie camera, voor een leuke prijs?

Martin had t in t vorige topic over de 'Sony cybershot dsc-t90. Zelf hhad hij een T700 gekocht dacht ik? Nu heeft die T90 meer MP, maar is wel weer goedkoper dan die T700 ?

Moet dus gwn een klein camera`tje zijn, geen spiegelreflex oid :)

Iemand een id :P?

Panasonic TZ7, zelf ga ik hem ook halen voor erbij. filmen op 720p, en opzich een nette camera voor zijn klasse.

Mensen ??Dion?? ervaring met de 50mm f1.8

Yes, wat wil je weten?!

50mm:

2u9gq9gimghdl6gyg399.jpg

xhwkv84f65vqpv4fhq08.jpg

hh2gd694ei90sd13j0c5.jpg

50mm in weinig licht:

dsc_4288-border.jpg

dsc_4232-border.jpg

dsc_4268-border.jpg

50mm in de nacht zonder statief:
dsc_4302-border.jpg

Last edited:
Panasonic TZ7, zelf ga ik hem ook halen voor erbij. filmen op 720p, en opzich een nette camera voor zijn klasse.

Fijn ding! Online ff een NL versie ipv EU versie bestellen of halen bij FOKA in R'dam.. hebben ze ook de NL op voorraad. M'n zusje heeft er sindskort ook 1.. wel jammer dat je m nu gaat halen.. t/m afgelopen maandag was er een cashback actie :+

Yes, wat wil je weten?!

50mm:

Wist dat je er 1 had :P had jij nou de 1.4 of 1.8?
Hoe bevalt de lens verder?
Gebruik je hem veel of wil je vaak toch wat meer zoom hebben? als je er niet naar toe kunt lopen dan. Gebruik je hem alround? of voor speciefieke momenten.
Werkt hij prettig icm met de D90?
Hoe zit het met de snelheid van het scherpstellen icm met de ingebouwde scherpstel motor van de D90?

Ik gebruik vaak zo'n 50/1,8 op 350d en vind 'm wel fijn. Hij is wel wat plastic, luidruchtig en niet megasnel, maar voor dat geld is 't een prima lens.
2883yb5.jpg

Bij kampvuur.

plaatjes zien er toch goed uit!
Denk ook maar eens gaan halen binnen kort. Als ik de ervaring van Dion weet :P

Krijg net telefoontje van men moeders,, heeft D90 al opgehaald voor me..:D

Wist dat je er 1 had :P had jij nou de 1.4 of 1.8?
Hoe bevalt de lens verder?
Gebruik je hem veel of wil je vaak toch wat meer zoom hebben? als je er niet naar toe kunt lopen dan. Gebruik je hem alround? of voor speciefieke momenten.
Werkt hij prettig icm met de D90?
Hoe zit het met de snelheid van het scherpstellen icm met de ingebouwde scherpstel motor van de D90?

ik heb de 1.8, de 1.4 vind ik veelste duur!

Zoals Bjorn al typt, het is een goedkope lens, en vooral bij canon voelt en ziet ie er erg plastic achtig uit, voor nikon vind ik het wel meevallen.

Ik gebruik hem niet zo heel veel, maar dat is persoonlijk, ik heb eigenlijk 9 van de 10 keer me 18-200 lens erop, ben erg lui wat dat betreft :p
hij is superscherp, geweldige DOF natuurlijk, en er valt veel licht mee te vangen. ik gebruik hem dus voor specifieke momenten, bijvoorbeeld als ik savond's ga eten of stappen met vrienden in low-light.
scherpstellen gaat heerlijk vlot, vanuit complete misfocus naar focus in slecht licht duurt nooit langer dan 1 seconde.
gemiddeld zit ie op 0.2 seconde in normale omstandigheden.

kortom, leuk speel lensje voor speciale gelegenheden, voor weinig geld!

filmpje gemaakt met de 50mm er op:

http://www.vimeo.com/2387292

nikon-50mm-f-1-8d-af-nikkor.60172.jpg

Last edited:
yep, enige nadeel wat een Dslr nog heeft met filmen.
voor je gaat filmen kan je m nog wel scherpstellen, maar zodra je naar je onderwerp verplaatst zal je manueel aan de gang moeten :)

Ben je tevreden over je D90?

Ik zit een beetje met twijfels tussen een 40D, 50D en een D90. :P

ben er erg tevreden mee, zit sinds de aanschaf in oktober 2008 aan de 9000+ foto's!

body is nog steeds prima, geen krakjes of piepjes of speling, en ik doe er absoluut niet voorzichtig mee, hij is zelfs al een keer op de grond gevallen :eek: :mad: ... dan schrik je x|

dan ben ik benieuwd..
BEn als het goed is zaterdag thuis dan ligt hij mooi op tafel te wachten als ons ma hem dan niet mee heeft dan :p

Status
Not open for further replies.
Back