Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Dat is wel erg vet om te doen, wat is nou de beste manier?
Statief en lange sluitertijd ofzo?? of gewoon geluk hebben??

Ik gebruikte een diagragma van rond de 16 a 22 en met een sluitertijd van rond de 30 seconden en een iso van boven de 1000.
Wel wat ruis maar icm de mega zware dreigende lucht vond ik het niet echt storend, en anders werk ik het een end weg.

De onweer kwam vanaf zee hiernaartoe en ik wilde eigenlijk vanaf de brouwersdam hier de bliksem boven het water gaan fotograferen.
Alleen was mijn benzine bijna op en had ik geen rooie rotcent om te tanken :P

Ik post (alweer) morgen wel even een foto :) Ben net aangenomen bij een reclame bedrijf en ben druk bezig met inwerken + dat mijn caravan stuk is en ik eind volgende week weg moet :P druk druk:z

Ga ik ook maar is proberen om wat onweerpics te maken

Krijg morgen mijn Canon 24-105 objectief binnen :~, zal wel wat plaatjes posten als ik hem heb :W

Hier een foto van die avond/nacht :)

Was net optijd weer weg want toen ik thuis was (500m ervandaan) brak de pleuris uit met stortregen en de onweersbui boven mijn huis :P

Hij is flink verkleind dus kwaliteit kan tegenvallen ;)

2s15fzr.jpg

En ja flink wat ruis en wind :P

Toevallig kwam ik van de week ook op Behance, veel bijzonder tof werk uit heel de wereld, ook goed om inspiratie op te doen!

Zo zit lekker een weekje in Frankrijk op Vakantie. Een mooi panorama foto tj van waar elke dag golfsurf.

Zodra ik thuis ben zal ik er nog wel een aantal online gooien.

En deze had ik al eerder een versie van gepost alleen nu af gemaakt.

volgens mij heeft ze die wel aan hoor moet je even klikken op de foto full size,
dan kun je nog wel klein stukje zien volgens mij;)

Van de week wat foto's gemaakt op wat sloopwerken. Helaas niet echt veel goede foto's erbij.
Heb nu al wel door het het erg belangrijk is waar je staat en de stand van de zon (kut ding) Agh, langzamer hand komt ik er een beetje achter hoe die canon werkt.
Maandag nog even naar een werk in rotterdam, daar met iemand samen foto's maken (die dat vaker gedaan heeft).
Laat jullie het resultaat wel weten.
Al vast eentje :D schooltje opruimen.
img1371q.jpg

En nog een voorbeeld van een foto waarvan het licht er te slecht opvalt. Wat kan ik daar aan doen, wanneer ik iets vast wil leggen zonder dat ik goed een positie kan kiezen?
img1406e.jpg

En nog een voorbeeld van een foto waarvan het licht er te slecht opvalt. Wat kan ik daar aan doen, wanneer ik iets vast wil leggen zonder dat ik goed een positie kan kiezen?

Inflitsen is de enige optie! :P

beetje spelen met photoshop:

3glvmkk0dtn64d181mzn.jpg

D90 is binnen!
WEl even wennen aan het aantal knopjes dat er bij gekomen is.
Maar dat gaat ook wel weer goed komen !
Misch vandaag maar eens uit testen

ik zit ook ernstig te twijfelen om over te stappen op nikon.

Heb nu een 400D.. maar ben echt niet te spreken over de kwaliteit van de foto's en de camera, in vergelijking met een nikon. Gister even met een D90 gespeeld. Ligt toch echt wel een stuk beter in de hand.

Misschien binnenkort eens kijken naar een D300..

ik zit ook ernstig te twijfelen om over te stappen op nikon.

Heb nu een 400D.. maar ben echt niet te spreken over de kwaliteit van de foto's en de camera, in vergelijking met een nikon. Gister even met een D90 gespeeld. Ligt toch echt wel een stuk beter in de hand.

Misschien binnenkort eens kijken naar een D300..

Wat versta je precies onder de kwaliteit van de foto, kan me niet voorstellen dat het volledig aan de body ligt(uitgezonderd van bijvoorbeeld ruisprestaties in donkere situaties).

Status
Not open for further replies.
Back