Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
hij gaat je op eten?;)

kleuren in de foto zien er wel goed uit

zelf de laatste tijd erg rustig met foto's maken weinig tijd voor :(

Nee hij was net wakker en gaapte even :p Post zo nog even wat pics van vandaag lekker aan het spelen geweest met d700. Ook DX lenzen van me broer er op getest en werkt opzich prima.

1. met 14-24 en Sb 600

2. 18-135 DX Camera schakelt automatisch over op de helf van de mega pixels.

Last edited:
1ste foto misschien net iets verder af moeten nemen ivm de schaduw van de dame, imo net iets mooier

morgen foto's maken bij een Banger race in Hengevelde.

foto's komen in het banger topic.

Heb ik naar gekeken ,maar zon stond al zo laag dat de schaduw helemaal verzadigd is. Dus in plek van een mooi gedetaileerde schaduw een donkere plek. :p

lijkt ook wel een reflexie in te zitten van de zn.
Bij haar broek.

hoe bedoel je dit?
2. 18-135 DX Camera schakelt automatisch over op de helf van de mega pixels.
edit: bedoel je dat als je er een DX lens op zet ipv full frame

Last edited:
Donderdag 40D gehaald, werkt bijzonder prettig icm mijn 17-40L. 50D werd me te duur voor wat megapixels meer en een beter scherm.
Vanavond is wat afbeeldingen uploaden, veel te lang niet gepost hiero!

youri zoon, zou je niet zo'n `10.5 nikon fisheye willen?.. die vind ik in veel gevallen mooier kwa beeld dan zo'n extreme groothoek zeg maar

Erg &^%%#$( voor je Bjorn!

Snap zelf ook nooit zo goed wat een academie nou wél wil zien. Een gast uit mijn oude klas werd gelijk aangenomen bij het sint joost, terwijl hij echt kutfoto's maakte. Echter was hij al wel zo arty genoeg om toegelaten te worden.
Was zo iemand die met verhalen kwam ''ja toen zat ik in de trein en de reflectie van een lampje in het raam viel me op en ik kreeg daar een warm gevoel van en daarom heb ik er een foto van gemaakt'' :P

En een meisje uit mijn klas werd gelijk afgewezen, terwijl haar foto's etc echt stukken beter waren.

Maargoed, wat ga je nu doen? nog verder opzoek naar een opleiding of werken?

't Punt is dat ik dondersgoed weet wat ze wél willen zien: meer docu/series.
Maar die had ik niet echt en heb ik ook niet kunnen schieten voor m'n toelating, omdat ik thuis zat met m'n krukken. Ze zagen het te weinig, denk ik.
Maar juist om die reden wilde ik naar school, om me daar ook goed in te gaan verdiepen, want ik vind docu's juist interessant; op tv, in magazines etc!

Ik heb me afgelopen weekend even goed volgegoten en nu gaan we maar eens goed nadenken.
Misschien andere academia proberen, misschien nog een jaar 'niets doen', maar dan wel keihard beuken qua fotografie en proberen een serie die ik in gedachte heb te verkopen ofzo. Maar dat laatste is iets wat me gister pas te binnen schoot bijvoorbeeld.
I dunno.
Thanks iig people. :)

youri, zit je in tarifa deze week? Ik ga misschien deze week 2 dagen ofzo naar tarifa, even om van de hitte te ontsnappen. misschien forummeeting daar?:P

Snel twee door photosjop gehaald.

defqon1.jpg

defqongroenn.jpg

Net St. Joost gebeld en daar zou ik misschien nog terecht kunnen en dan ook direct in het 2e jaar starten, aangezien 't eerste jaar algemeen propedeuse is en ik die al in the pocket heb.
Toch vind ik Breda lang zo tof niet als Utrecht, maargoed, beter dan nog een jaar 'niets' doen.

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM besteld ;), nu hopen dat die een beetje snel binnen is, aangezien canon momenteel nogal problemen heeft met leveringen :(, Maar we zullen zien.

Aangezien ik denk k maar gwn voor een normaal digitaal camera`tje ga ipv de camcorder.. Iemand nog een id voor een goeie camera, voor een leuke prijs?

Martin had t in t vorige topic over de 'Sony cybershot dsc-t90. Zelf hhad hij een T700 gekocht dacht ik? Nu heeft die T90 meer MP, maar is wel weer goedkoper dan die T700 ?

Moet dus gwn een klein camera`tje zijn, geen spiegelreflex oid :)

Iemand een id :P?

Ik heb sinds vandaag Photoshop CS4 maar heb hier nog nooit mee gewerkt.
Weet iemand waar ik tutorials kan vinden zodat ik iig de basisdingen kan/snap?

Op youtube staan zowiezo een hoop dingen, en een boek kopen is ook nooit een slecht idee. Daarnaast zijn er ook diverse cursussen, al moet ik zeggen dat als je met cs3 goed kan werken je ook een heel end in cs4 komt.

Ben je al wel bekend met cs2/3 etc?

Afgelopen nacht nog op pad geweest en wat bliksems op de foto gezet, zal proberen morgen even wat te posten :)

Status
Not open for further replies.
Back