Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Het enige dat verkeerd is aan mijn post is dat het inderdaad geen stof op de spiegel kan zijn. Dat heb ik kennelijk getypt in een moment van verstandsverbijstering.

@ ini
Daar heb je gelijk in. Mischien ook wel om over na te denken is dat als je nu een nieuwe lens koopt en als je over paard maandje,s zecht van hmm wil eigelijk wel een nieuwe body ook hebben. Dan zit je natuurlijk ook met een Lens die je niet op je volgende body kan gebruiken.

Je zou ook kunne zeggen van ik koop een D80 of d90 (noem maar wat) en neem daar ook een andere lens bij.

Even wat duurder maar je kan in de toekomst wel alle lenzen er op gebruiken.
Mischien eens over na denken :p

voorbeld d90+ nikon 18-105 + dat de Cam 12mp heeft veel bettre ruis prestatie. Of je kijkt even bij Canon. Goedkope instap modelen kunnen alle lenzen gewoon op.
450d of 1000d of de nieuwe 500d bevoorbeeld.

Werkt een lens met motor niet op bijv een d80/d90 of D200? De D200 is opzich wel gunstig geprijst hier en daar.

Naar mijn weten werken die idd niet! Of alleen manual focus kan ook dacht ik.

D200 is wel een mooi toestel jah! maar zou mischien zelf eerder voor de d90 gaan omdat het gewoon een veel nieuwe toestel is, Ruis prestatie,s zijn better , meer MP.
Zijn ongeveer even snel : d90 4,5fps en d200 5fps.

Al zal de d200 wel meer solide aan voelen ,wat ik zelf fijner zou vinden.

Voor de rest ben ik eigelijk helemaal niet zo into Nikon ( komt nog wel) :p
Hopelijk vanavond me d700 op halen, Heb uit eindelijk voor de d700 gekozen omdat ik zo nog wat geld over hield voor een waterhuis :p

K#t hobby is het ook he:P

Thnx voor de info Youri!

Dat word dan denk ik sparen voor een D90 voor erbij... De D40x lekker houden als "loop cam". :W

Niet toegelaten.
Ben er echt even verschrikkelijk zuur van. :|

'Je vaardigheden passen niet bij het profiel van de opleiding.'

Ik kreeg een lullig mailtje met de punten waar ze op beoordeeld hebben, maar geen inhoudelijke info.
Vervolgens naar de academie gebeld en te horen gekregen dat ik op dat specifieke punt was afgewezen.
Maar dus alsnog zonder concrete inhoud.
Het was 'strikt verboden' mij door te verbinden met de toelatingscommissie.

Ik ben nu een mail aan het opstellen gericht aan de hoofddocent waar ik nog het een en ander uiteen zet en om nog wat inhoudelijke informatie vraag.

't Is echt zuur eindelijk dé opleiding gevonden te hebben, om af te worden gewezen omdat m'n foto's vaak 'mooi' zijn ipv 'verhalend' - want dat is het punt, denk ik.
Dat is juist wat voor mij heel de insteek was die opleiding te gaan doen: er ook echt iets mee gaan 'vertellen'.

Last edited:
Werkt een lens met motor niet op bijv een d80/d90 of D200? De D200 is opzich wel gunstig geprijst hier en daar.

heb het zelfde probleem met een D60.
Ook geen interne motor.
Dus lenzen zonder een motor in de lens moet je manueel scherpstellen.
Maar heb je zoals Youri zegt een D90 bv waar wel een motor in zit. Kan je alle lenzen gebruiken. Ook waar al een motor in zit voor zo ver ik heb begrepen.
Dan kan je ook oldies lenzen gebruiken van 10 jaar oud en die laten auto focussen.

Zelf heb ik nu de Sigma 17-50 F2.8
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/48712/sigma_18-50mm_f_28_ex_dc_hsm_macro_nik.html
Die stelt wel goed scherp nu, motor werkt ook goed snel. En kan je later ook gebruiken met een andere camera.
Paar paginas terug staat nog een foto die ik met die geschoten heb :)

Weet iemand toevallig wanner er zo iets als een D90 uitkomt maar dan EN-EL9 accu.
Heb al zitten naar de D5000. Maar dat is toch niet echt wat ik zoek want daar zit zoals boven gezegd ook geen motor in.

Last edited:
Dat word dan denk ik sparen voor een D90 voor erbij... De D40x lekker houden als "loop cam". :W

Cool, D90 rules!

d300 cmos sensor erin, retesnel, heerlijk stevig apparaat, en als je graag filmpjes maakt is het een leuke extra!

ik heb de D90 met 18-200 VR lens, hij heeft inderdaad een heel klein beetje vervorming op de 18 en 200mm, en een beetje vignetting op 200mm.

een vriendin van mij heeft 2 lenzen, 1 close combat en 1 telelens die elkaar mooi overlappen... terwijl ze de lensen aan t wisselen was had ik t er alweer onder 30 verschillende hoeken opstaan... als je rustig fotos maakt niks mis mee.. maar zodra je wat bewegende dingen gaat fotograferen en zelf ook veel rond loopt is een groot bereik wel lekker!

Last edited:
Ik kreeg een lullig mailtje met de punten waar ze op beoordeeld hebben, maar geen inhoudelijke info.
Vervolgens naar de academie gebeld en te horen gekregen dat ik op dat specifieke punt was afgewezen.

Ik ben nu een mail aan het opstellen gericht aan de hoofddocent waar ik nog het een en ander uiteen zet en om nog wat inhoudelijke informatie vraag.

't Is echt zuur eindelijk dé opleiding gevonden te hebben, om af te worden gewezen omdat m'n foto's vaak 'mooi' zijn ipv 'verhalend' - want dat is het punt, denk ik.
Dat is juist wat voor mij heel de insteek was die opleiding te gaan doen: er ook echt iets mee gaan 'vertellen'.

Klote man! Had echt wel verwacht dat je wel door zou zijn!

Echt heel zuur..

CMOS is een type sensor.

Echt kut voor je Bjorn, je foto,s zagen er heel goed uit en je verhaal erbij ook!

net eigenaar geworden van een d700 en 14-24. Wel blij met de eerste beeld resultaten. :p

Thnx, dat ga ik vanavond even proberen. heb het volgens mij ook alleen met mijn 70-300.

Ging net dus even kijken, en op mijn objectief zelf zaten 3 stipjes op het glas, kan bijna niet anders dat het daaraan lag. aangezien ze precies zo `.` stonden.

Cool, D90 rules!

d300 cmos sensor erin, retesnel, heerlijk stevig apparaat, en als je graag filmpjes maakt is het een leuke extra!
net ook een D90 besteld :)
icm met een 18-105VR.
NEt bij de mediamarkt geweest. Was nu 755 euro.
Liep er al een tijdje tegen aan dat de D60 net iets te klein is voor mijn handen als ik er een halve dag mee liep kreeg ik last van men pink en ring vinger.
Die 18-105 gaat naar mijn D60 toe. En die gaan naar men moeder :)

Heb dan zelf D90 icm met Sigma 17-50 f2.8 en 55-200 VR

CMOS is een type sensor.

Echt kut voor je Bjorn, je foto,s zagen er heel goed uit en je verhaal erbij ook!

net eigenaar geworden van een d700 en 14-24. Wel blij met de eerste beeld resultaten. :p

ben benieuwd :D Wanneer rest van de lenzen?

Last edited:

Klote zooi, zo ging het bij mij ook. Echt te kut om zo afgewezen te worden. Was echt een super prestatie geweest als het je was gelukt.

Ik kreeg een week of 2 na het mailtje waarin ze mij vertelden dat ik niet toegelaten was een brief. daar hebben ze je op een aantal punten een cijfer gegeven. Ik was voornamelijk afgewezen op wat ik te vertellen had, en op mijn kennis van huidige artiesten / culturele interesse enz. werk was voldoende iig... Wel andere richting dan, maar zelfde manier van toelating denk ik.

Last edited:
Vanmorgen maar eens beetje aan het spelen gegaan, ben er wel tevreden over. Vooral de scherpte.
Met 14-24 trouwens.

Geen verschrikelijk bijzonder plaatje ofzo maar vondt hem wel grappig.

Waneer me andere lenzen binne komen weet ik nog niet , hoop snel.

Status
Not open for further replies.
Back