Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
't Maakt mij ook niet zoveel uit, maar ik vind een fotografie topic met platen een stuk meer interessant dan een met veel technische shizzle. :#
Ik heb me nauwelijks in lenzen verdiept en heb 't idee dat ik 't vanzelf wel tegenkom, wanneer de tijd daar rijp voor is.

Was nog mooi trouwens met de toelating, dat het ter sprake kwam het wel fijn is een beetje camera te hebben en ze met hét cliché antwoord kwamen, dat je geen dure cam nodig hebt voor een goeie foto. C'mon, op een gegeven moment kom je de beperkingen van een p&s echt wel tegen en dat weet iedere dipshit. +pippi+

Er zit trouwens best wat ruis in de lucht van je foto, terwijl de rest kneiterscherp is.
Iets teveel verscherpt?

En drie rare stippen in de lucht?

Gister voor de fun nog wat zitten spelen met een foto'tje..

Origineel:
[ir]http://www.alextalmon.nl/fotos1/954rr/954rr_nonshopped.jpg[/ir]

Photofucked version:
[ir]http://www.alextalmon.nl/fotos1/954rr/954rr_shopped.jpg[/ir]

Altijd leuk, als je hem dan post zie je ineens dingetjes die je eigenlijk een beetje vergeten bent.. Had hem wel even recht kunnen zetten :+

Precies.
Ik heb nieteens een eigen cam. :P

Ik bedenk me net dat al mijn foto's hier trouwens veel te verzadigd zijn, natuurlijk..
Heeft er iemand een website waar ik GOED via kan calibreren?
Ik heb al rondgeloerd, maar weinig resultaat; contrast staat wel goed.

http://www.pantone.com/pages/products/product.aspx?pid=79
Voor de rest heb ik geen flauw idee waar ik over praat:P Maar het is wel een product waar ik wel eens wat goeds over heb gehoord :P

Een niet IPS of PVA scherm kalibreren met zo'n dure tool is nutteloos. Een TN paneel, dat veelal gebruikt wordt, kan niet eens het volledige kleuren spectrum weergeven. Dan zou je nog beter een colorprofile kalibratie tooltje kunnen downloaden. En simpelweg op de hand doen.

Een niet IPS of PVA scherm kalibreren met zo'n dure tool is nutteloos. Een TN paneel, dat veelal gebruikt wordt, kan niet eens het volledige kleuren spectrum weergeven. Dan zou je nog beter een colorprofile kalibratie tooltje kunnen downloaden. En simpelweg op de hand doen.

Ben jij eigenlijk een lopende encyclopedy of hoe zit dat? 8P

Er zit trouwens best wat ruis in de lucht van je foto, terwijl de rest kneiterscherp is.
Iets teveel verscherpt?

Ja klopt, heb heel klein beetje met de balans zitten spelen, ws dat daardoor de witte wolken die op het blauwe zaten donker zijn geworden.

Maare WheeleX, ik zie die rare stippen nu ook.. zal binnenkort even testen of dit op mijn camera zelf zit.

Gewoon de boel even een keertje schoon maken of laten doen. Heel je camera laten schoonmaken kost 30 euro ofzo dacht ik.

Ook weer achter gekomen dat ik niet echt blij van de ruis prestatie,s wordt van een 450d op iso 800. pff wat een drama:p

Ik zit op het moment heel erg te twijfelen voor een nieuwe lens. Iemand ervaring met de Sigma 18-200 met OS en de Nikkor 18-200 VR?

had trouwens ook nog een andere foto van de Kinderdijk.
Gemaakt met de Canon 70-300mm USM IS.

3401771611_30c927ff62_b.jpg

@ inimoek.

Zou zoiezo voor de Nikon gaan! En als je budget het toe laat neem 2 lenzen die in dit zoom berijk passen. Dan zijn je resultaten veel mooier.

@ Erwin
zie nog steeds 2 stippen links boven in. En het blauw is beetje vreemde kleur.
Wel mooie sfeer plaat!

Jah je moet even kijken waar je zelf het meeste in schiet, welk berijk.
Dan zou ik gewoon een budget vast stellen en daar een mooie lens voor kopen.

Glas is erg belangrijk , veele malen belangerijker dan de body. Heb zit zelf 3 maanden terug heel goed ondervonden! :p

@Erwin, is stof op je sensor :)

Zowiezo even de sensor schoon (laten) maken, maar met PS is er ook de pleister tool waarmee je het in 3 seconden weg hebt :)
En als je een lagere diafragma waarde pakt als je fotografeerd zie je ze zowiezo niet ;)

Volgens mij is dat gewoon vuil op één van de twee lens zijdes van het objectief of op de spiegel. Voor stof op de sensor is het niet erg scherp. Even op een kleine diafragma opening (F22) een foto maken van een wit papier. Dan kan je het zo zien.

Mijn EOS ligt al TE lang NIETS te doen. ;(

Jah je moet even kijken waar je zelf het meeste in schiet, welk berijk.
Dan zou ik gewoon een budget vast stellen en daar een mooie lens voor kopen.

Glas is erg belangrijk , veele malen belangerijker dan de body. Heb zit zelf 3 maanden terug heel goed ondervonden! :p

Alleen het rotte is dat mijn D40x geen interne AF motor heeft... Dus veel leuke lenzen kan ik niet eens hebruiken :o

Volgens mij is dat gewoon vuil op één van de twee lens zijdes van het objectief of op de spiegel. Voor stof op de sensor is het niet erg scherp. Even op een kleine diafragma opening (F22) een foto maken van een wit papier. Dan kan je het zo zien.

Thnx, dat ga ik vanavond even proberen. heb het volgens mij ook alleen met mijn 70-300.

@ ini
Daar heb je gelijk in. Mischien ook wel om over na te denken is dat als je nu een nieuwe lens koopt en als je over paard maandje,s zecht van hmm wil eigelijk wel een nieuwe body ook hebben. Dan zit je natuurlijk ook met een Lens die je niet op je volgende body kan gebruiken.

Je zou ook kunne zeggen van ik koop een D80 of d90 (noem maar wat) en neem daar ook een andere lens bij.

Even wat duurder maar je kan in de toekomst wel alle lenzen er op gebruiken.
Mischien eens over na denken :p

voorbeld d90+ nikon 18-105 + dat de Cam 12mp heeft veel bettre ruis prestatie. Of je kijkt even bij Canon. Goedkope instap modelen kunnen alle lenzen gewoon op.
450d of 1000d of de nieuwe 500d bevoorbeeld.

Zie mijn uitleg over stofjes in een eerder fotografie topic ;)

Is GEEN stof op de lens en dat je stofjes op je spiegel ziet op de foto is de grootste onzin die er bestaat :!

Status
Not open for further replies.
Back