Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Waarom? het groothoek lenzen gebied bij nikon is stuk better. de 14-24 is 1 van werelds beste lenzen( als ik testen mag geloven). Daarnaast wou ik graag Ful frame, en canon heeft alleen de 1ds of 5d en allebij zijn ze te langzaam voor sport (gaat wel maar als ik een seucenz wil maken dan mis ik gewoon TE veel beelden) en Nikon heeft de d3 en d700 die bijden snel genoeg zijn en full frame.

@Ben niet bekend met een 350d maar opzich een 500d is wel een mooi toestel.
maar zou ik eerder voor 50d gaan, kost rond de 200 euro meer. maar Kwa body en snelheid veel better. En het filmen ik heb me er eens in verdiept , maar met de 500d is zoiezo niet snel genoeg voor een beetje snelle dingen. Ik zou dan lekker tot de 2de generatie film dslr camer,s.

Je 350d tekort schieten? Ik geloof dat je met een 18-55 kit lens schiet toch.
Ik zou eerder in andere objectieven investeren dan in een andere cam

Ben ik ook van plan, maar ik wil er mijn serieuzere hobby van maken, dan wil je uiteraard ook een betere camera.

Daarom ben ik van plan een 40D te kopen, samen met een Tamron 17-50 F2,8.

Dan zal het al een pak beter gaan en ik heb ook meerdere mogelijkheden.

Je moet toch ooit upgraden, beter nu dan. :P

Kan je beter een ander objectief eerst kopen en doorsparen voor de 50D.
Ben ik ook van plan, aangezien ik nog lang niet alle functies van de 350D ken.

Heb nu 3 objectieven en je kan echt prachtige foto's met een 350D schieten.

Heb me ook even bezig gehouden om kwartiertje te doden!

11ih85w.jpg

Veel plezier ermee

Als je dan toch bezig bent, trek de horizon recht :) Voor de rest fijne kleuren.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik geen foto's post :P

Maar dat is zo'n beetje mijn ingesteldheid, ik wil er mijn hobby van maken, dan moet het direct goed snap je. Opzich niet echt nodig aangezien je het toch moet leren, maar dan liever met een camera die alles al heeft, ipv eentje die her en der wat mist.

Wat mis je op je 350D dan?
Voor een film functie moet je iig geen andere camera gaan kopen imo. Het is een leuk extratje op een foto camera. Maar als je wat met film wilt doen moet je gewoon een videocamera kopen.

Precies.
Ik heb nieteens een eigen cam. :P

Ik bedenk me net dat al mijn foto's hier trouwens veel te verzadigd zijn, natuurlijk..
Heeft er iemand een website waar ik GOED via kan calibreren?
Ik heb al rondgeloerd, maar weinig resultaat; contrast staat wel goed.

Last edited:
Er zijn ook van die apparaatjes die automatisch je scherm voorzien van de juiste instellingen dmv een USB oog. Ik ben alleen even de naam hiervan kwijt.. Het apparaatje met software koste rond de 100 euro.

Morgen bij de Mediamarkt 16% korting op alle foto en video toestellen. Laatst geweest daar, een 50D body was 822 euro wat dus ongeveer 690 euro wordt. 40D van 640 naar ongeveer 540, zal der nog is over denken..

Mediamarkt is altijd tricky met aanbiedingen, best kans dat ze de prijs namelijk omhoog hebben gegooid bij voorbaat.

Sander heb je het geld er voor moet je zekker doen, gaat er zekker wel profijt van hebben.

Ik heb ook de insteling van als ik voor iets ga doe ik het ook goed, daarom dat ik ook voor een d700 of d3 ga.

waarom eigelijk een Tamron ? waarlm neem je niet de 17-55 van canon ook F2,8 ??

Ook als je wat serieeuzer wilt worden , neem er ook een flitser bij. is zekker handig.

Ik wordt alleen nooit zo blij van de Media markt :p maja geld is geld he.

Mediamarkt is altijd tricky met aanbiedingen, best kans dat ze de prijs namelijk omhoog hebben gegooid bij voorbaat.

Ik weet wat hij er vorige week koste, hebben ze de prijzen omhoog gegooid dan bedank ik vriendelijk en ben ik zo weer thuis! Kan wel goed zijn dat ze de korting rekenen over het bedrag exclusief btw, waardoor je uiteindelijk op een iets lager percentage uitkomt.

Nou is het zo dat ik echt geen haast heb bij het kopen van een nieuwe body, kan ik hem voor een leuke prijs meenemen, fijn en anders zoek ik gewoon nog even door.

Precies.
Ik heb nieteens een eigen cam. :P

Ik bedenk me net dat al mijn foto's hier trouwens veel te verzadigd zijn, natuurlijk..
Heeft er iemand een website waar ik GOED via kan calibreren?
Ik heb al rondgeloerd, maar weinig resultaat; contrast staat wel goed.

Vaak krijg je op de gemiddelde tft niet de juiste kleuren. Vaak helpt al om een beter (ips of pva) scherm te nemen, en die dan te calibreren.

Het is de laptop van m'n ouders, dus ik heb geen idee wat voor scherm dit zou zijn?
Ben daar totaal niet thuis in.
Eigen zit eraan te komen, maar dus geen zin om zo'n calibratieding aan te schaffen.
De foto's die ik hier post zijn volgens mij altijd redelijk 'geel'; althans, zo leek het op diverse schermen.

Sander heb je het geld er voor moet je zekker doen, gaat er zekker wel profijt van hebben.

Ik heb ook de insteling van als ik voor iets ga doe ik het ook goed, daarom dat ik ook voor een d700 of d3 ga.

waarom eigelijk een Tamron ? waarlm neem je niet de 17-55 van canon ook F2,8 ??

Ook als je wat serieeuzer wilt worden , neem er ook een flitser bij. is zekker handig.

Ik wordt alleen nooit zo blij van de Media markt :p maja geld is geld he.

Die canon kost een smak meer geld dacht ik, plus volgens de reviews is die tamron de beste lens in zijn (prijs)categorie

Sandor, no offence, maar ik zie verder nooit foto's van je langskomen?
Waarom dan al wel een andere cam?

ik post ook bijna nooit foto's, maar om nou alles te posten wat ik maak is ook weer zoiets, zulke foto's vind ik altijd wel leuk om te maken:
1tje van de Kinderdijk een tijdje terug.

3401770591_78be886b02_b.jpg

Status
Not open for further replies.
Back