Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
ik zit ook ernstig te twijfelen om over te stappen op nikon.

Heb nu een 400D.. maar ben echt niet te spreken over de kwaliteit van de foto's en de camera, in vergelijking met een nikon. Gister even met een D90 gespeeld. Ligt toch echt wel een stuk beter in de hand.

Misschien binnenkort eens kijken naar een D300..

En waarom zou je kijken naar een D300 met de D90 op de markt?

D300 ligt nog een (prijs)klasse hoger.

Eigenlijk is de D90 zo aantrekkelijk door dat film gedoe.

Ik wil hem namelijk ook kopen, of de D50. Ik heb echt wat schrik om van canon af te stappen, aangezien ik niet weet hoe dat zit bij Nikon met die lezen en autofocus etc.

Nikon d90 of d300 zou ik het wel weten een d300 puur hoe die in hand licht.
Voor de rest.canon en nikon doen elkaar niet veel onder! net wat je lekker vindt.

Nikon heeft bettere groothoek lenzen en Canon betere tele lenzen.
Ik moet zeggen ik ben heeeeel erg tevreden met mijn d700, en heb de 1dmk lll , 40d, 450d, gehad van Canon.
Nog een paar foto,s van mijn kant.

En ,me meisie weeeer , die op eens zin in foto,s had.:P

Zo nu ga ik even wachten op de rest van me lenzen en me waterhuis/.

waterhuis lijkt mij ook wel wat, maar ik denk dat ik altijd bang zou blijven dat er water in mn camera komt

D300 ligt nog een (prijs)klasse hoger.

Eigenlijk is de D90 zo aantrekkelijk door dat film gedoe.

Ik wil hem namelijk ook kopen, of de D50. Ik heb echt wat schrik om van canon af te stappen, aangezien ik niet weet hoe dat zit bij Nikon met die lezen en autofocus etc.

Ze zijn vrijwel identiek qua beeldkwaliteit en dat voor een stuk goedkopere camera.
De film-functie moet je het niet voor doen, zuigt enorm.

@ anne,
Ik had een waterzak, en de eerste dag met mijn 1d , zat daar ook water in:p ik flipte hem behoorlijk hahah. nu heb ik een hardcase besteld, erg duur grapje maar ben ik vrijwel 100% zekker van dat er geen water in komt.

@vas
Had idd mischien wel mooier geweest, alleen ik stoor me er niet aan.

Vergeet tussen de d90 en d300 , niet de bouw van de body en de groote. Ik zelf heb een hekel aan een klein cameraatje, nu is de d90 ook al wat grooter al.

de D90 is inderdaad wat kleiner dan de D300, iets van anderhalve cm in de lengte, en 1 cm in de hoogte, de D90 is wel weer iets dikker

Tsjaa of niet! lichte camera vindt ik helemaal ruk. Heb ook een batterypack onder me d700 hangen. Groot ding maar wel erg fijn. :p

Waar dan :p heheh kan mijn d700 ook als het goed alleen nog niet gevonden. Ben ook echt te lui om de handleiding door te lezen.

Spreek je op skype wel

Is een Metz (Externe) Flitser kwalitatief even goed als een Nikon Fliter ?
Bijvoorbeeld een Nikon SB600 heb ik in gedachte, maar me fotografie leraar zei dat een Metz ook een goed merk is voor minder geld :)

Ik wil trouwens ook nog een Grip voor mijn D40X met onstap-knop (zodat ik makkelijker foto's kan maken) :) Een Ansmann N40 Battery Grip (http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/74/ansmann_nikon_d80_battery_grip.jpg) is toch wel een goed aftermarket merk ? Althans wat ik van internet moet geloven :+

Kan nou niet echt zien of hier ook een onstapknop op zit :) http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=21703 Ze reageren ook niet op me mail namelijk :+

op het nikon club forum heb ik daar vorige week nog een heel topic over gelezen.
Zal straks even kijken of ik hem terug kan vinden voor je!

maar volgens mij zat er bij die ansmann geen onspanknop op

edit gevonden:
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=11207

Top man ! Bedankt :)

Was zelf ook op deze gekomen: http://www.aq4u.nl/catalog/product_info.php?cPath=2_41&products_id=124

Maar die onspanknop is dus echt 3x niks en moet je heel je camera anders voor instellen. Best nog wel een opgave (volgens dat nikon forum) om een goede grip te vinden voor de D40x met goede onspanknop. Maar als ik het goed begrijp past een D60 Grip ook op een D40x ?

Wat versta je precies onder de kwaliteit van de foto, kan me niet voorstellen dat het volledig aan de body ligt(uitgezonderd van bijvoorbeeld ruisprestaties in donkere situaties).

Als ik een D40X en mijn 400D vergelijk, vind ik de nikon VEEEL fijner. Ook kwa kwaliteit (foto kwaliteit) is hij bter. Als ik met de zelfde instellingen met beide camera's de zelfde foto zou maken, zou de nikon kwa kleuren en kwaliteit veel beter uitkomen.

Als ik een D40X en mijn 400D vergelijk, vind ik de nikon VEEEL fijner. Ook kwa kwaliteit (foto kwaliteit) is hij bter. Als ik met de zelfde instellingen met beide camera's de zelfde foto zou maken, zou de nikon kwa kleuren en kwaliteit veel beter uitkomen.

Ik ben er bekent mee dat een D40X betere foto's levert rechtstreeks uit de camera als een 400D, maar in het volgende stukje zet je deze naast een D90, wat natuurlijk oneerlijk is aangezien deze in de semi pro klasse valt en gelijk een stuk duurder is. Verder gewoon kiezen wat je zelf het prettigs werken vindt!

Status
Not open for further replies.
Back