Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Haha naja heb soms wel wat te doen. Soms ook niet.:p

Ben idd weer in NL tot vrijdag.

Goeie foto,s Melf, af entoe zou die ietsje scherper kunne.Goed bezig met Panne!

sommige foto's zijn gemaakt op een donkere dag , op 1 of andere manier wil het dan gewoon wat minder.

en op 1 of andere manier wil het bij schakels beter dan met scooters btw.

en op zulke circuits rijden ze in sommige bochten vrij zachtjes door , dan krijg je het effect ook niet echt :P

kun je deze foto's ook nog bewerken dat ze iets scherper zijn of is dat niet mogelijk?

oh ja , de kleur van de scooter/brommer doet ook enorm veel , zwart en wit is vrij moeilijk soms.

Bewerk je de foto,s ?? want daar zul je al heel veel uit halen!
Je kan ze altijd iets verscherpen, en je kleuren ook aan passen.

Lightroom 2.0 is een Mooi en makelijk programa. Daarna kan je altijd door gaan op Fotoshop. Ik gebruik ze bijde , kleine kleur aanpassingen in lightroom en de rest in fotoshop.

Op de een of andere manier vindt ik dat voor geen meter werken, waarschijnlijk kwestie van te weinig ervaring ermee.. Ik geburik gewoon iPhoto om te kiezen en dan Photoshop!
Misschien toch maar weer een openen! Kun je daar ook presets mee instellen voor een bepaald aantal bewerkingen achter elkaar voor meerdere foto's en daarna nog bewerken :+

@ peter iphoto kun je toch geen RAW mee importeren ?

Lichtroom is idd super makelijk om mee te exportern en convertern RAW naar jepg, TIFF verkleine ook super makelijker.

En je kan ook kleine dingen wegshoppen. Simper way zeg maar

@ peter iphoto kun je toch geen RAW mee importeren ?

Lichtroom is idd super makelijk om mee te exportern en convertern RAW naar jepg, TIFF verkleine ook super makelijker.

En je kan ook kleine dingen wegshoppen. Simper way zeg maar

Ik alleen in Raw als dit daadwerkelijk nodig is, ben eigenlijk nog te lui om het uit te zoeken hoe dat nou allemaal in elkaar steekt! Gelukkig heb ik binnenkort vakantie en dan ga ik het is even proberen!

Lightroom wijst zich echt vanzelf.
Ik vind 't een stuk fijner werken dan PS, alles gaat wat subtieler en ook wel een stuk overzichtelijker!
It's worth it. ;)

Lightroom heeft een zeer goede workflow. Het doet praktisch alles wat nodig is om van een rauw shot een opgeleverd product te maken.

Lightroom is natuurlijk gewoon een verkreupelde PS met een goede workflow geschikt voor de mainstream gebruiker.

lightroom is zo te downlouden ?

Ben pas begonnen zo nu en dan ook foto's te maken, maar heb nog niet echt een programma waar ik wat ermee kan doen.
Je komt er al wel snel achter dat het lastig is om goede en duidelijke foto's te maken. Maar gaat steeds beter

Afgelopen zondag op SBO Hengelo wat foto's geschoten.
17180214.jpg

85489568.jpg

en voor werk nog wat foto's gemaakt.

[ir]http://img401.imageshack.us/img401/9353/img0508n.jpg[/ir]

img1814s.jpg

schiet trouwens met een 40D + kit lens 17-85 en een EF 70-300 F/45.6 IS USM.

Niemand intresse in een flitser en lens. ?
Canon 430 exll + omnibounce. 5 keer gebruikt denk ik. Zo goed als nieuw, 175-, mag die weg nieuw prijs 225-,

Canon 17-40 F4 L ook perfecte staat nog geen 3 maanden oud. mag weg voor 590-, nieuw prijs 665-,

Voor foto,s pm maar.

Status
Not open for further replies.
Back