Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Eindelijk m'n camera weer is gepakt, vind het wel een geslaagde foto qua kleur. Ik vind het weglaten van bepaalde kleuren echt leuk om mee te spelen zoals je kan merken

358uhr9.jpg

Als ik een gedetineerde wil interviewen/fotograferen over het eten in de gevangenis. Hoe pak ik dat aan... Politie bellen? Criminele fam. zoeken?

Is voor school. Volledige periode gebaseerd op het thema "the banquet" richting autonoom. All about food dus, en ik ben super vrij in wat ik maak.

Eerste brainstormsessie komt even super kort samengevat uit op zo iets.
--------------------------------------
Iedereen eet met een andere reden, iedereen eet anders.

Veel mensen hebben zat geld en 0 belemmeringen om dagelijks lekker te eten, of zelfs uit eten te gaan.

Dat is niet zo voor iedereen. Dakloze hebben geen geld om eten te kopen en zijn dus afhankelijk van wat ze aangeboden wordt, wat ze vinden, wat ze krijgen in een opvangcentrum, of wat ze bij elkaar krijgen gebedeld.

Blinde personen of mensen met een andere handicap moeten geholpen worden bij het eten.

Je kan gestuurd worden in wat je eet doordat je afhankelijk bent van wat ze je geven in het ziekenhuis of de gevangenis.

Je kan gestuurd worden in wat je eet doordat je afhankelijk bent van het dieet dat je moet volgen als sportman, omdat je ziek bent, om af te vallen ivm overgwicht, of om aan te komen ivm ondergewicht.
--------------------------------------

Mijn eerste idee is om iets met die tegenstellingen/grote verschillen te gaan doen. Misschien een serie portretten met daar bij voorwerpen/verhalen van die personen. Of iets wat je zelf bij elkaar kan voegen. Het verhaal en de voorwerpen bij de juiste persoon zien te krijgen ofzo.

Iemand? Wil er ook eentje aanschaffen

Ben zelf toch voor de canon gegaan.
@ filmstand ziet het er ook prachtig uit.
Heerlijke ring om scherp te stellen ook.

Ik ben erg tevreden. *D

ff snel wat pics geschoten ermee.

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26258&stc=1&d=1297290222[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26259&stc=1&d=1297290222[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26260&stc=1&d=1297290222[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26261&stc=1&d=1297290222[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26262&stc=1&d=1297290222[/ir]

Attachments

• IMG_3035.jpg
    IMG_3035.jpg
    1.8 MB · Views: 125
  • IMG_3044.jpg
    IMG_3044.jpg
    723.9 KB · Views: 124
  • IMG_3056.jpg
    IMG_3056.jpg
    578.7 KB · Views: 126
  • IMG_3058.jpg
    IMG_3058.jpg
    546.7 KB · Views: 126
  • IMG_3060.jpg
    IMG_3060.jpg
    2 MB · Views: 124
Beste mensen, ik heb een vraag over batterijen van een camera. Ik heb een canon digitale camera die op 2 gewone AA-batterijen werkt alleen het ding vreet dus nogal erg stroom. Gewone batterijen zijn natuurlijk niet aan te slepen dus daarom gebruik ik oplaadbare.
Ik heb nu in de loop van de tijd 2 verschillende setjes oplaadbare batterijen gekocht en gebruikt. Alleen na een keer of 15 opladen ofzo kan ik veel minder foto's maken als toen ze net nieuw maken.

Weet iemand een goed merk van oplaadbare batterijen, maakt niet uit of het wat duurder is want iedere keer opladen ben ik zat.
En het is niet handig ook, altijd met reservebatterijen in de weer, vooral als je op pad gaat en ze weer eens vergeet x| :+

ik heb wel goede ervaring met GP batterijen. die groen oranje dingen.
anders een een foto winkel binnen lopen (geen dixons/mediamarkt oid) en daar eens vragen naar speciale batterijen.

Beste mensen, ik heb een vraag over batterijen van een camera. Ik heb een canon digitale camera die op 2 gewone AA-batterijen werkt alleen het ding vreet dus nogal erg stroom. Gewone batterijen zijn natuurlijk niet aan te slepen dus daarom gebruik ik oplaadbare.
Ik heb nu in de loop van de tijd 2 verschillende setjes oplaadbare batterijen gekocht en gebruikt. Alleen na een keer of 15 opladen ofzo kan ik veel minder foto's maken als toen ze net nieuw maken.

Weet iemand een goed merk van oplaadbare batterijen, maakt niet uit of het wat duurder is want iedere keer opladen ben ik zat.
En het is niet handig ook, altijd met reservebatterijen in de weer, vooral als je op pad gaat en ze weer eens vergeet x| :+

www.nkon.nl, eneloops en lader aankopen. Beste wat je kan doen.

Vandaag geslaagd voor de basis cursus op de Foto Academie! Ben nu ook gelijk aangenomen op de Bachelor opleiding van de academie en begin daar a.s. vrijdag.
Zal straks nog even mijn serie posten waarmee ik geslaagd ben :-)

Damn, erg knappe foto's. Hoe doe je dit eigenlijk, flits op camera?

Edit. Mijn vriendin heeft vandaag toegezegd om een huwelijk te fotograferen voor een familielid, ze heeft gewoon 1000 euro gekregen, ze gaat werken met een 550D met kitlens, sigma 50 1,4 en canon 17 40L. Ze moet een album maken etc... Ze kan amper foto's trekken, en dan zegt ze ineens toe op zo'n toch wel bijzonder moeilijke taak. Ik zie de tranen al komen voor degene die gaan trouwen. Maarja, ze volgt kunstschool, dus ze kan het wel. :rolleyes:

Last edited:

Edit. Mijn vriendin heeft vandaag toegezegd om een huwelijk te fotograferen voor een familielid, ze heeft gewoon 1000 euro gekregen, ze gaat werken met een 550D met kitlens, sigma 50 1,4 en canon 17 40L. Ze moet een album maken etc... Ze kan amper foto's trekken, en dan zegt ze ineens toe op zo'n toch wel bijzonder moeilijke taak. Ik zie de tranen al komen voor degene die gaan trouwen. Maarja, ze volgt kunstschool, dus ze kan het wel. :rolleyes:

oe dat word een hoop stresssss denk :D
Vriend van me vroeg mij toen ook, maar ik had toen gelijk aangegeven dat als hij goede foto's wou, hij een echte fotograaf in moest huren (ik was bang dat hij er anders teveel van zou verwachten).
Toch heb ik (na filtering) 150+ aan prachtige foto's geschoten die dag met een 12 megapixel video camera.

Onthoud even de belangrijke dingen ( kus, ring om vinger, etc) en verder gewoon lekker VEEEEL plaatjes knallen. (ik had die dag meer dan 1000 pics geschoten :D )
Dan thuis lekker op je gemak de mooiste uitzoeken. :)

Wens haar suc6! :)

Youri, bovenste is meesterlijk :W

Als je slim bent geef je je vriendin die dag ook je 5D mee ;)
Als je dat soort opdrachten aan neemt, moet je wel serieus weten waar je mee bezig bent eigenlijk. En zorgen dat je genoeg materiaal mee hebt. Extra body is sowieso een must, en als het kan ook nog eens 2 flitsers, want als er iets niet mee werkt ben je gebokt!

Ook erg vervelend als ze elkaar het jawoord geven, en je 550D zou even moeilijk doen en je hebt geen extra body + lens al klaar hangen.

Binnenkort ga ik communies fotograferen, maar dan neem ik dit lijstje al mee:

2x 40D
17-40 2.8 L
70-200 2.8 L
10-22 3.5-4.5
17-85 4-5.6
580 speedlite EX II
430 speedlite EX II
16 batterijen voor de flitsers,
5 accus voor camera's
6 4GB geheugenkaarten

En als ik zie wat kennissen van mij meenemen als ze huwelijks portretten schieten, dan is dit er echt nog niets bij :x

Maar ben benieuwd of het haar gaat lukken! :)

Status
Not open for further replies.
Back