Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Welke lens raden jullie me btw aan?
De canon of de sigma (beide 50mm 1.4) ?

Las dat de sigma wat scherper zou zijn, maar is wel een stukje duurder.
Wereld van verschil of nauwelijks te zien?

Nog andere voor en nadelen?

vanmiddag in het treurige weer nog wat foto's gemaakt :)

1.
5422605862_fa97c80632_z.jpg

2.
5422607330_7ffb6136e4_z.jpg

3.
5422607492_64f2262386_z.jpg

4.
5422001375_b0080a5704_z.jpg

5.
5422002385_1929458616_z.jpg

6.
5422606720_4b48140d7c_z.jpg

7.
5422610540_016562c7a6_z.jpg

8.
5422608656_67438fe9a8_z.jpg

en nog wat meerdere zijn hier te zien

@ vinnie,
3 en 5 staan bijde scheef en vindt ik gewoon niks.

1 en 2.
Zijn een klein beetje druk, zo een soort plaat is wel mooi maar er moet een moment van rust ergens in zitten.
Je zou de vroogrond ook wat lichter kunnen maken.

4.
zou van mij wel wat lichter mogen, en de persoon ook lichter zodat die er meer uitspringt.

6.
Ja mooi , alleen jammer dat net de boom in de weerspiegeling er niet helemaal opstaat, en de boom zou wat lichter mogen.

7.
Zouden de witte kopen van de palen wat lichter mogen zodat ze er wat meer uistpingen.

8.
Wel mooi! alleen heel veel ruis.
Beetje storend veel ruis.

Zijn allemaal kleine dingen, maar mischien wel dingen waar je wat aan hebt.
Voor de rets ga je wel erg lekker.

Wat je ook kan doen is bevoorbeeld ene kleine serie neerzetten. Dus nu bevoorbeeld 3/5/1 er uit laten.

ok thnx voor de tips! :)

ik probeer ook steeds meer op composities te letten, voor zover dat lukt..
eerst maakte ik een foto en keek ik daarna wat ik in de nabewerking ermee ging doen. Nu probeer ik van te voren te bedenken wat ik wil schieten en er uiteindelijk uit wil halen met de nabewerking.

6.
vind ik zelf ook jammer van de schaduw, alleen kon niet anders omdat ik zelf al tot mijn enkels in het water stond :D kon niet verder weg gaan staan.. en met 18-200 heb ik dan te weinig groothoek om het toch vast te leggen denk ik.

We bleven iig proberen! :)

Bij 6 zie je idd dat je te weinig Groothoek hebt. Maar goed zijn ook leer momenten en als je in toekomst meer landschappen gaat schieten dan weet je ook dat je een groothoek nodig hebt.

Ik schiet tegenwoordig ook steeds meer van , ik wil uiteindelijk zoo een plaatje hebben en dan met de bewerking nog wat meer er uit halen.
Is volgens mij wel de way to go.

Gooi denk zo wel wat plaatje,s online van vandaag.

Pics: Naja soort van. Beetje matig.

1#
2hpu4pv.jpg

2#
35alveo.jpg

Last edited:
Nice *D
Echt vet die look @ nr1.

Is daar iets simpels voor?
Met video bewerk ik vaak bepaalde aspecten individueel door te werken met verschillende layers.
Maar is best een hoop werk.

Vandaag mijn 5D teruggekregen in de post, alles werkt perfect, nieuwe spiegel etc. Nu ratelt de camera (erg irritant) als ik in een hoek naar beneden fotografeer. Zo blijf je verdomme bezig. :|

(ja Youri, mss overstappen naar nikon :+)

2 nieuwe pics.

Auto had ik even anders neer moeten zetten @ pic 1. Dat gekladder op die pilaar is imo erg vervelend.
Maargoed, dat zie je als beginner pas al je thuis bent :P

foto 2 is de skyreplacement een beetje gaar gedaan, maargoed... dat komt nog wel een keer :D

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26256&stc=1&d=1297176058[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26257&stc=1&d=1297176058[/ir]

Attachments

• IMG_2840-bewerkt1.jpg
    IMG_2840-bewerkt1.jpg
    412.5 KB · Views: 239
  • IMG_2841-bewerkt2.jpg
    IMG_2841-bewerkt2.jpg
    301.6 KB · Views: 240
Vorige week tijdens mijn wintersport vakantie heb ik een aantal foto's gemaakt met m'n Canon 1000d + 18-55mm kitlens. Veel op automatisch.

Op een dikke 1500 meter hoogte in de bergen heb je een schitterend uitzicht. Vooral als het zonnetje schijnt en er nog mist hangt in het dal. Helaas vind ik dit niet terug in de foto's. Ze zijn nogal erg 'vlak' en de dieptes zijn ver te zoeken.

Nu is de bedoeling om aankomende zomer naar de Noordkaap te gaan. Uiteraard wil ik dan mooie plaatjes schieten van het Noorse landschap. Nu wil ik alleen niet dat ze weer 'mislukken'.

Is een andere lens aan te raden? Of is het gewoon puur een gebrek aan ervaring?

vond je vorige foto's een beetje overdone.. maar deze is echt nice!

@X-teampje
je moet hem van die auto stand afhalen. Coole wintersport foto's zijn wel degelijk mogelijk met je kitlens.
Omdat de omgeving zo wit is denkt de camera dat alles super licht is en dat moet corrigeren door minder lang te belichten. Hierdoor worden de foto's erg grijs en plat. Wat je dus moet doen is hem in de Manual of A stand gooien zodat je kan spelen met de hoeveelheid licht die op je foto komt.

Status
Not open for further replies.
Back