Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Wat verwacht je van je lens ?
Een 18-200 zal een langzamere focus hebben, sneller gaan hunten, en zal stuk onscherper in de hoeken wezen.

Voor een goede lens met kwaliteit betaal je gewoon voor!

Ik zou zelf gewoon eerst maar eens lekker aan spelen met de camera en dan gaan kijken wat mis ik in me lens, is dat groothoek of tele.

Ook is de vraag wat wil je gaan schieten er mee. Landschap zeg maar even: koop dan een 10-20 groothoek. Vogels ofzo dan heb je weer 400mm+ nodig.

18-200 heb er toen 1 aan me Ma cadeu gedaan, zal het zo zeggen' ik vindt het helemaals niks ahha)

Je kan better je kit lens houden en dan mischien wat leuks er boven nemen.

Beetje wazig verhaal maar je snapt denk wel wat ik bedoel hahah :p

Eerste foto zonder dat ik wist wat ik deed, zoals altijd dus :+

kon1p96l4eyiq4iw8958.jpg

nee heb ik niet :P

links stond een flits op een statief en rechts op de grond. Moet nog eens goed testen, ook met die diffusors enz

Wat verwacht je van je lens ?
Een 18-200 zal een langzamere focus hebben, sneller gaan hunten, en zal stuk onscherper in de hoeken wezen.

Voor een goede lens met kwaliteit betaal je gewoon voor!

Ik zou zelf gewoon eerst maar eens lekker aan spelen met de camera en dan gaan kijken wat mis ik in me lens, is dat groothoek of tele.

Ook is de vraag wat wil je gaan schieten er mee. Landschap zeg maar even: koop dan een 10-20 groothoek. Vogels ofzo dan heb je weer 400mm+ nodig.

18-200 heb er toen 1 aan me Ma cadeu gedaan, zal het zo zeggen' ik vindt het helemaals niks ahha)

Je kan better je kit lens houden en dan mischien wat leuks er boven nemen.

Beetje wazig verhaal maar je snapt denk wel wat ik bedoel hahah :p

Ik wil gewoon een lens hebben waarmee ik ook van grotere afstand toffe foto's kan schieten van mn hond. De huidige lens heeft voor buiten natuurlijk niet echt veel bereik.
Verder ben ik echt nog een noob op foto gebied dus kom niet aan met ingewikkelde fotografietermen :P

http://kamera-express.nl/Objectieve..._stabilizer_met_2jaar_garantie_Nederlands.htm

Is dit bijvoorbeeld iets? Is echter wel vanaf 55mm ipv 18.

of

http://kamera-express.nl/Objectieve...4_5-5_6_USM_met_2jaar_garantie_Nederlands.htm

Last edited:
Dat is een erg goede lens als beginner, wordt eigenlijk samen met de 18 55 IS bekeken als een soort van "must" voor beginners.
En aangezien je die 18 55 IS al hebt heb je ook geen gat tussen 18 mm en 250, je kan dus zo goed als alles vastleggen.

Ik zou even googelen naar beide, misschien staan ze wel ergens in een vergelijkingstest. Zo op het eerste gezicht lijken ze redelijk hetzelfde eigenlijk.

Ik heb ook geen zin om 400 euro te dokken voor alleen een lens :P

Dat dacht ik vroeger ook :P ik had vroeger trouwens een 70-300mm van Canon en die kan ik in ieder geval niet echt aanraden, autofocus is zo traag met die lens, en een hond beweegt nogal lijkt me

70-300 is een k*tlens inderdaad.
bouwkwaliteit is onder de maat, en hij is zooooo traag.

ik kon zelf prima uit de voeten met een sigma 18-200 op mijn 50D.
deze heb ik nu verkocht aan mijn huisgenoot die semipro fotograaf en vliegtuigspotter is, en hij is er ook dik tevreden mee.

ja ik dacht zelf ookal aan een 18-200, kom je toch net wat verder mee dan een 18-55, wat soms een heel verschil kan maken.
bedankt voor de tips ;)

edit; zie nu dat de 18-200 duurder is dan de 70-300? scheelt dat zoveel in kwaliteit dan?

ik reageerde eigenlijk op Robert :)

heb geen ervaring met lenzen voor Sony DSLRs.
wel is het zo dat de standaard 18-55 voor huistuinkeuken/amateur gebruik vaak tekort schiet aan zoombereik ja.
een 18-200 zou dan mijn voorkeur hebben.

Ik heb hier nog een Sigma 18-200 1:3.5-6.3 voor Canon liggen. Mag wel aangezien ik mijn 350D verkocht heb, iets voor iemand hier?

Gaat weg samen met bijbehorend B&W UV Filter en zonnekap.

Edit// Is verkocht.

Last edited:
heb zelf ook een Sigma 18-200 als beginner, ben er wel over te spreken :)
je merkt wel dat hij niet over het hele bereik even scherp is, maja wat wil je..

Ik moet deze week wat productfoto's maken, maar dit nog niet vaak gedaan.
Iemand wat handige tips waarop ik kan letten? schiet met 550D en 2 studio fliters.
standaart 18-55 lens en eventueel tamron 70-300 voor macro functie.

Het zullen voornamelijk laptops, videokaarten, ssd en dergelijken zijn.

Vandaag een 550d gekocht *D
Ga er voornamelijk mee filmen en zo nu en dan eens proberen wat leuke foto's te maken.

Even snel een eerste test foto gemaakt. Had erg weinig licht en met flits werd het niet mooi. Ook niet helemaal scherp.
Maar ben erg tevreden over het toestel iig :)

[Ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26252&stc=1&d=1296834658[/ir]

Attachments

• poepiebewerkt-550dcanon.jpg
    poepiebewerkt-550dcanon.jpg
    577.9 KB · Views: 250
Status
Not open for further replies.
Back