Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Volgende week ga ik naar Barca, zal ook wel weer even wat foto's maken :)

Nice trouwens A-bizar, standaard uitprobeersel, maar goed gelukt

Weer wat pics from Australia:

1#
2v9dfcy.jpg

2#
2wbw32r.jpg

3#
n1tavd.jpg

Ik mis wel wat actie op de voorgrond, maar idd lekkere kleuren en altijd rete scherp!
nice hoor youri.
bewerk je hier nog veel aan?

Vind de 1e echt niks, de 2e is wel nice en de 3e lijkt een soort van waas over de foto te hebben, maar dat heeft wel een toegevoegde waarde

Vandaag maar eens even naar buiten gegaan.
Heb filters gebruikt die ik heb gemaakt voor een film waar ik mee bezig ben.
Ik weet niet of ze te donker zijn (leek op mijn andere pc een stuk lichter iig, maar dan hoor ik het wel :P ).

(ik denk dat je even moet klikken en vergroten om ze scherp te zien.)

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26253&stc=1&d=1296931644[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=26254&stc=1&d=1296931644[/ir]

Ik ga volgende week toch even kijken voor een 50mm f1.4 lensje. Heb deze ook op mijn film camera maar is helaas een FD aansluiting.
Vind zelf de achtergrond (met name het gebouw) op foto1 veels te scherp namelijk :)

Attachments

• IMG_2831-bewerkt2.jpg
    IMG_2831-bewerkt2.jpg
    653.8 KB · Views: 148
  • IMG_bewerkt1.jpg
    IMG_bewerkt1.jpg
    822.5 KB · Views: 147
Morgen is er de gehele dag een hoop 4x4 geweld in spaarnwoude, en eventueel is er ook de mogelijkheid om mee te rijden :p
kost wel 5 euro, maar dat gaat richting KWF

Laaglandersluisweg 1 te Velsen

Thanks,

Heb idd wel wat aanbewerkt maar alles in Lightroom dus geen onwijs groote aanpassingen in PS ofzo.

Bevoorbeeld 1 is door een Vuil raam geschoten van de auto, werkt eigelijk als een soort van filter.Krijg je zo een lekker wzig gevoel van.

@ a-bizar
dat je achtergron scherp is kan je ook gewoon met je kitles krijgen, je moet gewoon meer op de voorgrond focussen.

ALs je op 5,6 schietn en je focust op het bankje dan is je gebouw echt niet scherp.

des al niet te min 1,4 50mm is onwijs mooi, als ik thuis ben staat die ook op de lijst!

Nusty-r echt zulke mooi foto,s van vliegtuigen, echt niet normaal!

Thanks,

Heb idd wel wat aanbewerkt maar alles in Lightroom dus geen onwijs groote aanpassingen in PS ofzo.

Bevoorbeeld 1 is door een Vuil raam geschoten van de auto, werkt eigelijk als een soort van filter.Krijg je zo een lekker wzig gevoel van.

@ a-bizar
dat je achtergron scherp is kan je ook gewoon met je kitles krijgen, je moet gewoon meer op de voorgrond focussen.

ALs je op 5,6 schietn en je focust op het bankje dan is je gebouw echt niet scherp.

des al niet te min 1,4 50mm is onwijs mooi, als ik thuis ben staat die ook op de lijst!

Nusty-r echt zulke mooi foto,s van vliegtuigen, echt niet normaal!

Idd heerlijke lens! Deze heb ik ermee geschoten :

5136421117_c72db7f409_b.jpg

@ a-bizar

Ik had m handmatig op het bankje scherp gesteld en hij stond op 3,5 volgens mijn schermpje.
Maargoed, ik moet ook nog ff flink uitvogelen hoe alles werkt/wat voor functies erop zitten, etc etc.
Heb het gewenste effect wel als ik dichter op het "subject" sta btw.

ja inderdaad, maar de lens is bijzonder soft erop. Ik hoop deze week mijn camera eens terug te krijgen, en dan ga ik echt eens heel goed testen. De 17 40 is dan wel weer echt een super lens.

vandeweek bij Erwin. even snel met een 430 exII flitsert geschoten, toch wel érg makkelijk en handig voor (in ieder geval) binnen zeg! misschien toch maar een keertje aanschaffen.

Status
Not open for further replies.
Back