MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
"Wil hartog, the Dutch grassfarmer!" haha te vet! :W

De enige Nederlander die ooit een koningsklasse gp won toch?
 
Jasper, ben ik eigenlijk niet met je eens.

Heb het bij meerdere coureurs gezien dat ze na een overstap de sterren van de hemel reden.
Ik denk dat iedereen wel weet dat Melandri echt wel kan sturen.
Hij zit gewoon niet op ze plek, of de Ducati ligt hem niet (of beide).

Vind het wel een slimme zet van Kawa.
 
Die Kawa ontloopt imho de Suzuki niet veel. Meer de mannen die erop zitten. Kawa's worden allebei bestuurd door twee kamikaze piloten :D. Rouwdouwers die niet echt vloeiend rijden, zeg maar.

Heb altijd een zwak gehad voor twee rijders in het GP circuit. Melandri en Rossi, dus ik hoop dat hij het gaat waarmaken. Op de Honda heeft hij laten zien dat hij wel degelijk kon rijden, maar denk dat die Kawa niet zo makkelijk rijdt. Banden zijn natuurlijk ook grote issue. Tofste zou zijn als ze met 1 merk gaan rijden.
 
als ze een merk banden gaan gebruiken gaat er denk ik veel verdwijnen in de research van banden want er is geen concurentie strijd meer
en stel je voor dat ze de band neemt die rossi iedere keer stuk rijd omdat hij een aggressievere rijstijl heeft
ik denk dat die banden regel het niet leuker maakt
beter dat ze contracten met banden fabriekanten afschaffen
zodat alle banden voor iedereen aan te komen zijn
 
dat gaat nooit werken.
in ieder kampioenschap zijn regels en die regels moeten voor iedereen gelijk zijn.
1 bandenmerk is het beste, zie de Superbike.
ze hebben dan als rijder de keus uit een aantal compounds, dus mocht de ene net beter zijn dan de andere op de ene motor, hoeft dat niet zo te zijn op de andere motor. je krijgt dus toch verschillen, doch zijn het kleine verschillen. en dan is het alsnog de keus die je als rijder/team hebt gemaakt, en niet de bandenfabrikant, want je had een andere compound kunnen kiezen.
 
"Wil hartog, the Dutch grassfarmer!" haha te vet! :W

De enige Nederlander die ooit een koningsklasse gp won toch?


of dat klopt weet ik niet, sowieso de enige nederlander die die klasse op assen won. Museum van hem is hier letterlijk om de hoek (naja 2 hoeken), maar ben er nog niet geweest. Zijn bedrijf zit hier ook in de buurt :)

collega van me draaide vroeger koppen maakte uitlaten en de testbank voor wil hartog/ zijn tuner. Dat was nog voor de GP tijd. Werd ie zaterdagavond laat opgebeld of die een nieuw setje pijpen kon lassen voor de race van zondag, omdat de vorige set in de kreukels lag :W
 
die snelle ronde van Stoner, eg niet normaal gewoon:W

wat er met Honda aan de hand is, ik weet het niet hoor. de snelheid lijkt er wel ff uit sinds de problemen met michelin.
 
1 Casey STONER Ducati Marlboro Team Ducati 1'33.378
2 Valentino ROSSI Fiat Yamaha Team Yamaha 1'33.888
3 Jorge LORENZO Fiat Yamaha Team Yamaha 1'33.964
4 Randy DE PUNIET LCR Honda MotoGP Honda 1'34.236
5 Toni ELIAS Alice Team Ducati 1'34.322
6 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda 1'34.398
7 Chris VERMEULEN Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1'34.461
8 Shinya NAKANO San Carlo Honda Gresini Honda 1'34.494
9 James TOSELAND Tech 3 Yamaha Yamaha 1'34.652
10 Colin EDWARDS Tech 3 Yamaha Yamaha 1'34.795
11 Loris CAPIROSSI Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1'34.926
12 Sylvain GUINTOLI Alice Team Ducati 1'34.961
13 Alex DE ANGELIS San Carlo Honda Gresini Honda 1'35.153
14 Andrea DOVIZIOSO JiR Team Scot MotoGP Honda 1'35.381
15 Marco MELANDRI Ducati Marlboro Team Ducati 1'35.418
16 Nicky HAYDEN Repsol Honda Team Honda 1'35.584
17 John HOPKINS Kawasaki Racing Team Kawasaki 1'35.980
18 Anthony WEST Kawasaki Racing Team Kawasaki 1'37.047

6de dus Maarten, Natuurlijk mooi als je een Stoner fan ben(net als ik) dat die zo snel is, maar de spaning verdwijnt wel om de 1e plaats, of hij moet hem morgen weer onderuit knikkeren. Hopen op een mooie strijd om de 2de plaats (Rossi vs Lorenzo) Voor echt mooie race's kijk ik maar gewoon de 125cc en de 250cc...

Edit: Kwalificatie 250cc, Barbera maar 0.077 sneller als Simoncelli. Voor de rest zit er wel een aardig gat tussen de nummer 2 en 3, Simoncelli - Espargaro = 0.698
 
je moet niet vergeten dat Pedrosa 3 rampzalige races heeft meegemaakt, in Laguna zelfs niet eens gestart en de problemen waren/ZIJN nog steeds groot voor michelin. ook zijn hand is nog steeds niet volledig hersteld, maar langzaamaan begint het weer terug te komen. dit weekend heeft het repsol honda team veel problemen met de voorkant, Pedrosa heeft vandaag een nieuwe voorvork geprobeerd en dat was een stuk beter.
zie Hayden, die staat morgen 16de.
 
Stoner ook last van zijn hand zie ik. botbreuk van jaren geleden die opnieuw op komt spelen...? als hij daar maar niet teveel last van gaat krijgen. viel in de kwalificatie wel mee aan zijn tijd te zien ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top