MotoGP Seizoen 2008 #1

Status
Not open for further replies.
Toch netjes van Hopkins :)

idd !!voor hem ben ik ook altijd :p

hij zal nooit klagen over het spul behalve toen bij suzuki en gewoon toffe gast zoals die met de andere coureurs e.d. omgaat vind ik

blijkt ook dat de broer van de planner op ons bedrijf zijn hoofdmonteur van z'n kawa is.. jeeh

edit @ post hierboven.. bij motoren scoort michelin met de mpp en mpp 2ct echt wel punten want het is 1 van de beste banden ;)

auto's geen ervaring mee

Last edited:
Wat je zeg Dennis over Michelin, vind dat ze in geen enkele sport potten breken en ook op de openbare weg vind ik het maar kut (auto, motor, scooter etz...)

Jammer van Pedrosa, hij is mischien de enigste die aan kon haaken bij Stoner en Rossi. Toch vind ik het een leuk seizoen om te kijken :) Trouwens ook erg netjes van de Kawa boy's, alleen zal dit morgen (als het droog is) wel weer totaal anders zijn.

precies!

ik snap het echt niet, ze lijken het idd in alle sporten te verkloten voor zichzelf. in de F1 waren ze erg goed, alleen ferrari met Bridgestone was altijd net ietsje beter, maar in het algemeen was michelin beter als band zijnde, en daar zijn ze ook al een paar jaar niet meer, weggepest na het Indianapolis accefietje, lijkt het wel.
WRC hebben ze ook gedaan, nu ook niet meer te zien.

en nu het Motogp verhaal. ze hebben zoveel wereldtitels behaald, veel meer dan wie dan ook. nu begonnen ze het jaar erg sterk, maar sinds een aantal races lijken ze wel weer stil te staan, dit gaat echt niet goed komen hoor.

na de kwalificatie is er trouwens weer een rijdersmeeting geweest met Ezpeleta van de Dorna en alle rijders erbij. de inhoud daarvan is helaas nog niet bekend, maar zal zeer zeker over veiligheid en voornamelijk de banden (lees: 1 banden regel) zijn gegaan.
het is niet voor niks dat Rossi en Pedrosa over wilden stappen, en zoals bekend is heeft Rossi zijn zin gekregen en zie het resultaat.

sorry als ik een beetje doordraaf over dit onderwerp, maar ik hou van deze sport en zie graag competitie, en hopelijk komt dat ook weer terug, was "vroeger" een groot aanhanger van ook de F1, maar dat is sinds 2006 ongeveer ook niks meer waard, zie de MotoGp niet graag ook die kant op gaan, mja ik kan van hieruit niks veranderen:p

erg jammer van de banden.
ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren in het gpcircus...maar ik verw8 niet dat rossi wint eerlijk gezegd.

ikzelf ben trouwens bezig met het maken van een rendering (mooie foto via 3d cadprogramma) alleen zoek ik als achtergrond nog een mooie foto van een circuit/asfalt, waar geen auto of motor opstaat.

best moeilijk te vinden op internet want hij moet ook groot zijn (soort wallpaper formaat)

hier een voorbeeld van een foto van mezelf.
hunazs.jpg

alleen nu nog de schaduw etc, maar als iemand mij aan een goede achtergrond kan helpen, graag!

uitslag voor vandaag om nog ontopic te blijven:

1.stoner.
2. rossi.
3.guintoli of pedrosa.

ellende met een hoofdletter E!

denk dat iedereen het wel met me eens is dat dit geen competitie meer is, werkelijk waar een grap.

denk dat er nu een oorlog gestart gaat worden tussen Honda & Yamaha vs Michelin, dit was werkelijk beschamend.

Die kreeg Rossi ff toegeworpen zeg.
Geen gevecht om eerste plek, jammer.

Leuk om die Suzuki`s en Kawa`s om podiumplekken te zien strijden...alleen je weet dat er niets van klopt (Bandenprob).

Respect dat Pedrosa uberhaupt is blijven rijden.

Er lijken wel twee klasses te rijden, de Bridgstone en Michelin klasse.

Fucking lomp man :P

Michelin kon in het begin van het seizoen toch gewoon prima meekomen... dus ik snap het hele probleem ook niet.

Maarja wel weer 25 pt voor Rossi :W yeah!!

Baal er erg goed van dat Stoner er af ging.. 2de wedstrijd op een rij, daarvoor Rossi eraf in Assen... Saai zo :X

Dat krijg je als er eigenlijk maar 2 om het kampioenschap strijden.
Dan is het ook zo beslist.

ik was naar rotterdam en toen ik net onderweg was d8 ik ''fuck, vergeten de gp op te nemen''.

iemand een download oid om het terug te zien? want het is de olympische spelen wat de klok slaat op tv.

De race was niet boeiend om te zien...

Stoner lag de eerste 7 ronden 1, met Rossi ongeveer een seconde of 1 a 1,5 achter hem.
Toen ging stoner onderuit en reed Rossi fluitend naar de hoogste podiumplek.

Op 1 of andere manier (ws de bridgestone manier:+) had Elias ineens door hoe ie moest sturen, en belandde hij op de 2e plek na een gevecht met wat suzuki en kawasaki mannen in de ''kopgroep'' achter Rossi dus (ruim achter Rossi)
Nakano kreeg een fabrieks honda waarmee hij ineens liet zien dat ie toch wel bij de betere rijders hoort blijkbaar. Capirossi liet nog even zien dat ie het nog heeft en werd 3e.

De michelin mannen (oa dus pedrosa, 15e geloof ik... erg jammer) bakten er stuk voor stuk niks van. Pedrosa is inmiddels wel uit de race voor het kampioenschap. Dat gaat nu voornamelijk tussen Stoner en Rossi, alhoewel ik Stoner eigenlijk niet meer de winst zie pakken.

Zo leuke samenvatting ? :P

Beelden van hoe Rossi won oid zijn na de wedstrijd niet meer echt de moeite waard om te kijken ofzo.... gewoon volgende race beter toch ;)

hey jasper,

tnx voor de samenvatting, had rossi wel mogelijkheden om te ''pushen'' en zijn voorkant naast die van stoner te plaatsen? of had hij moeite hem op die 1sec te volgen?

viel stoner door de druk van rossi? stoner viel toch pas in lap16 uit?

50 punten is zeker lekker voor rossi, dit komt helemaal goed dit jaar:) hopelijk weet hij het nog verder uit te breiden maar dan wel met spannende races.
ben benieuwd aan het eind van het seizoen wat er dan gaat gebeuren omtrent zitjes en de banden.
in het blad ''motor'' staat deze week de nieuwe 600cc van bmw die in de 2011 of 12 nieuwe klasse komt (vervanger voor de 125cc toch?) erg mooi ding!

Mja ze willen 2t weghebben uit de GP he... 600 vervangt volgens mij de 250 idd, en 125 zal hopelijk nog wel blijven.
Zo is dat wel geregeld in de British Superbikes iig.

Rossi had nog wel stoner kunnen pakken uiteindelijk denk ik ja. Hij is en blijft een held natuurlijk he +ralf+

Heb je ook de nieuwe bmw al gezien waarmee in 2009 de superbikes wordt gereden ? Das helemaal ubergeil :~
Alhoewel ik de 600 nog niet heb gezien hoor....

Honda wil niks meer doen aan 2takt. en Honda wil de 600 cc prototypes met std blokken invoeren. maar tot nu toe is dat het enige merk dat ermee in wil. KTM en Aprilia gaan liever zo door als nu. maar dat wordt in de loop van de tijd wel duidelijk allemaal.

Erg sneu, denk persoonlijk ook dat het de doodsteek voor de GP's zal worden.

Voor de 4T'ers (straat fietsen) hebben we toch de superbikes en de Supersport!??

Ik zie er persoonlijk helemaal geen heil in om de 125 en 250 ook te vervangen door 4T klassen.
Jammer dat precies honda de drijvende kracht achter dit plan is.

Ik zie het ook nog gebeuren dat de MotoGP rigoreus gaat veranderen.
Het is onbetaalbaar en de machines gaan veel te hard. Ze zitten helemaal volgepropt met elektronica en hulp mechanismen om de boel enigszins in bedwang te houden. Ik denk als er ernstige (dodelijke) ongelukken gebeuren dat er echt wel dingen aanzienlijk gaan veranderen.

Hoopt op een (zeer onwaarschijnlijke ;)) come-back van de 500 cc 2T als hoogste klasse.

Erg sneu, denk persoonlijk ook dat het de doodsteek voor de GP's zal worden.

Voor de 4T'ers (straat fietsen) hebben we toch de superbikes en de Supersport!??

Ik zie er persoonlijk helemaal geen heil in om de 125 en 250 ook te vervangen door 4T klassen.
Jammer dat precies honda de drijvende kracht achter dit plan is.

Ik zie het ook nog gebeuren dat de MotoGP rigoreus gaat veranderen.
Het is onbetaalbaar en de machines gaan veel te hard. Ze zitten helemaal volgepropt met elektronica en hulp mechanismen om de boel enigszins in bedwang te houden. Ik denk als er ernstige (dodelijke) ongelukken gebeuren dat er echt wel dingen aanzienlijk gaan veranderen.

Hoopt op een (zeer onwaarschijnlijke ;)) come-back van de 500 cc 2T als hoogste klasse.

Een 500 2t klasse nu? En het was te gevaarlijk nu? hihi+pippi+ Dat word pas dodelijk.

Status
Not open for further replies.
Back