Motogp & WSBK 2010

misschien moet de Puniet zich meer bewijzen als Rossi.

Denk dat daar ook een verschil in zulk soort trainingen in zit.
Rossi probeert nu rustig genoeg data te krijgen voor een goed stevig begin incl. fundatie.

En de Puniet misschien goede tijden moet rijden voor b.v. meer/genoeg sponsoren om het hele jaar genoeg geld te hebben????
 
Wat vonden jullie van de actie dat Lorenzo tegen het been van Simoncelli zat te schuren en vervolgens bijna op z'n waffel ging :W?


Van mij had ie er keihard af mogen lazeren. Wat Lorenzo daar deed kon echt niet. Mooiste was dat Simoncelli er gewoon niks van merkte.
 
Als je een beetje gelezen hebt zijn ze bezig met het testen of ze de screamer of de big bang motor gaan gebruiken volgend jaar. Dus er word hard data verzameld en zijn ronde tijden irrelevant.
 
Indd, hij ging nu puur testen, of ze de screamer of bigg bang verder gaan ontwikkelen, daarna gaat hij gelijk onder t mes voor zijn schouder.

Zou dom zijn als hij het uiterste uit 1 van de 2 on-ontwikkelde motoren wilt halen voor een goede tijd, onderuit gaat, en daarme zn kans op herstel van zn schouder nog verder tegenwerkt...
 
Praatje van de ducati man

Following the completion of Valentino Rossi’s first Test with Ducati at Valencia on Wednesday, General Director at Ducati Corse Filippo Preziosi discussed the feedback from the Italian rider and Nicky Hayden with regards to the two engine versions ran at the Ricardo Tormo track.

Rossi spent the majority of Tuesday and all of Wednesday riding with the big bang engine, completing a late lap on day one with the screamer, whilst Hayden rode both and Preziosi said: “Based on information we have from Nicky it wasn’t really necessary to test it (screamer version) with Valentino. We haven’t decided just yet but we will have a meeting very soon. We will decide in a few hours.”

He continued: “I think we will end up with the big bang in the 2011 bike. Nicky and Vale felt it’s a step ahead compared to the 2010. I think the big bang is easier to use and gives the rider more confidence. At the moment I suggest staying with that one.”

Discussing requirements put forward by Rossi after his 141 laps across both days on the bike, Preziosi said: “More turning and more confidence with the front, so we have to work in that direction. I would also like to change the (chassis) stiffness, weight distribution, and geometry.”

Rossi’s best lap of 1’33.761 left him 15th on the timesheet by the close of the day on Wednesday, and when asked what it was like to work with the 31 year-old Preziosi said: “Unbelievable. For me to be calm when you are at the top of the timesheet is easy, but to be calm when you are not at the top means you really are a great rider.”
 
Motorrijder Pascal Grosjean verongelukt in Dubai

media_xl_3957504.jpg


Bij een Sportsbikewedstrijd in Dubai is de Zwitserse piloot Pascal Grosjean op 39-jarige leeftijd om het leven gekomen. Na zijn zege in de wedstrijd vertraagde de motorrijder, waarop hij werd aangereden door de Brit Tony Jordan. Die was derde geëindigd en raakte hem bij een snelheid van 200 km/u.

Grosjean werd met een helikopter naar een ziekenhuis gebracht, maar alle hulp kwam te laat. Jordan zou nog in levensgevaar zijn. In april dit jaar kwam de Belg Christophe Hissette op dezelfde Dubai Autodrome om het leven. Zijn wagen ging toen na een crash in vlammen op. (belga/svm)


Keerzijde van de sport..
 
Back
Top