MotoGP Seizoen 2007 #2

Advertisement - register to remove this

Stopt iig met motorrijden, hoorde et idd een tijdje terug ook.

Sete Gibernau heeft vandaag laten weten dat hij per direct stopt met zijn actieve wegrace carrière. Gedurende het afgelopen seizoen was Gibernau actief voor het Marlboro Ducati fabrieks team. Dat was voor de tweevoudig vice-wereldkampioen geen succes. Veel blessures verhinderden hem om met plezier te kunnen rijden, dit seizoen stond hij door die blessures maar liefst zeven maal langs de kant. Onlangs werd ook bekend gemaakt dat Gibernau zou worden vervangen door de jonge Australiër Casey Stoner. Tijdens een vooraf aangekondigde persconferentie deed de tot in tranen geroerde Spanjaard zijn verhaal.

Sete Gibernau:

Ik stop ermee op het hoogtepunt en heb een kleine droom weten te vervullen; dat is tevreden zijn. Ik droomde ervan om wereldkampioen te worden en heb veel plezier gekend met het winnen van races, het leiden van het wereldkampioenschap en twee keer tweede worden in de eindstand. Ik ben verder gekomen dan ik ooit had kunnen dromen.

fsget.php

Sete Gibernau kende een ongelukkig seizoen met de Ducati GP6.


De Catalaan, die in Valencia in 2001 zijn eerste MotoGP-zege boekte, behaalde in 2003 en 2004 zijn grootste successen in de MotoGP, in beide jaren eindigde hij als tweede in de stand om het wereldkampioenschap. Hij won in totaal acht races op het hoogste niveau en één in de 250 cc-klasse (1993). Gibernau kreeg de afgelo- pen tijd nog aanbiedingen van Kawasaki en het Ilmor-team, maar had al besloten om te stoppen.
 
Nieuw seizoen, nieuwe testen

Testtijden van vandaag :

1. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 1min 41.745 secs
2. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP 1min 42.161 secs
3. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 1min 42.293 secs
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 44.030 secs
5. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 1min 44.307 secs
6. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 44.394 secs
7. Marco Melandri ITA Gresini Honda 1min 44.876 secs
8. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1min 45.574 secs
9. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda 1min 46.200 secs
10. Jeremy McWilliams GBR Ilmor SRT 1min 47.216 secs
11. Andrew Pitt AUS Ilmor SRT 1min 48.518 secs
12. Vittoriano Guareschi ITA Ducati Marlboro Team 1min 50.386 secs
13. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP 1min 59.078 secs
 
Volges mij heeft bijna niemand in de gate dat Rossi vandaag met de 1000 gereden heeft! Pedrosa en verder zijn de enigste die met 800 gereden hebben.
 
Tijden van vandaag zijn denk ik geen goede indicatie van hoe men er voor staat. verder ben ik het met Wesley eens dat rossi, edwards en hopkins waarschijnlijk gewoon met een 1000 zijn rondgegaan.

een gat tussen vermeulen en hopkins op dezelfde motor van 2.2 sec. bestaat gewoon niet.

Na vrijdag zullen we waarschijnlijk meer weten, waar iedereen voorlopig staat.

heb de Yamaha eens vergeleken met die van die op de Motegi test is gebruikt, en toen stond er niks op van M1, en nu staat het er weer.
mja misschien zijn de verschillen morgen wel kleiner en is deze speculatie weer te voorbarig:p
 
Last edited:
Ze reden gewoon op de 800, lees t artikel op motorfreaks is door dan.

rossi geeft mening etc over de 800 niet de 1000.....


Yamaha: - Valentino Rossi en Colin Edwards reden voor de eerste keer samen met de 800cc Yamaha en ook zij reden maar een aantal ronden vanwege de regen. Rossi wist echter wel de snelste tijd van de dag neer te zetten, Edwards reed een derde tijd op een droge baan en reed, net als Pedrosa, in de regen, in totaal 36 ronden.
 
Camel trekt zich terug als sponsor van Yamaha Factory Racing

Dit weekend maakte sigarettenfabrikant Camel bekend zich terug te trekken uit de MotoGP. Al langere tijd gingen er geruchten dat Camel zou gaan stoppen, maar dit weekend kwam daar eindelijk de bevestiging: Camel stopt als hoofdsponsor bij Yamaha Factory Racing. Het team van Rossi en Edwards zal dus voor aanvang van het seizoen op zoek moeten naar een nieuwe hoofdsponsor. De mogelijkheid bestaat dat het Yamaha fabrieksteam in 2007 in haar eigen fabriekskleuren gaat rijden.



wordt nog ff flink zoeken naar een sponsor voor ze.
 
Waren toen ook al eens geruchten dat Telefonica Movistar terug zou komen als sponsor in de motoGP, voor yamaha.

Maja, zal vast wel een sponsor gevonden worden :).
 
[ir]http://www.crash.net/pictures/large/283458.jpg[/ir]
[ir]http://www.crash.net/pictures/large/283457.jpg[/ir]
[ir]http://www.crash.net/pictures/large/283456.jpg[/ir]

boeken gek
 
Back
Top