MotoGP Seizoen 2007 #2

Ik denk dat ze bij Michelin dit jaar ook wel zullen toegeven dat het niet erg constant was.

Idd, ze moeten gewoon hun manier van werken aanpassen. Zowel de rijders en teams die met michelin rijden (deze moeten met een meer "standaard" band leren rijden) én michelin moet leren een band maken die op vele terreinen goed is nu ze niet snel overnacht nog een nieuwe band kunnen laten over komen.
Volgend jaar staat michelin terug aan de top, naast bridgestone.

Ik twijfel er een beetje aan of Yamaha volgend jaar competitief zal kunnen zijn. Ik heb niets gehoord over een nieuwe motor... Enkel de huidige 4-in-lijn met pneumatische kleppen die imo niet meer competitief/duurzaam genoeg is.
 
yamaha rijdt komend jaar met een 4 in lijn zonder pneumatische kleppen of desmosdromisch systeem.
denk niet dat dat een probleem zal zijn.
Kawasaki rijdt ook met een gewone 4 in lijn, en die hadden in de kwali de hoogste top. over het algemeen gezien hadden de Honda van Pedrosa en de Ducati van Stoner de hoogste top, maar toch.

Nicky Hayden heeft vandaag de nieuwe Honda gezien. en ze gaan een pneumatisch systeem testen deze dagen. ook heeft die een nieuw uitlaatsysteem, onder de kont.

Als ik het goed heb meegekregen krijgt alleen de fabrieks Honda, de Repsol Honda, het nieuwe blok en de klanten teams moeten het met het huidige blok doen
 
Zevenvoudig wereldkampioen Valentino Rossi was woedend op zijn team en Yamaha, nadat hij tijdens de laatste race van het MotoGP seizoen met een technisch mankement op moest geven.



Rossi voelde in de 17e ronde, rijdend op een 14e plaats, dat zijn motor vastliep. Het was de derde keer dit seizoen dat de Fiat Yamaha rijder langs de kant kwam te staan en hij was ‘not amused'.
"Ik heb zo veel pech dat het bijna komisch is," vertelde Rossi aan de Italiaanse TV. "Helaas hield de motor er mee op. Ik reed een onopvallende maar intelligente race, want ik had maar 1 punt nodig. Ik ging ook nog eens best snel, ik moet dan ook Claudio Costa en de Clinica Mobile bedanken, want mijn hand was oké."

"Ik heb me te pletter gewerkt om te kunnen racen. Ik heb injecties gekregen en dat is geen pretje. Ik racete dus met drie gebroken botjes en toen ging de motor weer eens stuk. Het is hier echt een ramp, want mijn motor was ook nog eens extreem langzaam. Niet alleen Anthony West's Kawasaki was sneller, maar zelfs Tamada's Yamaha was sneller op het rechte stuk. Daarna ging de motor stuk, ik weet niet meer wat ik moet zeggen. Als iemand dit over ons heeft uitgeroepen, dan wil ik weten wie het is, want hij of zij heeft dat goed gedaan, ik moet die persoon dan echt feliciteren," aldus een cynische Italiaan.

"Ons doel voor de laatste races was de tweede plaats en dus besloot ik hard te werken en te lijden door met een gebroken hand te racen. Het was oké, ik voelde me goed, maar dat het motorblok ermee ophield was erg treurig, ook voor volgend jaar, want als niemand iets doet, dan wordt het een probleem om op deze manier te racen."

Met zijn status als zevenvoudig wereldkampioen is Rossi van mening dat zijn team hem een snellere en meer betrouwbare motor moet kunnen leveren en hij gaf dan ook de Japanse fabrikant de schuld van het verliezen van de tweede plaats in het kampioenschap.

"Ik ga met de Japanners praten, want ik ben Valentino Rossi en het voelt niet goed dat ik met de langzaamste motor moet rijden, die er ook nog eens mee op houdt. We hebben gezien wat Pedrosa en Honda deden en als er niets gedaan wordt dan is een overstap naar andere banden niet genoeg."

"Ik had drie of vier punten verdiend en zo de tweede plaats moeten kunnen houden. Ik heb die tweede plaats dus niet verloren maar Yamaha."

Teammanager Davide Brivio heeft in ieder geval al zijn excuses aan Rossi aangeboden.

"We moeten onze excuses aan Valentino aanbieden," vertelde Brivio. "We hebben een rationele analyse van het seizoen gemaakt. Het is duidelijk dat we in 2007 problemen hadden met de prestaties van het motorblok en de banden. Dit kan, en zal, een stimulans worden voor onze technici. Gedurende het jaar lukte het niet om de prestaties van het motorblok snel te verbeteren. We zullen daar deze winter onze handen vol aan hebben. Met Valentino in ons team staan we onder een enorme druk en om hem te steunen zullen we ons uiterste best moeten doen. We hebben ons niet verscholen achter de problemen van Michelin, ook als we dat wel hadden kunnen doen."






ik geef rossi hier groot gelijk in
 
Ja...ik kan me er ook wel iets bij voorstellen ja. Hij heeft ook gelijk, anders geeft team yamaha dat natuurlijk niet toe. Vind alleen het zinnetje " dat kan niet, want ik ben Valentino Rossi, ik hoor niet op de langzaamste machine te rijden blablabla" een beeeetje aan de arrogante kant. Maargoed...snap best dat je dat soort dingen zegt als je een beetje gefrustreerd bent :)

Trouwens....bij gebrek aan eurosport, de motoGP van de week gekeken op RTL7...wie nog meer? Wel grappig dat ex-scooterracer Arie Vos de plek in de studio voor een keertje had overgenomen van Jurgen vd Goorbergh :)
 
Jaja, gezien! (ik hoorde dat het Fred had geweest als Arie Vos niet kon :p )

Gaat Rossi straks bepalen dat ze bij Yamaha met Ducati blokken gaan rijden ofzo?

Is het de rijder die bepaald hoe de motor opgebouwd moet worden, of de contructeur die een goede rijder bij de motor zoekt?

We kennen voorbeelden van beide.
 
Tsjah...een coureur heeft het niet allemaal voor het zeggen, maar Rossi is blijkbaar geen gewone coureur. Aan de ene kant is het achterlijk, aan de andere kant maakt hij gebruik van de status die hij heeft opgebouwd. Elke fabrikant wil hem hebben, dus wat dat betreft pakt hij het slim aan. Ik raak er niet heel erg gecharmeerd van eerlijk gezegd, maar misschien is het wel een keertje goed dat iemand zijn bek durft open te trekken, Rossi is daar wel de aangewezen persoon voor, omdat iedereen naar hem luisterd.

Ik weet niet of ik het er nu wel of niet eens mee moet zijn. Aan de ene kant vind ik het maar een arrogante actie, die nergens over gaat. Aan de andere kant vind ik Rossi volkomen in zijn recht staan...

Jaja, gezien! (ik hoorde dat het Fred had geweest als Arie Vos niet kon :p )

Gaat Rossi straks bepalen dat ze bij Yamaha met Ducati blokken gaan rijden ofzo?

Is het de rijder die bepaald hoe de motor opgebouwd moet worden, of de contructeur die een goede rijder bij de motor zoekt?

We kennen voorbeelden van beide.
 
Maar mr. heeft zelf ook fouten gemaakt.

Maar je ziet het nu aan dat 'team' van rossi. Eigenlijk spreken we al bijna niet meer over teams, maar over losse rijders met verschillende merken motoren, sponsoren, banden etc..

Nu lijkt het erop dat Rossi hoofdzakelijk de banden de schuld heeft gegeven, als volgende jaar ook maar 1 yamaha met Michelin`s uiteindelijk boven hem zal eindigen oei oei! (in wedstrijd of in eindstand) Dat zou echt kansloos zijn.

Leven in de brouwerij, maar het gaat echt richting arrogantie....ik heb Hayden niet zo horen knerpen ofwel?
 
Mja...de banden waren gewoon minder, en het blok was traag en onbetrouwbaar. Logisch dat hij gaat zeiken. Hayden idd niet echt horen klagen, maar misschien krijgen wij dat ook niet te horen omdat de pers veel meer achter de hol van Rossi aanloopt, ipv die van hayden. Daarnaast werdt hayden over het algemeen niet altijd op het rechte stuk voorbij gereden, en volgens mij heeft Rossi ook meer DNF-jes dmv een kapotte motor dan onze oude wereld kampioen. Hayden heeft zelf ook toegegeven dat hij gewoon niet lekker heeft gereden afgelopen seizoen.

Maar wat Rossi doet...ik weet nogsteeds niet of ik het nou wel of niet goed vind. Wat vinden jullie ervan? Feit is dat de kritiek terrecht is...toch?
 
Vind dat ie wel in zijn recht staat, jongens als hem verdienen een snelle en betrouwbare motor. Hij heeft bewezen dat hij hard kan rijden, maar als motor en dan mee op houdt, snap ik het volkomen dat hij zo reageert.
Ik ben ook van mening dat ze hem op een ducati of een honda zetten dat ie veel meer podiumplekken pakt.
We zullen zien wat er gebeurt, verhaal zal zowiezo nog wel een staartje krijgen denk ik..
 
kritiek van rossi is terecht. alleen ik raak er ook niet gecharmeerd van.
hij ligt nu ook te verkondigen dat hij zijn conclusies trekt van 2 jaar. alsof Michelin het allemaal schuld is. Michelin heeft vorig jaar de wereldkampioen geleverd en dit jaar idd minder gepresteerd.

ik vind de Yamaha ook niet goed presteren. dat zien we aan de andere 3 rijders, rossi doet het goed, maar kan ook niet bovenaards presteren op een mindere machine. lijkt me ook logisch.

maar goed, Yamaha zal alles doen naar wens van Rossi, want ze zijn gewoon bang hem kwijt te raken. stel dat Rossi weg gaat na 2008, wie gaat het dan doen voor Yamaha? ik denk niemand, want in de afgelopen jaren heeft geen enkele andere rijder iets noemenswaardigs gepresteerd behalve Rossi.
 
schumi @ desmo

396355.jpg


:W

(5sec. langzamer als Pedrosa)
 
Vind dat ie wel in zijn recht staat, jongens als hem verdienen een snelle en betrouwbare motor. Hij heeft bewezen dat hij hard kan rijden, maar als motor en dan mee op houdt, snap ik het volkomen dat hij zo reageert.
Ik ben ook van mening dat ze hem op een ducati of een honda zetten dat ie veel meer podiumplekken pakt.

juist dat 1ste wat je zegt, dat vind ik gewoon niet kloppen. niet alleen jongens zoals HIJ verdienen een goede motor, iedere rijder verdient een goede motor. maar het draait om een totaalpakketje waar een rijder met een team aan zal moeten gaan werken.

nu Rossi naar bridgestone vertrekt zal het team niet meer bestaan als voorheen, Lorenzo rijdt op Michelin, pitboxen zijn gescheiden. is dat goed voor het team Fiat Yamaha? ik denk het persoonlijk niet. Brivio van Yamaha heeft ook al aangegeven dat het een groot risico is wat ze nu doen.

Rossi rijdt niet op een Honda of een Ducati, dus dat verhaaltje gaat niet op. Chris Vermeulen zou ook meer podiumplekken pakken als die op een Ducati reed, maar dat is gewoon niet aan de orde, om maar een voorbeeld te noemen.
 
Je mag als rijder rustig kritiek hebben op het team. Zeker als het een team is dat altijd voorin te vinden is (was) zoals Fiat Yamaha. Maar wat rossi zegt in het bovenstaande stuk vind ik ook aardig aan de arrogante kant. Daarnaast vind ik het achtelijk dat hij overstapt naar Bridgestone. Hij is jaren kampioen geworden op Michelins...gaat het een jaartje slecht stapt hij gelijk over. Wat als Bridgestone aankomend seizoen niet alles op een rijtje heeft of michelin gewoon de betere band heeft? Denk niet dat Michelin zomaar zegt "ja kom maar weer terug joh, geen probleem dat je even overgestapt bent. Dat zouden wij ook doen."
En daarnaast zal de sfeer in het team zeker niet beter worden zo. Denk zoieso niet dat deze helemaal super zou worden met Rossi en Lorenzo (wat ik overigens echt een wijsneus vind:p) naast elkaar maar dat terzijde. Ben erg benieuwd dus! Zou eigenlijk wel lache zijn als Lorenzo flink kan battelen met Rossi volgend jaar +pippi+
 
ik ben echt ontzettend benieuwd wat Hopkins het aankomende seizoen op de kawa gaat doen. die kerel is echt me favoriet alleen z'n stijl al :p
 
Back
Top