This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Laat je kamer of huis zien #9

Hier trouwens mensen ervaring met anti-kraak wonen?

Ik wil dit met een vriend gaan doen, en hebben ons inmiddels ook bij een bureau ingeschreven.

Alle info is welkom... Hoelang duurde het bijv. voordat je iets had? enz.

Gisteren brief van de notaris gehad, krijg aardig wat euris gestort dinsdag
Misschien dus maar een dakkapel er op laten knallen

Last edited:
Hier trouwens mensen ervaring met anti-kraak wonen?

Ik wil dit met een vriend gaan doen, en hebben ons inmiddels ook bij een bureau ingeschreven.

Alle info is welkom... Hoelang duurde het bijv. voordat je iets had? enz.

Ik woon zelf Anti-Kraak. Wij zijn er toevallig via via aangekomen, dus we hoefden alleen te wachten totdat die kennis eruit ging. Ideaal, ik heb ook hierop gewacht omdat dit gebouw
redelijk zeker is van lang wonen (kerel hiervoor woonde hier 6 jaar!).

Het kan snel gaan, ze willen het liefste dat je er de volgende dag nog ingaat bij wijze van spreken. Je kan het treffen met iets waar je langer in kan zitten, maar mijn buurman (ook antikraak) is al 4 keer verhuist binnen een schooljaar. Maar dat is het risico dat je loopt.

Vaak is het alleen zo dat je je niet in kan schrijven bij een anti kraak organisatie, vaak moet je er via via in komen.

Oke, thanks

Het verhuizen is natuurlijk geen probleem, dat weet je als je anti-kraak gaat wonen. Het is alleen, als ik eenmaal het huis uit ben, heb ik niet echt zin om binnen een paar maand weer thuis te wonen snap je

Het maakt me/ons niet uit om van de ene naar andere locatie te gaan. Daarom ga je denk ik ook anti-kraak wonen.

Ze zoeken in de meeste gevallen een nieuw pand voor je hoor.

Voor boom ja, carport vaak ook.

Boom moet ik nog even kijken wat ik er mee ga doen. Toen ik het huis gekocht heb zeiden beide makelaars dat ik er bijv wel een tuinhuisje oid neer mag zetten. Maar niet mag gaan uitbouwen. Het moet bij verkoop weer weggehaald kunnen worden. Het komt ook niet aan het huis vast dus.

Zometeen hele zooi leeg spitten :W

Huh?! Als je het gekocht heb mag je toch gewoon je carport laten zitten als je alle vergunningen heb?! Als het huur is kan ik begrijpen dat je het weer weg moet kunnen halen, maar je heb het over makelaars dus huur zal het niet zijn.

Weggehaald 'kunnen' worden
En uitbouwen is idd een heel ander verhaal. En net als robert zegt, zolang je ergens een vergunning voor hebt kun je het gewoon laten staan. Ook voor uitbouw, indien dit mag en vergund is natuurlijk.

Wtf, je koopt t toch ? OF heb je ook een VVE oid ?

Nja, ik heb naast mijn huis een halve meter wat je door moet trekken naar de straat wat echt van mij is. Dus de oprit is wel gewoon van mij. Die cirkel is zeg maar van de gemeente wat ik gewoon mag gebruiken. Zodat het hun geen onderhoud kost. die boom staat daarom ook heel tactisch op gemeente grond.

Maar ik ga voor een iig carport geen vergunning aanvragen.

Last edited:
Je kan ook via een makelaar huren hoor
Lijkt me idd stug dat je iets moet weg kunnen halen als je het gekocht heb?
Zou lekker worden, het mag of het mag niet.

mijn bankstel is binnen :W
Ook aardig opgeschoten in de hobby /studeerkamer...

Heb foto's gemaakt, maar t kabeltje niet bij me :+
zal ze van de week even posten.