This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Laat je kamer of huis zien #9

Teveel hoogglans doet imo alleen zo klinisch aan, heb ik ook altijd met huizen waar veel glaswerk staat..

True! Dan zeker wel hoogglans doen!
Alles een andere kleur/glans gaat lijken op een bij elkaar geraapt zooitje

Even een lang lulverhaaltje om mn ei te leggen :+

Ik had interesse in zo'n woning in Utrecht, dus 2x bezichtigd, toen gemld dat ik een bod ging doen. Gister wilde ik dat doen, word ik gebeld door de makelaar dat een andere partij een bod had uitgebracht, dus of ik ook een bod wil doen. Dus ik vertel haar direct mijn bod, voorwaarden en argumenten.

Belt ze me 10 min later op om te melden dat die andere partij ongeveer hetzelfde had geboden en of ik mn bod nog wilde herzien... Nou toen meteen gemeld dat ik dit rare praktijken vond en op het randje vd NVM gedragscode enzo. Dat ik gewoon een bod doe, en dat ik nu verwacht dat zij met tegen aanbod komen. Naja heel verdedigend verhaal over dat we nog niet in onderhandeling zijn enzo, en dat ze maar met 1 partij mogen onderhandelen. Toen gezegd dat ik er nog wel ff over na zou denken, maar dat vooralsnog mn bod blijft staan. Ik mocht tot 9:00 de volgende ochtend mn bod doorbellen.

Smiddags gebeld met wat vrienden (makelaar, hypotheekadviseur) en besloten mn goede wil te tonen en ietsje te verhogen. Dus ik gebeld naar die makelaardij, geen gehoor. Ik nog eens bellen gister geen gehoor. Dus voicemail ingesproken met de vraag mij terug te bellen. Niets gehoord. Toen had ik het al wel gehad met die makelaar. Naja vanochtend wilde ik eerst nog bellen voor 9, maar ik vond het wel prima zo. Een beetje van die half louche praktijken om mij te laten opbieden tegen die ander. Dat soort makelaars zijn het NVM logo niet waardig vind ik. Word ik om 10:30 gebeld, naja niet opgenomen (zat in overleg) zij mn voicemail ingesproken dat ze mn voicemail had gehoord en mij daarom terugbelde.

Dus ik bel een half uur later terug, 'ja nu zijn we te laat he?!' 'nou nee zo kinderachtig zijn we niet hoor...' yeah right. Lekker sjoemelen. Dus enfin ik ietsje erboven geboden. Belde ze me 10 min later weer op dat die andere partij toch wel iets hoger zat ............. met een stilte zo van, je kan er nog op reageren. Naja toen heb ik het afgekapt, gewoon ok gezegd en succes gewenst... Wel jammer, het was een leuke woning, maar ik ga nu niet zitten opbieden en ik vond het appartement al duur zat per m2 (zat nog een oude keuken in ook).

Op naar de volgende weer.....

Daar zou ik ook direct klaar mee zijn hoor, irritante maniertjes zo.
Ik was gelukkig erg snel klaar met de prijs

Beter een goeie aankoopmakelaar inschakelen. Daarmee voorkom je dit soort praktijken...

Onzin, die kosten alleen maar geld en doen allemaal aan vriendjespolitiek. Met mn netwerk kom ik er ook prima uit...

Dit was m gewoon niet, tenzij ik zo gek was om lekker los te gaan met bieden, maar was ik sowieso niet van plan.

wel klote Sjoerd. Kut makelaars...

Ja wel jammer, was een leuke woning. Al was ik wel een beetje aan het terugkomen van die buurt Lombok. Toch wel veel sociale huur daar... Liever de overkant vd Vleutenseweg (nieuw Engeland) of andere kant van het spoor.

Tuurlijk, alsof je er verstand van hebt. Ze kosten inderdaad geld, maar leveren als het goed is ook een hoop op. Je moet vuur met vuur bestrijden alle makelaars zijn ratten.

Ik vind een aankoopmakelaar maar onzin en geldklopperij. Die gasten regelen niks. Als je weet wat je wilt en waar kun je het prima zelf doen. Wel ff de nodige info verzamelen, bouwkundige keuring laten doen en zelf een notaris regelen. Verkoopmakelaars die geinteresseerden tegen elkaar laten opbieden inderdaad gewoon mijden.

Wat is dan het voordeel ervan volgens jou? Ze kennen elkaar allemaal (aankoop en verkoop). Met een beetje gezond verstand kan je prima zelf een huis kopen

Precies... En een goede vriend van me is makelaar, die heeft me geholpen met een analyse vd prijzen van de hele straat en kwam met een openingsbod. Die heb ik ook gebeld en zei dus meteen dat ze op het randje vd NVM gedragscode bezig waren, etc. Heb ik meer aan dan een aankopende makelaar waarvan ik de verborgen agenda niet ken (al ken ik die wel, dat zijn gewoon de centen).

Aankoopmakelaren, ik geloof er ook niet in. Wanneer krijgen die geld? Als ze een deal regelen voor je. Soms, niet eens altijd geloof ik, krijgen ze meer als ze voor jou nog wat besparen. Vaak is dat zo marginaal dat het geen incentive is. Met minder moeite 2 deals rondkrijgen is altijd makkelijker en loont meer dan bij 1 deal proberen de prijs wat omlaag te krijgen voor je en dus ook maar 1 deal sluiten omdat het meer tijd kost. Een leuk stuk hierover staat geschreven in het boek Freakonomics (aanrader).