This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
weet iemand hoeveel problemen benzine kan veroorzaken die al een paar maanden in de tank zit?
gaat hij dan gewoon wat slechter lopen of kan het zijn dat op den duur hij zelfs niet meer start?

bedankt!!
 
het ligt maar net aan de kwaliteit van de benzine , en wat voor benzine 95 of 98 etc.

gewoon proberen , je kunt het vaak ook wel ruiken als de benzine gaar is.
 
Hallo, ik heb een standaard aerox met een ontgrensde Doppler S3R uitlaat en sinds vandaag ook een Power 1 Vario. Ik heb 4,4 gram rolletjes, sproeier 72, blauwe malossi trekveertjes en witte malossi drukveer. Als ik optrek loopt hij gewoon goed door naar de hoogste toeren maar daarna gaan de toeren weer naar beneden en niet echt meer omhoog behalve als ik afrem en weer opnieuw optrek. Iemand suggesties wat ik moet doen aan de afstelling?

Alvast bedankt
 
Ik heb 3 van 3.8 en 3 van 4.4 gedaan dat zou toch dan wel ongeveer goed moeten zijn?

3x 3.8 = 11.4
3x 4.4 = 13.2

11.4 + 13.2 = 24.6

24.6 : 6 = 4,1 gram

Moet je iig al verschil mee merken. Of het genoeg is kan ik van hier ook niet zien, dat zul je zelf moeten testen.
 
Dip is alleen maar groter geworden, hij trekt gewoon mooi door tot 50 op de teller en dan opeens gaan de toeren omlaag en die pakt hij niet meer op.. Is het een goed idee om de rolletje gewoon allemaal 3.8 te doen?
 
Dat kun je ook nog proberen. Maar wat is je setup ? Of staat die op de vorige pagina erbij ?

Maakt hij naar jou idee teveel of te weinig toeren ? Maakt hij te weinig toeren als ze omlaag gaan, of juist precies genoeg ?

Edit; Heb je setup gelezen.

Maakt hij vanaf wegrijden wel genoeg toeren ? Anders zou je sowieso een setje strakkere trekveren kunnen proberen, en probeer ook eens een gele malossi drukveer.
 
Ik heb net gele drukveer erin gezet, rijd stukken beter maar heb het idee dat hij een kleinbeetje overtoeren maakt aan het begin en de dip zit er nogsteeds in.

Edit; Ik weet niet of je er iets mee kan maar de rolletjes in mijn standaard vario waren 4.5 gram en dat liep goed zonder dip
 
Als je een strakkere drukveer plaatst is het meestal zo dat je wat zwaarder op de rollen moet. Is je v-snaar niet aan vervanging toe ? (opmeten hoe dik die is).
 
Nou ik heb hem een paar maanden geleden 2e hands gekocht met 4500 km dus aan de v snaar ligt het denk ik niet en ik heb nu 3 van 5 gram en 3 van 3.8 en dat loopt wel redelijk, nog wel een dipje aan het einde maar is niet heel storend, maar die ga ik nog wel proberen weg te werken, nog suggesties? ik heb nu testrolletjes maar ik wil wel zeker weten dat ik het goeie gewicht heb voor ik echte rolletjes koop want die zijn toch aardig duur. Ik heb ook lossere trekveertjes gedaan want hij trok naar mijn mening toch iets te hoogtoerig op, heb nu mallossi groen, mallosi gele drukveer, en dus 3.8 + 5.0 : 2 = 4.4 gram rolletjes. Nog een advies om de dip eruit te krijgen?
 
hoi,

het remlicht van mijn mbg booster ng is stuk, en het lampje is het niet
mijn elektrische starter werk wel met beide remhendels, kan ik er dan op aan dat de remlichtschakelaars niet stuk zijn? mss logisch? 8P
het achterlicht werkt wel dus dan kan het toch enkel een kabelbreuk of slecht contact zijn niet?

bedankt!!