This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Weet iemand hoe je er voor zorgt dat je vizier niet meer beslaat? Heb sinds iets meer dan anderhalf jaar een pinlock. Maar die doet niet zo veel meer.
Pinlock moet je ook aan de binnenkant schoonhouden.
Pinlockscherm verwijderen, afspoelen met een lauw sopje van zachte zeep, goed drogen en weer zonder stoffigheid monteren. Ik deed dit jaren met mijn motorhelm en heb jaren met de pinlock gedaan.
Het scherm zelf ook natuurlijk.
 
Hoi! Afgelopen zomer als project een beta ark helemaal opgeknapt. Nu ben ik voor komende zomer op zoek naar iets nieuws.

Ik ben op zoek naar iets waar voldoende onderdelen voor te verkrijgen zijn, 2 takt en makkelijk aan te sleutelen (Beta Ark was een hel, voor iedere dingetje de complete kappen eraf).

Tips?
 
Foutje
Post automatically merged:

Ik heb een 2 takt kymco 2 takt die liefde nodig heeft. 2005.

Iets voor jou?
 
Geen idee, ik geef alleen aan wat mij leuk lijkt en wat makkelijk is.
Volgens mij heeft de Speedfight (Peugeot Verticaal)van Piaggio, Minarelli, Morini de kaalste carters.
Tevens inlaat en cilinder aan bovenzijde. Buddybak eruit en je kan overal bij.
Kind kan de was doen.
AGM Booster ken ik niet.
 
hahaha niet normaal, vind het af en toe zonde om een 16 jarige zo'n scooter zien te kopen. Dan denk ik van je hebt meer ellende dan dat je er mee rond rijd. Zelf heb ik ook nog nooit op een Aerox gereden die lekker reed.
Als je zo iets koopt , is het beste deze geheel uit elkaar te trekken , en het goed aan te pakken , dus geen half werk .
Grondig reviseren met kwaliteit onderdelen .
Dan heb je een goede en betrouwbare Scooter.
Post automatically merged:

Bij een Speedfight 3 , Helmbak er uit , kan je ook overal bij .
Heb nu 2 Runners RST, das een Drama, als je de Helmbak er uit wil halen moet je eerst een zooi kappen los , deze zitten over de Helmbak
 
Bij een Speedfight 3 , Helmbak er uit , kan je ook overal bij .
Heb nu 2 Runners RST, das een Drama, als je de Helmbak er uit wil halen moet je eerst een zooi kappen los , deze zitten over de Helmbak
Zit daar ook verticaal onder?
Vond t vroeger wel mooie dingen, maar nooit in verdiept.
Mijn oude Sf2 staat in mindere glorie al jaren stil bij een vriend onder een zeil.
Soms denk ik weleens deze ff terug te kopen.
Die gek heeft al 2 x keer ze schorsing niet verlengd en de brieven niet geopend met 1000+ boete tot gevolg.
Mjah dan is dat volledig strippen, stralen coaten. Blok reviseren, beest setup eronder.


Praten we over 2 ruggen.
Leuk , maar ben niet gek!
't kriebelt, maar na een paar keer krabben is het weer weg.
Tenzij morgen de loterij wat moois brengt.
 
Dit lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn.
Verstandig dat je dit via Klarna betaald hebt.
Maar als deze topkoffer van een redelijk goede kwaliteit is, dan is het een hele mooie prijs die je hier voor hebt betaald.
Ik ben oprecht benieuwd naar je bevindingen..................
 


Er schijnt ook een water werende folie te zien die je op een windscherm kan plakken om het zicht te verbeteren.. (althans dat zag ik op YT bij meneer schaar..

Denk dat zulke folie ook best wel goed kan gaan werken op een vizier van een helm.. Sprays die je er voor kan kopen werken totaal niet.
Post automatically merged:



Er zit ook helemaal geen reflexi op.. En de bak ziet er ook bepaald `budget` uit.. Dat het ding 44 euro gekost heeft dat zou kunnen..
En waarschijnlijk de 9,99 euro een opruim prijs is.

Weet niet of je er uberhaupt mag gebruiken zonder reflectoren..
Post automatically merged:

Als je zo iets koopt , is het beste deze geheel uit elkaar te trekken , en het goed aan te pakken , dus geen half werk .
Grondig reviseren met kwaliteit onderdelen .
Dan heb je een goede en betrouwbare Scooter.


Dat is ook de geldige reden waarom mijn projecten altijd zo groot zijn.. En waarom dit altijd zoveel tijd kosten, en veel geld kosten.

Ben zelf ook niet zo om iemand anders 3 kwart afgetrapte scooter te gebruiken.. En altijd zie je er problemen mee of hoge kilometer standen.

Waarom kost het zoveel tijd dan?

Kijk als jij een grote werkplaats hebt met een mooi dak boven je hoofd.. Kan je elke minuut van je leven (en zelfs nog snachts als je wilt) lekker in de warmte (die je zelf kan maken) met een heatgun of zo) heerlijk zoveel tijd in je project steken. En in ongeveer 1 of 2 weken prima op tijd af hebben..


Maar als je net als ik, alleen in de koude achtertuin kan staan.. En als de lucht grijs of bar is je nooit weet wanneer er een plens bui naar beneden kan komen.. En in de winter periode zijn de dagen zoiezo al kort.. Dus is het ook vrij snel donker..

En even in het donker in de nacht met een luchtsleutel lekker bezig zijn is ook niet echt haalbaar. In een sleutel hok heb je nog demping van het geluid. In je achtertuin helaas niet.

En daarnaast komt het nog eens bij dat ik niet weet hoe een Peugeot speedfight 3 compleet in elkaar heeft gezeten.

Het is overigens makkelijker om een sloop scooter uit elkaar te trekken en goed opletten en onthouden hoe alles in elkaar zat.
Dan je geen info hebt en zelf alles moet gaan uitzoeken wat waar hoort. En hoe het aan elkaar vast zit.
 
Last edited:
Ik had zo'n koffertje op mijn Kymco Like, niet te vergelijken met de koffertjes van Givi natuurlijk, maar prima bruikbaar.
Dit koffertje zat er standaard op bij aankoop en het deksel was in de kleur van de scooter gespoten.
 
Weet niet of je er uberhaupt mag gebruiken zonder reflectoren..
Uiteraard mag een topkoffer gebruikt worden zonder reflector.
De (verplichte) reflector zit immers al op de achterzijde van de scooter.
Echter: het kan geen kwaad om een rode, reflecterende sticker op de koffer te plakken.
Is men nog beter zichtbaar...