Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.
Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?
Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.
ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.
Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat
Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?
Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje
Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+
wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom? moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen? ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.
Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?
Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.
Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.
Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.
Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Pinlock moet je ook aan de binnenkant schoonhouden.
Pinlockscherm verwijderen, afspoelen met een lauw sopje van zachte zeep, goed drogen en weer zonder stoffigheid monteren. Ik deed dit jaren met mijn motorhelm en heb jaren met de pinlock gedaan.
Het scherm zelf ook natuurlijk.
Hoi! Afgelopen zomer als project een beta ark helemaal opgeknapt. Nu ben ik voor komende zomer op zoek naar iets nieuws.
Ik ben op zoek naar iets waar voldoende onderdelen voor te verkrijgen zijn, 2 takt en makkelijk aan te sleutelen (Beta Ark was een hel, voor iedere dingetje de complete kappen eraf).
Hoi! Afgelopen zomer als project een beta ark helemaal opgeknapt. Nu ben ik voor komende zomer op zoek naar iets nieuws.
Ik ben op zoek naar iets waar voldoende onderdelen voor te verkrijgen zijn, 2 takt en makkelijk aan te sleutelen (Beta Ark was een hel, voor iedere dingetje de complete kappen eraf).
Geen idee, ik geef alleen aan wat mij leuk lijkt en wat makkelijk is.
Volgens mij heeft de Speedfight (Peugeot Verticaal)van Piaggio, Minarelli, Morini de kaalste carters.
Tevens inlaat en cilinder aan bovenzijde. Buddybak eruit en je kan overal bij.
Kind kan de was doen.
AGM Booster ken ik niet.
Geen idee, ik geef alleen aan wat mij leuk lijkt en wat makkelijk is.
Volgens mij heeft de Speedfight (Peugeot Verticaal)van Piaggio, Minarelli, Morini de kaalste carters.
Kind kan de was doen.
AGM Booster ken ik niet
hahaha niet normaal, vind het af en toe zonde om een 16 jarige zo'n scooter zien te kopen. Dan denk ik van je hebt meer ellende dan dat je er mee rond rijd. Zelf heb ik ook nog nooit op een Aerox gereden die lekker reed.
Als je zo iets koopt , is het beste deze geheel uit elkaar te trekken , en het goed aan te pakken , dus geen half werk .
Grondig reviseren met kwaliteit onderdelen .
Dan heb je een goede en betrouwbare Scooter.
Geen idee, ik geef alleen aan wat mij leuk lijkt en wat makkelijk is.
Volgens mij heeft de Speedfight (Peugeot Verticaal)van Piaggio, Minarelli, Morini de kaalste carters.
Tevens inlaat en cilinder aan bovenzijde. Buddybak eruit en je kan overal bij.
Kind kan de was doen.
AGM Booster ken ik niet.
Bij een Speedfight 3 , Helmbak er uit , kan je ook overal bij .
Heb nu 2 Runners RST, das een Drama, als je de Helmbak er uit wil halen moet je eerst een zooi kappen los , deze zitten over de Helmbak
Bij een Speedfight 3 , Helmbak er uit , kan je ook overal bij .
Heb nu 2 Runners RST, das een Drama, als je de Helmbak er uit wil halen moet je eerst een zooi kappen los , deze zitten over de Helmbak
Zit daar ook verticaal onder?
Vond t vroeger wel mooie dingen, maar nooit in verdiept.
Mijn oude Sf2 staat in mindere glorie al jaren stil bij een vriend onder een zeil.
Soms denk ik weleens deze ff terug te kopen.
Die gek heeft al 2 x keer ze schorsing niet verlengd en de brieven niet geopend met 1000+ boete tot gevolg.
Mjah dan is dat volledig strippen, stralen coaten. Blok reviseren, beest setup eronder.
Praten we over 2 ruggen.
Leuk , maar ben niet gek!
't kriebelt, maar na een paar keer krabben is het weer weg.
Tenzij morgen de loterij wat moois brengt.
Dit lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn.
Verstandig dat je dit via Klarna betaald hebt.
Maar als deze topkoffer van een redelijk goede kwaliteit is, dan is het een hele mooie prijs die je hier voor hebt betaald.
Ik ben oprecht benieuwd naar je bevindingen..................
Pinlock moet je ook aan de binnenkant schoonhouden.
Pinlockscherm verwijderen, afspoelen met een lauw sopje van zachte zeep, goed drogen en weer zonder stoffigheid monteren. Ik deed dit jaren met mijn motorhelm en heb jaren met de pinlock gedaan.
Het scherm zelf ook natuurlijk.
Er schijnt ook een water werende folie te zien die je op een windscherm kan plakken om het zicht te verbeteren.. (althans dat zag ik op YT bij meneer schaar..
Denk dat zulke folie ook best wel goed kan gaan werken op een vizier van een helm.. Sprays die je er voor kan kopen werken totaal niet.
Er zit ook helemaal geen reflexi op.. En de bak ziet er ook bepaald `budget` uit.. Dat het ding 44 euro gekost heeft dat zou kunnen..
En waarschijnlijk de 9,99 euro een opruim prijs is.
Weet niet of je er uberhaupt mag gebruiken zonder reflectoren..
Als je zo iets koopt , is het beste deze geheel uit elkaar te trekken , en het goed aan te pakken , dus geen half werk .
Grondig reviseren met kwaliteit onderdelen .
Dan heb je een goede en betrouwbare Scooter.
Dat is ook de geldige reden waarom mijn projecten altijd zo groot zijn.. En waarom dit altijd zoveel tijd kosten, en veel geld kosten.
Ben zelf ook niet zo om iemand anders 3 kwart afgetrapte scooter te gebruiken.. En altijd zie je er problemen mee of hoge kilometer standen.
Waarom kost het zoveel tijd dan?
Kijk als jij een grote werkplaats hebt met een mooi dak boven je hoofd.. Kan je elke minuut van je leven (en zelfs nog snachts als je wilt) lekker in de warmte (die je zelf kan maken) met een heatgun of zo) heerlijk zoveel tijd in je project steken. En in ongeveer 1 of 2 weken prima op tijd af hebben..
Maar als je net als ik, alleen in de koude achtertuin kan staan.. En als de lucht grijs of bar is je nooit weet wanneer er een plens bui naar beneden kan komen.. En in de winter periode zijn de dagen zoiezo al kort.. Dus is het ook vrij snel donker..
En even in het donker in de nacht met een luchtsleutel lekker bezig zijn is ook niet echt haalbaar. In een sleutel hok heb je nog demping van het geluid. In je achtertuin helaas niet.
En daarnaast komt het nog eens bij dat ik niet weet hoe een Peugeot speedfight 3 compleet in elkaar heeft gezeten.
Het is overigens makkelijker om een sloop scooter uit elkaar te trekken en goed opletten en onthouden hoe alles in elkaar zat.
Dan je geen info hebt en zelf alles moet gaan uitzoeken wat waar hoort. En hoe het aan elkaar vast zit.
Ik had zo'n koffertje op mijn Kymco Like, niet te vergelijken met de koffertjes van Givi natuurlijk, maar prima bruikbaar.
Dit koffertje zat er standaard op bij aankoop en het deksel was in de kleur van de scooter gespoten.
Uiteraard mag een topkoffer gebruikt worden zonder reflector.
De (verplichte) reflector zit immers al op de achterzijde van de scooter.
Echter: het kan geen kwaad om een rode, reflecterende sticker op de koffer te plakken.
Is men nog beter zichtbaar...