This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Startmotor is goed. Hij slaat niet meteen aan.

Maar met kleppen enz. Dat durf ik niet meer.

Ik zit zelf ook te denken aan de bougie.

Alleen nog ff zoeken wat de elektroden afstand is. Anders bestel ik een nieuwe.
 
Elektrode afstand is 0,6 mm . hierbij het handboek van de motor waar alle maten e.c.t instaan.
Post automatically merged:

En als hij loopt , hoor je dan dat hij na 1 a 2 min verhoogd stationair te hebben gelopen , terug gaat naar normaal stationair ?
Doet hij dat kun je ervan uitgaan dat de choke in orde is
 

Attachments

Eerlijk gezegd heb ik er niet eens op gelet of die middels de choke rustig terug gaat. Ik zal dit morgen eens bekijken.

Dankjewel voor dat bestand. Top!

Maar zijn alle gy6 blokken dan hetzelfde? Nee toch? En deze handleiding kan ik dus toepassen op mijn scooter?
 
Last edited:
Als je een zgn grande retro hebt , en er staat op je blok onderop , dat het een bn 139qmb is , is het hetzelfde blok .
Ik heb een grande retro deze heet santini firenze , komt uit denk ik dezelfde frabriek als die van jou , alleen er staat een andere naam op . Blokken zijn hetzelfde , alleen de stickers en naam is anders.
 
Ja op mijn blok staat yy50qt-21 (althans op mijn kenteken)
 
bij mij staat zn50qt-e . Onderop het blok zit een platte kant daarop staat het motortype ingeslagen. Bij mij staat daar bn 139qmb Maar je hebt toch ook een gewone carburateur , ik heb alleen uit je vorige berichten begrepen dat het een snor is ? Dan kun je de waarde overnemen uit de handleiding.
 
Ja het is een snor. Ik zal morgen eens goed kijken op het blok. Maar volgens mij heb ik laatst gezien yy50qt-21. Zal morgen nog eens nakijken.
 
Ja dat had ik ook gevonden. Maar die benzhou onderdelen zou ik dan aan kunnen houden voor mijn iva?

Ik heb namelijk een probleem met mijn benzine meter. Als ik hem helemaal vol heb getankt geeft deze leeg aan. Maar ja kan de vlotter, kabels of de benzinemeter zelf zijn.

Is er een manier om te achterhalen welke van deze het probleem zou kunnen zijn?

Maar onthoud dat ik veel info in mijn hoofd niet kan verwerken.

Plus ik heb weinig leefgeld per week dus kan ze niet alle 3 vervangen.
 
Staat hij na 10km rijden niet gewoon alsnog op vol? Heeft mijn Iva ook, lig ik niet wakker van.
 
Als ik hem helemaal vol heb getankt geeft deze leeg aan.
Dus hij geeft niets aan , of staat hij op vol als je getankt hebt ? Als hij een hele tijd op vol blijft staan ( heb ik ook en dan ineens gaat hij heel snel naar leeg na een 100km )
Werkt het spul wel , alleen de vlotter beweging klopt niet met de inhoud , dan is het een kwestie van vlotterstang bijbuigen.
Moet ik ook nog steeds doen , maar er ontbreekt bij mij enige moed om weer alles los te halen . Ik hou nu voor de gewoonte om te tanken als de naald net onder vol teken staat ,ik kan dan nog minstens 50km kan rijden , en misschien nog meer .
 
Last edited:
Toch grappig wat je nou eigenlijk krijgt wanneer je een bijna 20 jaar oude Aerox koopt.
Blijft mij verbazen dat mensen dit als eerste scooter kopen.
Wel leuk om te zien, deze 'stapsgewijze' aanpak.
hahaha niet normaal, vind het af en toe zonde om een 16 jarige zo'n scooter zien te kopen. Dan denk ik van je hebt meer ellende dan dat je er mee rond rijd. Zelf heb ik ook nog nooit op een Aerox gereden die lekker reed.