This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
De MHR replica 50cc voor een derbi senda. Is die kwalitatief beter/sneller dan de athena 50cc? De athena heeft een losse binnenkop. Heeft dat eventueel nog voordeel?

Wil aankomende week 1 van de 2 cilinders bestellen voor de brommercross.
 
ik zou voor de athena gaan , kwaliteit/prijs verhouding is beter dan die van malossi , de malossi cilinder is misschien beter maar is toch een heel stuk duurder ook dacht ik.
 
En hoe kun je trouwens controleren of de oliepomp werkt van en Aprilia SR met morini blok? Geen ditech. Ding zit op het blok. Maar is er een manier om te zien of die wel olie pompt?
 
Als er een dun olieslangetje naar de carburateur loopt kun je die los trekken terwijl de scooter loopt, als je dan ziet dat hij af en toe een beetje pompt is het goed. Als hij pompt lijkt het net een hartslag zeg maar.
 
dat is het hem nou net, die zit er dus niet. Kan geen slang los trekken om dat te controleren.

Edit: misschien een andere manier gevonden, laat het morgen wel weten of het gelukt is.
 
Zijn er nog mensen hier die met een malossi mhr uitlaat rijden op mina verticaal? Mijn uitlaat hangt nogal los door de rubber ophanging en daardoor trilt de uitlaat enorm wanneer ik optrek.

Zijn er daar oplossingen voor? andere rubber blok in de ophanging plaatsen ofzo?
 
Hoi,
Ik heb even wat advies nodig voor het afstellen.
Kan geen nieuwe topic openen dus doe het even hier.
Setup:
Malossi Mhr Replica 70cc
21MM Carb
Hebo Vario
Malossi Fly koppeling
Yasuni (heeft losse flens dus denk c16?)
Koppeling zit een rode drukveer in.
Heb er nu een Fly opgezet want de koppeling die erin zat was compleet verrot.
Iemand enige idee kwa rolletjes, trekveertjes en drukveer?
En iemand advies voor een goed luchtfilter?
Alvast bedankt
 
okey even een vraagje, ik heb 2 dagen geleden een yamaha bw50 gekocht (minarelli verticaal) en die wil ik wat sneller maken dus 70cc malossi sport gekocht en een laser x-pro uitlaatje.
verder is alles allemaal standaard, kan ik dit er gewoon zo op zette zonder een grotere carb er op te zetten? of kan ik met grotere sproeiers gaan spelen?
verder nog tips ofzo voor het er op zetten van de cillinder en uitlaat?
gr tim
 
Wat is de formle voor het berekenen van de inhoud voor je cilinderkop. Ik wil compressieverhouding 1:15.

Is het 50cc / 15 = 3.33cc? Lijkt me niet...

(Vs+Vc)/Vc=15
(50+Vc)/Vc=15 .... maar dan. Wat is Vc?

Ik kom er effies niet uit. Lang geleden die wiskunde les.
 
Heb een SR staan met een morini blok die wat kuren heeft. Carb was namelijk niet vers meer dus heb er een nieuwe 17,5 opgezet omdat ik geen originele vervanging kon vinden. Daarna wat lopen afstellen en uiteindelijk liep die vrij goed. Zat wat een dipje in maar dit heeft te maken met de trekveren en dat spul.

Maar waar ik nu wel mee zit is dat hij "schiet" uit de uitlaat. Reed 80 op de teller, waarna ik dacht van dit is goed. Omdraaide en hij daarna niet meer wou. Ik kreeg deze scooter niet rijdend, dus kan niet vertellen of die dit ook al eerder deed. Mijn vraag is dus wat kan dit zijn? Slechte massa? Kapotte bobine? Ontsteking helemaal kapot? De SR is verder origineel met alleen een andere uitlaat en die 17,5 carb dus.
 
ok , met standaard filter neem ik aan? meestal zit je rond die sproeier wel.

het kan ook duiden op valse lucht via de keerringen of het carter zelf , maar het kan uiteraard de ontsteking zijn , hiervoor kun je het beste een volgorde aanhouden , eerst de bougie eens vervangen , de bougiedop doormeten en/of vervangen , kabel goed nakijken alsmede je kabelboom , zorgen dat er geen water of vuil ergens storing kan veroorzaken , En net zo belangrijk is de massakabel! Daarna word het duur of meten , je hebt te maken met de bobine en ontsteking , deze kun je beide doormeten met een goeie multimeter als je de gegevens hiervan hebt , ook kun je gewoon een andere ontsteking of bobine proberen maar dat kost natuurlijk meer dan meten!

een te arm mengsel kan er ook voor zorgen dat de scooter knalt , luchtstelschroef altijd even dichtdraaien en weer 1,5 slag uit draaien en gasnaald in het midden zetten.
 
Gasnaald staat in het midden en de luchtschroef staat 1,5 slag open. Is inderdaad met standaard filter. Persoonlijk vond ik de sproeier nogal groot aangezien hij hiervoor kleiner was dacht ik met de originele carb. Maar dat was een mikuni.

Bougie is nieuw, de rest zal ik dus door moeten meten. Kan voor de zekerheid nog wel eens een extra massa aanleggen van het blok naar het frame. En anders moet ik toch maar eens een andere ontsteking zien te regelen met bobine. Dit aangezien ik de waardes echt niet weet van de bobine en de ontsteking.
 
die moeten wel te vinden zijn op internet!

de sproeier is normaal met een standaard setup onbegrensd of met snelle uitlaat , standaard komt er meestal 88 sproeier in onbegrensd , de Dell orto meestal net iets groter.

verder , te grote sproeier is beter dan te klein natuurlijk , ik begin zelf ook liever iets groter en dan rustig aan steeds iets kleiner , dan weet je zeker dat het daar niet mis gaat
 
Iemand hier die gebruikt maakt van de Techno 2T olie van de Action? Zoja, is dit nou wat of niet? Het scheelt namelijk een hoop geld en lees op veel fora dat het aan de kwaliteitseisen voldoet.

Btw: Iemand die weet wat voor bougie er in een Peugeot Speedfight 3 RS LC 2T gaat? er staat mij iets van bij dat het erg op een 4T bougie leek.
 
Rijd met die olie op me gillardoni 70cc (laagtoerig).
Doet het na 1 liter nog steeds goed geen rookvorming misschien wel een aangeteerde zuiger dat weet ik niet.

Maar een klein vraagje:

Ik heb een malossi overrange op me piaggio zip sp carter alleen wat moet ik precies aanpassen.