This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
180 euro? Daar had ik bijna mijn complete motor voor laten coaten. Frame, subframe, voorvorkpoten, riadiateur kooi, valbeugels, velgen etc. Was 220 euro kwijt dacht ik.

Scooterframe moet je bij een normaal bedrijf rond de 60-80 euro
 
Me frame laten coaten heeft geen toegevoegde waarde als ik hem wil verkopen. Wel dat me frame er netjes uit ziet en kan met deze oplossing ook.

Hecht de lak wel goed als je geen primer gebruikt? Subframe staat al in de Noverox en ziet er best netjes uit!
 
mja , als je m toch verkoopt , waarom dan zoveel moeite doen? gewoon met een roestborstel in het rond en direct met zwart overspuiten , liefste met een spuitbeker. Het ontvetten is het belangrijkste.

je ziet er immers ook nog weinig van..

ik doe dit regelmatig zo , soms even wat schuren maar een frame dat opnieuw word gespoten en goed in de lak zit zal de eerst tijd echt niet meer gaan roesten..

maar ook al zou je het frame geheel laten caoten e.d. , dan nog kan het zijn dat een frame binnen een half jaar al roest.. ik heb het zien gebeuren met nieuwe scooters zelfs!!
 
Verkoop hem de komende tijd niet hoor! Geld speelt natuurlijk altijd een rol mee. Het frame hoeft geen schoonheidsprijs te hebben en moet er gewoon verzorgt uitzien.

Denk dat ik gewoon na de laag noverox gewoon een primer aanbreng en hem lak en eventueel als bescherming hem inspuit met heldere tectyl of vaseline spray.

Geloof in die hamerslag troep ook niet zo aangezien je hiermee het roest proces niet stopt en de roest gewoon blijft zitten. Je zorgt daarmee eigenlijk dat het niet erger wordt..
 
Wat is nou een goede uitlaat voor een derbi senda? Is dus voor de brommercross en moet goed lopen op een 50cc. Denk dat het een Airsal cilinder of Gilardoni 50cc wordt, met binnenrotor en 16mm carb.
 
Als ik een nieuwe cilinderkit koop ga ik niet gelijk de zuiger veranderen voor een andere.... En wil gewoon een kant en klare uitlaat. Laat niet 1 maken voor 300 euro. Dit 1ste seizoen moet die gewoon goed lopen. Cilinder laat ik wel afwerken.
 
Wat kost een kant en klare dan? Je kunt ook een cylinder laten tunen op je uitlaat, een _goede_ tuner kan adhv je uitlaat een cylindertiming berekenen.
 
Zat aan een mk thrower of yasuni cross te denken. Maar dan niet nieuw. Staan genoeg nette op MP namelijk. En wat ik ook niet moet vergeten is dat het wel erg op zijn flikker krijgt en ik hem dus niet scherp kan gaan afstellen

Edit: Volgensmij zit er al een MK Thrower uitlaat bij:

[ir]http://i39.tinypic.com/5123cw.jpg[/ir]
 
Last edited:
Als ik een nieuwe cilinderkit koop ga ik niet gelijk de zuiger veranderen voor een andere.... En wil gewoon een kant en klare uitlaat. Laat niet 1 maken voor 300 euro. Dit 1ste seizoen moet die gewoon goed lopen. Cilinder laat ik wel afwerken.

300 euro is ook wel genoeg

een metrakit Thrower zal het wel leuk doen opzich.

je kunt een crosser gewoon goed afstellen , het draait niet veel toeren..
 
Afgelopen keer heb ik met een yasuni nog wat uitlaat gereden... Welk model echt geen idee . Weet wel dat we hem doormidden moesten slijpen om vervolgens hem in een andere bocht te laten draaien. En het liep nog hard ook .

Dan moet dit al helemaal lukken. Mijn demper van de KX80 er weer op drukken en gaan .
 
Is een 4 takt piaggio zip uitlaat van een 45 hetzelfde als de 25 versie? Dus zelfde prestaties? Vriend van mij heeft een 25 en zijn uitlaat is kapot, nu wil hij een andere. Een vriend had hem zijn 45 uitlaat aangeboden.

Kan je mij een PM sturen, ik kijk hier (bijna) nooit.
 
Heeft het nut/zin om mijn standaard(al 25k oud) standaard membraan na reviseren en monteren(dr70 standaard, 17.5, standaard vario etc, sito+) te vervangen voor een vl13?