Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.
Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
ten eerste zou ik fatsoenlijk olie gaan tanken , en niet van die tankstation bagger , daar gaat ie juist van roken ,en vol zitten met kool..
je ziet ook dat de bougie gewoon nat is van onverbrande olie..
luchtstelschroef moet je gewoon even dichtdraaien en weer 1,5 slag open , en zo laten staan , stationair stel je gewoon zo af dat ie blijft lopen zonder gas (warm)
de sproeier is ook aan de grote kant iid..
handig zou zijn als je even zou zeggen wat voor scooter het om gaat ,en wat voor carburateur..
Waarom laten staan op 1,5 slag open? Het hele punt van het schroefje is afstellen, niet?
Te groot? Waarom?
Verder is het een minarelli horizontaal blok met PHBn 12mm carburateur. Cilinder heeft btw fluitpoorten en het is luchtgekoeld. Geen idee wat voor cilider het is...
nee ,dat denken heel veel mensen , maar je stelt er niet je hele carburateurafstelling mee af , het is een fijnafstelling die vrij weinig doet ,en 100% zeker dat het met 1,5 slag altijd goed loopt , dus loop er gewoon niet mee te klooien , 1 keer afstellen en klaar..
te groot? zie je dat zelf niet?
hallo,
kan een c16 overnemen voor goedkoop, maar zal dat beter rijden dan een shot ?
mn set up:
70cc polini (corsa)
17,5 mm
mallosie vario en koppeling
en dus gianelli shot
gr.
Oh Ok. Ik merk altijd dat me gas reactie erg traag werd zodra ik hem op 1,5 slag zet. Vandaar dat ik altijd blijf draaien todat te reactie naar mijn mening goed is. Maar ik heb het je er wellis over zien hebben idd.
Op de foto is het niet goed te zien. Maar in het echt is die bruiner als op de foto. En voor de rest rijd het echt prima. Ik moet alleen wat aan die brommix doen idd. Ik zal hem van de week leeg halen, nieuwe benzine dan kan ik weer gaan afstellen. Wat voor olie en mengsel verhouding raad je me aan?
als ie niet goed wil lopen met de luchtstelschroef op 1,5 slag moet je het ergens anders zoeken , als de scooter helemaal goed loopt ZOU je nog kunnen draaien maar meestal is dit niet nodig,
1:50 , met iets van Silkolene , sunoco , eurol , motul , dit zijn goeie olieen..
Een wat armer mengsel wil toch wel vaker graag in toeren klimmen, wat feller.
hoi
ik heb hier een aprilia rally
mina hori
70cc dr rpm
17.5 mm dellorto
shot
originele vario
hebo koppeling
sproeier weet ik ff niet uit me hoofd
4.3 gram rollen
rode trekveren (geen idee welk merk)
koppeling strakste stand
gele drukveer
probleem
hij komt vanaf stationair niet snel op toeren, en hij trekt pas vanaf de 40 kmph
iemand die een oplossing weet?