Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.
Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
ik heb me er nooit echt in verdiept , maar zijn de SP2000 velgen dan ook veel anders?
Nee, maar het gaat er om dat verschillende types scooter ook anders uitgerust worden, wordt een scooter zwaarder (Door een ander frame, andere remmen.....) dan besluiten ze misschien om 'm iets meer vermogen te geven om het extra gewicht teniet te doen.
Nieuwe scooter, nieuw ontwerp met nieuwe onderdelen betekend in sommige gevallen meer vermogen, en soms door betere en/of nieuwere technieken/ontwikkelingen (OK de laatste tijd word er weinig aan 2-takt gedaan).
Motor olie? Ik mag hopen dat je er wel 2takt olie in gegooid hebt?Hallo, ik weet niet zeker wat er aan de hand is maar gaat je scooter zwaarder klinken bij lage toeren bij het optrekken en gaat je topsneilheid omlaag als je te veel olie bij de benzine heb gedaan? Want kep pas Euro95 getankt en motorolie bij gegooid omdat ik normaal mix tank, en paar dagen later wat mix erbij gegooid...