This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Neem aan dat je de V-Snaar bedoelt?

Je merkt op een standaard scooter geen verschil in top snelheid of optrekken.
Met een erg snelle setup wil een goede V-snaar nog wel is een beetje verschil maken, maar dan nog is het nihil.

Verder is het belangrijkste de dikte, lengte, en kwaliteit.
Sommige zijn van kevlar, vaak ook de wat duurdere dus, maar daar heb je veel minder kans op dat ze knappen, omdat ze de PK's niet aan kunnen.
Dit is dus alleen van toepassing op een setup van 15/18 PK +.
En je hebt ook goedkope imitaties, maar die zijn in no-time weg gesleten.

Wel als je V-snaar versleten is, en je monteert een goede degelijke snaar, dan wil je scooter wel ineens sneller lopen, maar dat komt dan puur door slijtage van de oude natuurlijk.
 
Goeie avond,

4 dagen geleden heb ik m'n startkoppeling los gehaald omdat ie een beetje stroef liep en ik graag elektrisch wil starten. Ingesmeerd met WD40 en weer gemonteerd.

Ben nog met de scoot naar school geweest en alles, maar toen ik iets verder moest, 50km kwam ik er achter dat m'n scooter niet harder wou dan 60 op de teller, had tegenwind dus ik denk, prima.
Toen ging ik weer terug naar huis, en 10km van m'n huis af knalt m'n v-snaar door de helft. Was al laat toen ik thuis kwam, dus volgende dag gekeken en het leek alsof m'n v-snaar gesmolten was oid, zit ook een diepe groef aan de bovenkant.
Maar dat zal wel omdat ie ergens tegenaan is geknald oid.

Nieuwe v-snaar erin gedaan, en nieuwe koelvin want die was ook naar de knoppen.
Vario uiteraard ook helemaal schoongemaakt, alles gemonteerd en ff een testritje gemaakt.
Kwam helaas niet boven de 70 uit, waar ik normaal wel 75 haal.

Nu is mijn vraag dus gewoon, waarom is mijn vorige v-snaar kapot gegaan? Was nog niet zo heel oud namelijk (km'tje of 1500).
En moet m'n v-snaar nog even inslijten dat hij daarom niet zo hard gaat, of is er toch iets anders?

Helft van het verhaal kun je denk ik overslaan, maar goed toch even bijgezet voor het hele verhaal, alvast bedankt!

Groetjes.

EDITJE: Overigens heb ik er nu voor nood ook even een B8HS bougie erin zitten, moet eigenlijk een BR7HS in zitten, dus die zal ik morgen even halen!
 
ik googelde net ff wat op 'carb verwarming lekt' en las toen o.a. dat je de 2 slangetje gewoon af kan koppelen en dat hij gewoon prima rijdt zonder carb verwarming...

1 slangetje lekt bij mij. Vervangen of niet?
 
Hmm, oke.

Kan je radiateur, doordat die 2 slangetjes lek zijn, gaan lekker als je een tijdje volgas rijdt?

Ik had dat net dus wel. Had ik nieuwe slangetjes gehaald en direct aangesloten en toen ging het goed richting huis, maar toen begon hij weer te lekken. 1 van de 2 slangetjes was losgeraakt.

Kan daardoor aan de achterkant van je radiateur iets gaan lekken? Doordat er (teveel) druk op komt oid? Het was niet bij een slang maar gewoon bij de bevestiging aan het frame leek het wel.
 
thnxx voor de info he
 
Status
Not open for further replies.