This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Mijn Yasuni heeft ook een deuk, komt door het inklappen van de bokstandaard. (Zip SP)
Merk je niets van.

Ziet er alleen wat minder mooi uit.

Kijk is het een hele diepe grote deuk is het wel erg, maar dit is niets.

er staat een mooi brommertje op markplaats die loopt alleen niet en ik woon 30km verder op, iemand een idee hoe ik die thuis kan krijgen?

heb geen auto/busje/aanhanger tot mn beschikking..... heb alleen een scooter tot mn beschikking!

EDIT: het is btw een snor? maar in hoeverre verschilt deze van de brom uitvoering? want het is voor een sprint projectje?

Last edited:
Huur een aanhangertje, kan bij veel tankstations wel. Kost maar iets van 30 euro. Lopend is bij lange na niet te doen en met een touw achter je scooter of zo iets (2e persoon) is niet fijn voor jouw scooter en weet ook niet of het wel legaal is. En ook veel te ver voor als je het mij vraagt. Gewoon even aanhanger lenen en je mams lief aankijken

Wat voor scooter gaat het om (ivm snor/brom)?

het gaat op een puchje.....

maar een aanhanger is geen optie ouders hebben beide net nieuwe auto zonder trekhaak..... voor mn scooter heb ik een auto gehuurd... heeft me 60 euro gekost.... dat wil ik niet hieraan uitgeven....... aangezien het om een bedrag van rond de 100 euro gaat..... is de train een optie of niet? en tjaa niet goed voor mn scooter? neem aan dat ik genoeg trekkracht heb om dat puchje + iemand vooruit te trekken......?

Last edited:
Achterband van mijn zip 4t begint aardig op te raken. Hier zit 120/70/10 op.
Nu heb ik hier nog een aantal tt91gp banden liggen maatje 3.50/10.

Kan ik die gewoon monteren of gaat dit niet werken ivm de velg breedte?

mijn ontsteking deed het prima, was een oudje van een sloop scooter, hij deed laatst wat moeilijker na 10 x kicken ofzo liep die pas weer.

Ik dacht ik ga dat metaal van de spoelen even opschuren, iedereen advieseerde mij dat.
Nadat ik dat had gedaan was het 1 x kicken en lopen, maar toen viel die uit, toen ik hem weer aan wou krijgen hoorde ik steeds keiharde ploffen uit de uitlaat..

moet er wel bij zeggen dat ik grof schuurpapier heb gebruikt ??

gr..

hoop dat iemand het weetP

trein mag niet, omdat er een verbrandings motor in zit en dit gevaarlijk is....

enige optie is nog slepen.... hoe schadelijk is dit voor mn scooter? zal een ritje zijn van 30km?

thx nog 1 vraagje dan, er zit geen kenteken op? moet dit wel om hem te mogen slepen? en waar is het vertsnadig om hem aan te slepen? dus waar moet ik het touw aan vast binden?

Achter je scooter aan slepen met een touw is gevaarlijk en verboden.
Omdat je nooit een gelijke reactie tijd en remweg hebt, etc.
Zo weegt die Puch misschien wel 30 kilo lichter en heeft hij simpele trommel remmetjes.

Gewoon dat ding in de trein zetten.

Kans dat je gepakt word is 15-25 %, en dan zeg je gewoon dat je ook altijd je fiets mee neemt omdat je bijvoorbeeld daar en daar stage loopt, blablabla.
Gewoon een mooi verhaal ophangen.

Is in ieder geval een risico dat ik wel zal nemen.

Krijg je dan een boete, jammer.

Anders was je ook geld voor het huren van een aanhanger en eventueel ander vervoer kwijt.

vervoer is inmiddels geregeld, maar bedankt voor je reactie.....
neef met een busje kan me wel helpen......

heb alleen nog vragen mbt het opvoeren van de puch, maar dat zijn geen kleine vraagjes

Metrakit is gewoon gietijzer? Ik zou er een 8 in doen.
B8ES bij lange schacht B8HS bij korte schacht.

Waar moet ik opletten als ik een puch Z one koop?

Overal, puchjes zijn IMO altijd barrels.

Me scooter reageert ineens een stuk minder goed op vol gas, duurt echt stuk langer tot die reageert. Hij rijd ook ineens maar 60-65 ipv 70-75 en doet er ook een heel stuk langer over om tot die snelheid te komen.

Gisteren hele overbrengen goed schoongemaakt. Rollen waren nog redelijk goed, zat wel 1 platte kant aan maar dat moet verder niks uitmaken lijkt mij.

Zou het kunnen dat het door een versleten v-snaar komt ?

Metrakit is gewoon gietijzer? Ik zou er een 8 in doen.
B8ES bij lange schacht B8HS bij korte schacht.

Jah is volgens mijn een gietijzer, niet 100 % zeker.
Samen met een Yasuni R.

Er zit nu een B8ES in, deze is dus gewoon goed?
En waarom geen 9 of 10 dan?
Heb namelijk nog een gloednieuwe 9, maar weet niet of dat wat uit maakt.

Status
Not open for further replies.