This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.

Die blokken zijn voor zover ik weet exact hetzelfde.
 

Goed letten op de aansluiting aan je tank.
Sommige zitten met een slangenklem en een bout, sommige 3 inbusjes, etc.
 
Langzaam verwarmen (denk aan bijvoorbeeld een straal kachel er voor zetten). En anders kapot snijden.

Erop schuiven met water is mogelijk, zou iig geen zeepsop gaan gebruiken. Maar als je deze ook warm maakt / houd zou je ze er zo op kunnen schuiven.
 
Oude handvaten gewoon rustig insnijden met een mesje, en de nieuwe een klein beetje haarlak inspuiten. Gewoon 1x psssht. Dan schuiven ze er makkelijk op, en als de haarlak uithard zitten ze goed vast.
 
als ze van rubber zijn gewoon even wat water koken , dat even in een bakje gieten , heel even wat laten afkoelen zodat het niet TE heet is en dan gewoon paar minutjes erin leggen tot ze lekker soepel zijn en dan erover heen trekken
 
jongens

ik had mijn kickstart aan schijt getrapt, dat was zo 1 met een schanier, van malaguti phantom, die pen was rond en dat pedaal was ook niks meer.
Dus heb ik een nieuwe schanier gehaald met pedaal. nu probeer ik deze dus over te zetten maar dat valt nog niet mee, die veer moet opgespannen worden.

heeft iemand tips voor mij, want ik zit steeds te kloten met een schroevendraaier om die veer maar op te spannen maar hij schiet steeds weer weg.. echt frustrerend klote karweitje.

tips zijn van harte welkom..


gr. remco
 
ik heb een aprilia rally met originele trek en drukveer, maar mijn koppeling heeft maar 2 schoentjes ipv 3 ( nee ik ben er geen kwijt) welke trekveren moeten daarin? net als in een 3 schoens? moet btw malossi rood in.(bij 3 schoens) en drukveer is zeker hetzelfde als normaal. betreft een aprila rally min hori ac 1995. en welke drukveer bij 70 dr rpm, power 1 krukas, c4 kunstof kooi lagers, ori ontsteking? uitlaat en carb weet ik nog niet
 
Als je plannen hebt op die laatste onderdelen te kopen, kun je die c4 lagers laten zitten. C3 lagers is prima, scheelt je weer een paar euro's. Verder over die trekveren weet ik niet, moet je effe vragen bij de scooterboer daar die zal dat wel weten. En anders gewoon koppeling meenemen zodat je zeker weet dat je de goede mee krijgt.

Welk spul erin moet valt overigens niet te zeggen dat is echt testen. Drukveer zal tussen de malossi geel en rood zitten. Trekveren weet ik niet, ben niet bekend met de kleuren van Malossi.
 
cilinder heb ik nog niet, krukas en lagers wel. gaven ze mee bij epc. (is niet in de buurt) maar er zit hier niet echt een scooterboer met verstand hier in de buurt daarom vraag ik het hier.
 
Klein vraagje:

Wat is echt de max qua lengte van je schokbreker zodat je scooter nog op je bok kan staan (Aerox). Via Dijkman hoorde ik 290mm.

Mensen met ervaringen hier?

Er zit nu een standaard veer onder die lek is, dus een nieuwe nodig.

Mijn bok is wel doorgebogen door een ongelukje. De achterband staat dus nu ook al op de grond als hij op de bok staat, maar als er een langere veer onder komt zal het dus tot een bepaalde hoogte goed gaan, maar welke?
 
Hmm, oke.

Ik ben niet zo thuis in de maten en hoe het staat.

Maar ik wil dus wel een stuk langer dan de standaard veer, die is 265 mm dacht ik? Maar ik wil hem ook niet zo hoog dat het gewoon lelijk is IMO
 

[ir]http://i39.tinypic.com/2e4f1i9.jpg[/ir]
 
Status
Not open for further replies.