Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hmm, oke.

Ik ben niet zo thuis in de maten en hoe het staat.

Maar ik wil dus wel een stuk langer dan de standaard veer, die is 265 mm dacht ik? Maar ik wil hem ook niet zo hoog dat het gewoon lelijk is IMO

Waar je even op moet letten bij verhogen, als hij te hoog word kan je niet meer over drempels, aangezien je olie tank dan tegen het blok komt. (oid)

Verder bevorderd een verhoging niet echt de weg ligging.
 
Waar je even op moet letten bij verhogen, als hij te hoog word kan je niet meer over drempels, aangezien je olie tank dan tegen het blok komt. (oid)

Verder bevorderd een verhoging niet echt de weg ligging.

Ja klopt.

Ik wil dus wel wat hoger dan een standaard veer.(Dat je dat ook ziet, zeg maar). Maar ook niet zo overdreven als 330mm.

Dus wat is wijsheid? Gewoon een 290mm pakken, zoals Dijkman aanraadde, en dan kijk ik wel hoe hij staat.

Btw, ervaringen etc. zijn welkom, gezien het feit dat ik er nog niet mee bezig ga.(Eerst havo examens). Begin juni ga ik beginnen met alle zooi.
 
Ik zou niet verder dan 1 lengte hoger dan een originele veer gaan. Daarna word de weg ligging gewoon echt slecht. Hoe hoger de veer hoe verder het zwaarte punt naar voren ligt, hoe meer kracht er op je voorvork staat en dus betekend dat hij minder goed zal dempen, en het remmen met de achterrem word bijna nutteloos.
 
@ spNk

Ja, die Forza veren zijn van goede kwaliteit, hoorde ik.

Maar die zijn allemaal wit.

En dat staat niet zo mooi bij mn scooter denk ik. Komen nieuwe kappen op.(boom geraakt).

Worden denk ik rode buitenkappen en zwarte binnenkappen.

Een witte veer staat daar denk ik niet zo mooi bij. Zo'n zwart/gouden YSS staat beter denk ik.

EDIT: Die 280mm, stond dat gewoon hetzelfde als standaard, of zag je wel duidelijk dat hij hoger was?
 
Misschien heb ik ook wel een versie groter dan, niet op gelet bij aanschaf. Hij is wel duidelijk een stukje groter dan de originele veer. Het gaat hier overigens wel over zo'n "oude" Aerox schokdemper, die waren nog grijs.
 
hallo,

ik heb een wat vragen

1: Is deze cdi+bobine nu naar de kloten ? (malaguti f12.) originele
Heb er nu een nieuwe op gezet op advies van een ander daar staat HT op en op mijn originele AT of ziets..
zie foto's :


Uploaded with ImageShack.us
Is dit plastic nu gesmolten dat er flinke sluiting is geweest of is dat bullshit ??


Uploaded with ImageShack.us

En dan de carburateur..
Deze heb ik gekregen, hij is compleet maar over iets heb ik mijn twijfels dat gaat over een uitsteeksel dat vastgekit zit..
foto's :


Uploaded with ImageShack.us

2:


Uploaded with ImageShack.us

Waarvoor dient deze en kan ik deze gewoon dichtmaken? en heb ik nog wat aan de carb ??
tis een 21 mm..

Bedankt alvast voor het beantwoorden van mijn 2 vragen(met deelvragen)

gr
 
Last edited:
heb dus originele mikuni 24 mm vlakschijf

er gaat dus alleen originele sproeiers voor mikuni in? die van stag6 gaat niet passen?

welke maten heb ik nodig voor me setup denk je?
evo701
prorace uitlaat
evo krukas,evo vario,hebo koppeling
hpi2004
vl14,hebo spruitstuk,mikuni 24 mm carb, twin air filter
 
Oke thanks.

Nog een vraagje:

(aerox)

Er lopen 2 slangetjes van de cilinderkop naar je carb. Als je die verkeerd om hebt aangesloten krijg je dan dingen zoals: niet op toeren komen, uitlaat die ploft/sputtert?

Want mn aerox komt niet op toeren. Ik dacht dat de slangetjes wel goed zaten, maar misschien heb ik me vergist.

Is het schadelijk als ik ze even omwissel om het te checken?
 
Die bobine is zo op het oog niets mis mee, dat het zo bobbelig is komt gewoon doordat hij niet nieuw is.

Dit is een foto van de de bobine van mijn laatste firefox, deed het prima (deze is met starteronderbreker.. kan even niet meer erop komen hoe dat ook alweer heet, maar hij is wel gewoon van een firefox dus)

[ir]http://i446.photobucket.com/albums/qq186/oostnederland/DSC00138.jpg[/ir]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top