This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Nou jongens, nu heb ik toch echt een vraag waar ik al dagen over zit te denken.
Mijn vriendin heeft een scooter, Yamaha Axis, wel nieuw cilindertje en overbrenging ingekomen maar goed.

Deze presteert het dus (volgens mij vriendin) om 1 op 36 te kunnen halen, dit op een stuk van +/- 50km waar gewoon 70/75 vol gas word gereden over bijna de gehele weg.
Is dit ooit mogelijk op een 2 takt?
Zelfs de 4 takt van een vriend van mij presteert het om 1 op 30 te halen.
 

Ja de carterolie, ook goed. Ik doe het gewoon omdat ik het wil voorkomen dat het een keer verkeerd gaat, ookal gebeurt het bijna nooit. En m'n olie naast mijn bezinetank vul ik natuurlijk ook bij haha, anders had de cilinder allang vastgezeten ben ik bang. Maar in heb altijd olie in mijn buddy liggen en elke keer dat ik tank vul ik ook de olie bij, maar dat gaat een stuk langer mee als de benzine gelukkig.

Maar om terug te komen over dat mijn scooter niet reageerde op het gasgeven. Ik heb vandaag de overbrenging nagekeken en mijn rolletjes vervangen. Maar daar heb ik niks gevonden waar het probleem door kwam. Daarna de carb eraf gehaald en helemaal schoongespoten met de compressor. Een nieuw benzinefiltertje ertussen en een nieuwe bougie erin. Na alles terug te hebben gemonteerd deed hij het weer goed! Hij pakte het gas weer als normaal, acceleratie en top was gewoon goed zoals voor het probleem. Ik ben toen naar een vriend gegaan, +/-10km heen rijden, daar 3 kwartier geweest en toen weer, zonder problemen, 10km naar huis gereden. Tussendoor nog een keer gestart en gereden maar toen ik hem net wou starten was het probleem er weer:S Hij starte na 3 keer kicken ipv 1 keer (niet egt een probleem), liep ineens amper stationair meer/ viel uit na 15 seconden, en hij kwam weer niet vooruit als ik gas geef, hij valt zelfs uit na het gasgeven.

Ik ben echt ten einde raad, ik heb geen idee meer. help me?
 


Je gelooft je vriendin toch zekers wel?
 
@ Mafs, of het mogelijk is?

Tja, lijkt me wel sterk, maar zou wel moeten kunnen denk ik

Ik rij met een standaard aerox maximaal 1:25 , en ik weet niet of een Axis 1:36 kan presteren
 
Lijkt mij heel erg sterk.. hij is dan wel 15 kilo'tje lichter dan die van mij, maar dat ze daar mee 1:10/15 meer mee haalt dan ik vind ik een sterk verhaal

Maar ik ga hetzelfde stuk als haar rijden vanmiddag, saampjes
En dan gaan wij het eens even testen

Ik zal het resultaat nog even laten weten!
 
Last edited:


iemand? Ik kom er echt niet uit!
 
Beetje een lang verhaal Erikja..
Maar als ik het goed begrijp op deze moeizame vrijdag ochtend reageerde eerst je scooter niet goed op gasgeven. Daarna heb je de overbrenging nagekeken en de rolletjes vervangen. Ook een nieuwe bougie en benzine filter. En nu start de scooter slechter en loopt hij slecht stationair.

Waarom heb je je benzine filter vervangen en heb je wel een goeie gemonteerd?
En heb je die wel goed gemonteerd?

En wat heb je al nagekeken tot zover?
 
Hij reageerde eerst helemaal niet op het gasgeven. Daarna heb ik de overbrenging nagekeken, de carb schoongemaakt en het filtertje wat er eerst opzat was al oud dus heb ik voor de zekerheid vervangen. Hij werkt goed want de scooter krijgt gewoon benzine. De carb heb ik met de compressor schoongespoten.
Hij deed het daarna goed, heb ermee gereden en geen problemen. in 1 keer starten en gasgeven was gewoon goed.
Toen ik hem savonds weer wou starten ging dat iets moeizamer en op het gasgeven reageerde hij weer niet.

Nu weet ik dus niet wat het probleem is, maar ik vermoed dat het in de carb zit. Ik kan wel weer alles schoon gaan maken enz, maar ik denk dat ik dan vanavond of morgenochtend weer hetzelfde probleem heb.
 
bedoel je nou een nieuwe luchtfilter of zoon filter die alle troep tegenhoud dat je voor de carb zet? lijkt me ook een vaag probleem lijkt wel of die de 1Ne keer een beetje verzuipt.
ik zou hier toch even een topic voor aanmaken dit is nl geen klein vraagje meer met zoon lap tekst. misschien dat de mods dit even in een appart topic kunnen gooien?
 
Een bezinefilter, eentje die je tussen je benzineslang om de benzine te filteren. Ik dacht eerst aan de choke maar dat kan niet omdat hij het ook niet als hij koud is. Zou hij verzopen kunnen zijn? Hij start wel, maar bij een klein beetje gas valt hij uit.
 
Nou, ik neem aan dat zoiets een keer vies is en vervangen moet worden? En dat is zowieso het probleem niet omdat hij voor het eerst dit probleem kreeg toen het oude benzinefiltertje er nog op zat.
 
Nouja dat heb ik dus niet gedaan, vind het ook niet de moeite voor een onderdeeltje van nog geen euro. Ik zal het wel gaan proberen maar ben er eigenlijk zeker van dat dat het niet kan zijn. Ik zal mijn carb nog een keer helemaal schoonmaken inclusief het spruitstuk. Hopelijk doet hij het dan weer en als hij dan morgen weer problemen geeft weet ik dat het daaraan ligt.
 

quote mezelf even @ online winkels topic.

net men vario even van de krukas gehaald. hij begon steeds slechter en slechter op te trekken, zeker als hij warm was. er was 1 gewichtje waar een vlak kantje opzat die rollen zitten er btw nog geen 2500km in.(van RMS) (gok ik btw heb geen teller) ze waren ook iets te licht 0,3gram. verkoper zei dat dat helemaal niks uit ging maken daar zat hij wel even verkeerd. (zoon dingen kan je moeilijk online gaan bestellen had toen enkel rollen nodig)

klikbaar uiteraard


nu heb ik mn vario uitgeblazen en proper gemaakt en men oude rollen van 6,5 gemixed met die 6.2. ik pak ook altijd even een keukenpapiertje spuit er wd40 op en vet ze een klein beetje in. (niet dat dit lang erop blijft maar oke ) heb ze er zo ingestoken.

(daarna wel proper gemaakt voor dat ik hem terug monteerde )
en even men scooter getest (paar km maar men benzinemeter staat al dik 30km leeg) hij trekt nu in 1keer door naar de 60 a 70km per uur (geen teller) hij kan nog wel harder maar hij stond nog koud dus liever niet.
ook gas geven is nu een stuk prettiger boven de 30km per uur omdat hij hem nu meteen weer oppakt terwijl die daarvoor enkel heel rustig steeg in toeren en verder naar zen top klom.

er is eigelijk niks mis met die p1 vario als je om de 1000km je vario een keer controlleerd, proper maakt, je carter eens goed uitblaast en om de zoveel tijd je rollen vervangt. volgende keer toch voor malossi rollen gaan.
 
nee had geen vraag had even de tijd voor dit op het forum te zetten behalve dat klein beetje met wd40 de rollen licht insmeren of dat iemand nog doet en of dat ik daar niks beter voor kan gebruiken.

was wel zo dom om met 1bus nog in het carter te vertrekken (gewoon vergeten ) die zat er gelukkig nog op toen ik aankwam
 
vraagje
ik heb nu
DR70
bidalot S2
17,5 carb
en begrensde luchtfilter
minarelli hor.
nu heb ik alleen sproeier 70 erin zitten wil die wel goed lopen , bougie test maakt me niks wijzer want er komt met alles een zwart restje op me bougie.
moet ik nu nog kleiner ?
 
Status
Not open for further replies.