ik neem aan dat je met cardanolie je carterolie bedoeld? die moet je niet bijvullen die moet je gewoon vervangen maar dat doen de meeste eigenlijk niet ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan... de olie die je MOET bijvullen is dat olietankje dat meestal naast je benzinetank zit. dat kijk ik toch elke keer na als ik met mn scooter rijd (vertrouw dat lampje niet zo het brand wel als ik contakt omdraai ik vertrouw de vlotter niet echt )
verder los trillende boutjes is iets waar ik ook wel last van heb ik moet mijn uitlaat omde zoveel maand wel eens terug aandraaien (de ophanging) maar dat is normaal denk ik? springende trek en drukveren heb ik nog nooit gehad btw ofwel gebruikt die dealer van jou slechte onderdelen of worden er dingen niet op de juiste manier gemonteerd.
Nou jongens, nu heb ik toch echt een vraag waar ik al dagen over zit te denken.
Mijn vriendin heeft een scooter, Yamaha Axis, wel nieuw cilindertje en overbrenging ingekomen maar goed.
Deze presteert het dus (volgens mij vriendin) om 1 op 36 te kunnen halen, dit op een stuk van +/- 50km waar gewoon 70/75 vol gas word gereden over bijna de gehele weg.
Is dit ooit mogelijk op een 2 takt?
Zelfs de 4 takt van een vriend van mij presteert het om 1 op 30 te halen.
Ik geloof haar, natuurlijk.. (anders word ze boos:+) je kent het :-:Je gelooft je vriendin toch zekers wel?
heb je die in een scootershop gekocht of ergens in een bouwwinkel ofzo? moet binnekort weer wat op josdijkman of easyparts bestellen morgen hun site is doorspitten.
Ja de carterolie, ook goed. Ik doe het gewoon omdat ik het wil voorkomen dat het een keer verkeerd gaat, ookal gebeurt het bijna nooit. En m'n olie naast mijn bezinetank vul ik natuurlijk ook bij haha, anders had de cilinder allang vastgezeten ben ik bang. Maar in heb altijd olie in mijn buddy liggen en elke keer dat ik tank vul ik ook de olie bij, maar dat gaat een stuk langer mee als de benzine gelukkig.
Maar om terug te komen over dat mijn scooter niet reageerde op het gasgeven. Ik heb vandaag de overbrenging nagekeken en mijn rolletjes vervangen. Maar daar heb ik niks gevonden waar het probleem door kwam. Daarna de carb eraf gehaald en helemaal schoongespoten met de compressor. Een nieuw benzinefiltertje ertussen en een nieuwe bougie erin. Na alles terug te hebben gemonteerd deed hij het weer goed! Hij pakte het gas weer als normaal, acceleratie en top was gewoon goed zoals voor het probleem. Ik ben toen naar een vriend gegaan, +/-10km heen rijden, daar 3 kwartier geweest en toen weer, zonder problemen, 10km naar huis gereden. Tussendoor nog een keer gestart en gereden maar toen ik hem net wou starten was het probleem er weer:S Hij starte na 3 keer kicken ipv 1 keer (niet egt een probleem), liep ineens amper stationair meer/ viel uit na 15 seconden, en hij kwam weer niet vooruit als ik gas geef, hij valt zelfs uit na het gasgeven.
Ik ben echt ten einde raad, ik heb geen idee meer. help me?
die zouden tegenwoordig slecht afgewerkt zijn. ik moet trouwens ook 6,5 hebben heb er nu 6,3 ofzo inzitten. trekt hij in het begin wel lekker mee op maar ik krijg altijd een dipje tusse de 40 en 50. niet dat ik dat erg vind wand harder dan dat doe ik eigenlijk weinig. (snap ook wel waarom dat komt )
toen ik dat blokkie kocht zaten er btw gemixed met 6,5 dacht 2 gewichtjes in die 7,5 wogen. toen trok die echt voor geen meter kwam ik later pas achter toen ik ze opde weegschaal legde lol.
bij mij zijn de banen ook netjes afgewerkt btw controleer men vario nu regelmatig en gewichtjes zijn buiten de randjes nog niks afgesleten. dat ze deze keer snel zijn zegt niks btw als je meer dan 1 onderdeel besteld en ze hebben dat niet op voorraad kan je meestal wachten. jij hebt gewoon geluk gehad.