This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
motorblok vivacity

hoeveel km kan een motorblok van viva city mee? ik wil namelijk een viva city gaan kopen maar wil niet een splinternieuwe want daar heb ik het geld niet voor dus moet ik eentje kopen die al wat heeft gelopen.. ik zou er minimaal 2 jaar mee willen rijden dus hoeveel zou die ongeveer moeten zijn??

je hebt afgeragte scooters van 5000km , of nog steeds heerlijk rijdende van 25000km, het gaat er om hoe die is onderhouden, optijd service beurten bijv. enz..

hallo,

ik heb een aantal vragen
ik heb een tomos en die loopt echt keihard stadionair.
zonder dat ik gas hoef te geven loopt hij op zijn hardst.
weet iemand wat het kan zijn want ik word er helemaal gek van

ik dacht dat het de gas kabel was want mijn gasschijf stond half open dus ik een nieuwe gaskabel gahaald en toen stond de gasschijf goed gewoon mooi omlaag maar hij liep als nog keihard stadionair

ik hoop echt dat iemand het weet
alvast heel erg bedankt

mvg
A.sR

Zit het veertje wel boven de gasschuif? Die hem automatisch naar beneden drukt? Stationairschroef wat verder uitdraaien al geprobeerd (als dat op zon ding zit)? Wat voor luchtfilter rijd je mee (origineel of "powerfilter")?

Ik heb mijn sproeier vervangen om in te gaan rijden, nadat ik mijn uitlaat vervangen heb. Er ligt nu een Laser X Pro Chroom onder mijn Gilera DNA 2005. Er zat een sproeier 89 in, hiermee startte die niet. Nu 80 erin en hij start wel, maar de scooter komt (denk ik) niet op toeren! Dat achterwiel blijft bij volgas op de standaard maar zacht rondjes draaien, terwijl de scooter heen en weer schuift doordat hij zo hard trilt.

Weet iemand of ik iets vergeten ben of iets dergelijks?

heb je je carb wel goed afgesteld (luchtschroef/ stadionairschroef)
en gewoon even op proberen te rijden en dan kijken welke kleur je bougie is
is hij koffie bruin met melk ik hij goed
en heb je de rollen, druk en trekveren verandert?

suc6 er mee
greetz A.sR

graag ook wat reacties op mijn post (heeft best wel haast)

Vraagje:

Is het mogelijk een HPI te begrenzen? (weet dat het slecht is voor je cdi, maar gaat maar om een paar minuten begrenst op de roller.. en zoiezo liever mn cdi verrot dan mn scooter in de pers)

Alvast bedankt!

Wanneer je je V-Snaar erop hebt liggen, en je hem ff hebt aangedraaid voor spanning, hoort er toch niet 2 cm speling op te zitten wanneer je er met je vinger met weinig kracht op duwt van bovenaf?

Alle twee bedankt voor de reacties, ik ga vanmiddag maar een lichtere drukveer erin doen dan, misschien dat die dan wel is op toeren komt

de carburatie hangt wel degelijk samen met de afstelling van het variogebeuren..

ga je meer of minder toeren draaien heeft dat ook effect op de carburatie!!

dus zet je er een redelijke sproeier in kan het zijn dat ie met meer toeren net te arm staat , met als gevolg dat de boel kapot loopt zelfs!!

Wat voor gevolg heeft overmatig veel kicken? Komt er dan een hele ophoping olie op de plaats waar de hele boel ontstoken wordt? En kan je door erg veel kicken met pas veel later een start, de boel ook kapot laten lopen?

(Want op carb heb ik lucht steeds 1,5 open gehad met elke sproeier die ik erin -deed, van 68 t/m 86-)

Status
Not open for further replies.