Het Zomervakantie Topic, Editie 2011/2012

Vet, niet naar ferrari als je in italie bent?

Ben weer terug, Echt een Vette wek gehad met veeeeel vette auto's

Gisteren konden we nog naar Ferrari als we wouden, maar zijn met een paar man in Modena gebleven, had het wel vort gehad met de auto fabrieken :P elke fabriek voor die exclusieve wagens is hetzelfde, werken alleen maar luie flikkers aan een lopende band, alleen maken ze in elke fabriek een ander autotje.

Wil in de vakantie met mijn vriendin gaan liften naar een stad in duitsland of belgie. We zoeken iets wat niet te verweg is vanaf middelburg of maastricht.
Bijv. Brussel/Antwerpen/Luik/Bonn/Keulen/Dusseldorf.
Hebben jullie tips voor een luwbudget dagje/weekendje weg. Niet om te shoppen of musea te bezoeken maa we willen een beetje actie, een event of een coole tocht/bijzondere ervaring ofzo.

Je kent die films wel toch, van die stelletjes die opgepikt worden door een vrachtwagen chauffeur. Jij wordt afgemaakt en je vriendin word verkracht.

tumblr_lglr8bCqcN1qfvg3do1_400.gif

Zeker wel, zou het zelf alleen atm niet meer doen.

Combinatie trein/liften.
4/5 jaar terug ben ik met mn toenmalige gf met de trein naar midden Frankrijk gegaan, alleen ging de trein niet verder maar we moesten nog 150km.
Het laatste stuk toen ook gelift :) eerst bij een paar jonge gasten in de auto, toen bij één of andere boer in de kar van zn trekker en het laatste stuk mochten we gratis met een taxi mee :P

Terugreis ging ongeveer hetzelfde, geen geld voor de taxi of bus en terug gelift naar het treinstation (kaartjes hadden we al).
Komen we daar aan rond 4uur smiddags met welgeteld nog €35,- waarvan €5 losgeld, 800km van huis.... komt de trein pas de volgende dag om 10 uur smorgens... genaaid!.
Toen op het perron maar rondjes gelopen en snachts op een bankje geslapen en van het losse geld 2 blikjes bier en wat zakjes chips kunnen kopen :P

He-le-maal naar de tering dus de volgende dag :P en verder geslapen in de trein. Toen nog tussenstop gemaakt in Parijs en snachts weer verder door naar Rotterdam.
Bij aankomst @ rotterdam hadden we geloof ik nog wel 2 euro ofzo :P

Zou het nu voor nog geen €1000,- overdoen :P maar had gewoon iets van ''moet ik een keer gedaan hebben''. Want als je eenmaal een rbw en auto hebt stap je echt niet meer in de trein en ga je al helemaal niet meer liften.

Wel leuke ervaring zo hoor :)

Het was vooral vermoeiend aangezien we beide nog een beste backpack op onze rug hadden en dat is echt vervelend op den duur..
Toen zat ik nog op school en had mijn rbw nog niet, dus dacht nu moet ik het doen want anders komt het er niet meer van.
Zou het nu echt voor geen goud over doen hoor :P

Heb ook nog een caravan, daar ben ik nu 2x mee weg geweest met mijn GF. Echt leuk hoor maar moet je liggen denk ik :)
Vorig jaar met alleen auto + tentje weg geweest naar Bidart/Biarritz, ook goed bevallen alleen was de tent een beetje aan de kleine kant dus daar moet een grotere voor komen voor as vakantie :)

Heel het leuke en het avontuur van liften zien jullie niet? Ook niet terwijl je de carbagerun wel cool vind?

Beter regel je gewoon wat met mitfahrzentrale.de of mitfahrgelegenheit.de ofzo. Kost wel iets, maar zit je iig niet je kostbare tijd te verdoen met wachten en heb je iig soort van zekerheid. Zeker wel fijn als je toch niet zo lang gaat. Ga gewoon naar Hamburg of Berlijn. Beide vette steden en niet zo gigantisch ver weg. Je moet uiteraard wel van een beetje alternatief (uitgaan) houden, maar dan vallen er ook genoeg avonturen te beleven. :)

Als je helemaal cheap wilt, ga je gewoon couchsurfen. Ook eens gedaan in Hamburg bij een stel hippies. Zou het zo weer doen...

Liften was erg cool. 2 dagen van tevoren nog geen idee waar we heen gingen. Dus toen bij het zien van een "I love Köln" sticker maar besloten naar Keulen te gaan.
Op de heen weg hadden we rond 11uur onze eerste lift te pakken. Nog een ritje in een auto en een rit in een vrachtwagen later stonden we al op onze eindbestemming. Elke keer werden we binnen 10 a 15 min opgepikt, terugweg zelfde verhaal. Ben zelfs voor de deur afgezet :).

Keulen is erg leuk om heen te gaan. Wij hebben daar een jongen uit de omgeving ontmoet die de coolste plekjes wist te vinden. Skybeach bijvoorbeeld, bovenop een voor de rest helemaal normaal uitziende parkeergarage. http://www.skybeach.de/index.php?bilder-1#

Zou niks voor mij zijn, maar wel tof om verhalen te horen altijd!

Zit nog steeds te kijken voor vakantie met m'n gf, hadden wat gevonden in Tunesie (Hammamet) maar omdat er negatief reisadvies is ziet ze 't niet zitten. Vorig jaar naar Israel geweest en je merkt eigenlijk vrij weinig van gevaar, dus denk dat het bij Tunesie precies 't zelfde is. Misschien dat langs de grens met Libie demonstraties zijn of iets, maar dat is toch ver weg. Iemand hier die daar meer van weet toevallig?

Back