Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

technigas uitlaat

ik heb een airsal 70cc + power 1 vario en een std 14 mm carb nu zat ik wat rond te kijken voor een nieuwe uitlaat en zat te denken aan een technigas next-r nu is mijn vraag loopt dat een beetje op een laagtoerige 70
alvast bedankt
 
scooter start niet

Hoi,

Ik heb een aprilia sr 2000 en hij start niet meer, de bougie vonkt, krijgt benzine, heeft compressie maar slaat niet aan. Kan iemand mij helpen?
 
ik heb een vraag... mis domme vraag mja vrage kan geen kwaad.....

ik ga A.s Zaterdag van nijmegen naar harderwijk! voor 1 dag! met me scooter Samen met een vriend dat is ongeveer 90km en dan weer terug 90km, als ik gewoon stevig door rij dus op rechte stukken 80km/u met ze 2e!...kan dit dan kwaad om zo n lange afstand met ze 2e te rijden en met zo n snelheid zonder te stoppen?!

ik heb deze afstand wel vaker gereden in de zomer, maar dan niet Op en neer rijden in 1 dag;)
 
ErwinZ said:
Je hebt er zelf 1, kun je toch opmeten :?
dat kan ik niet, ik kan niet rekenen.
nee :p
de veer zit 1 stuk onder kappen,
als ik die kappen eraf wil halen meot echt alles eraf,
en dat is net wat teveel werk als ik het ook even kan vragen ;)
 
fvanwinsen5 said:
ik heb een vraag... mis domme vraag mja vrage kan geen kwaad.....

ik ga A.s Zaterdag van nijmegen naar harderwijk! voor 1 dag! met me scooter Samen met een vriend dat is ongeveer 90km en dan weer terug 90km, als ik gewoon stevig door rij dus op rechte stukken 80km/u met ze 2e!...kan dit dan kwaad om zo n lange afstand met ze 2e te rijden en met zo n snelheid zonder te stoppen?!

ik heb deze afstand wel vaker gereden in de zomer, maar dan niet Op en neer rijden in 1 dag;)
Ja kijk echt warm is het nu nog niet, dus koeling zal hij genoeg krijgen. Misschien is het toch handig om een tempmeter te monteren kun je temperatuur een beetje in de gaten houden.

Met wat voor setup rijd je?
 
Weet iemand of die schroefjes die in je ontsteking moeten als je van AC naar LC cooled gaat nog een speciale naam hebben? Want die dealers hier zijn niet zo slim wat dat ten gaat.
 
DeJongh said:
Ja kijk echt warm is het nu nog niet, dus koeling zal hij genoeg krijgen. Misschien is het toch handig om een tempmeter te monteren kun je temperatuur een beetje in de gaten houden.

Met wat voor setup rijd je?

mmhh temp meter gaat moeilijk met crosstuur:(

nja setup

power one 50
12 mm dell. met sproeier 92
yasuni R
multivar 2000
stnd koppeling met 40% trekvere

maakt op top niet belachelijk veel toeren!
 
Sandor said:
Wat is de lengte van een originele achterveer van een mbk stunt/yamaha slider?

300mm d8 ik, ik kijk het straks wel ff na..

Vraagje van mijn kant: ik heb een nieuwe krukas nodig en een maat van me heeft er nog 1 liggen. alleen hier zit nog aan 1 kant het lager erop, hoe dit te verwijderen? kun je dat zelf doen? of moet een dealer dat doen?
 
fvanwinsen5 said:
mmhh temp meter gaat moeilijk met crosstuur:(

nja setup

power one 50
12 mm dell. met sproeier 92
yasuni R
multivar 2000
stnd koppeling met 40% trekvere

maakt op top niet belachelijk veel toeren!
Nouja moet gewoon lukken, ik zou alleen niet constant op top blijven rijden, zeker geen uur lang. Maja dat gaat ook denk ik niet, je zult wel zeker ergens een stoplicht of iets dergelijks tegenkomen dat je even moet afremmen.
Trouwens zo'n Stage6 tempmeter gaat prima op je cross-stuur, maja op deze setup inderdaad niet echt nodig.

Wouter said:
Vraagje van mijn kant: ik heb een nieuwe krukas nodig en een maat van me heeft er nog 1 liggen. alleen hier zit nog aan 1 kant het lager erop, hoe dit te verwijderen? kun je dat zelf doen? of moet een dealer dat doen?
Ja om die lagers te verwijderen heb je speciale lagertrekkers voor, als je deze niet hebt zou ik er niet aan gaan lopen beunen met een schroevendraaier ofzo. Wat je eventueel wel kun doen is verhitten en kijken of hij er dan wel af wil. Het beste ga je even na een dealer, die heeft vast en zeker daar de juiste trekker voor en zal er ook geen honderden euro's voor vragen. Misschien doet ie het wel gratis.
 
DeJongh said:
Ja om die lagers te verwijderen heb je speciale lagertrekkers voor, als je deze niet hebt zou ik er niet aan gaan lopen beunen met een schroevendraaier ofzo. Wat je eventueel wel kun doen is verhitten en kijken of hij er dan wel af wil. Het beste ga je even na een dealer, die heeft vast en zeker daar de juiste trekker voor en zal er ook geen honderden euro's voor vragen. Misschien doet ie het wel gratis.

thx m8
 
DeJongh said:
Nouja moet gewoon lukken, ik zou alleen niet constant op top blijven rijden, zeker geen uur lang. Maja dat gaat ook denk ik niet, je zult wel zeker ergens een stoplicht of iets dergelijks tegenkomen dat je even moet afremmen.
Trouwens zo'n Stage6 tempmeter gaat prima op je cross-stuur, maja op deze setup inderdaad niet echt nodig.

nee kzal zeker niet continue volgas rijden;) Bedankt!
 
Moet er in mijn Top Performances Due Plus 70cc lc een bougie met lange of korte schacht en welke hittegraad? (nog niet aangehad me cilinder :) Die ik nu heb is de standaard van SR namelijk de br8 is die goed?
 
Ik heb ff een vraagje,

Welke drukveer en trekveertjes moeten er in een Peugeot Zenith (std. ontgrenst) met rollen 8.5 gram. Polini koppeling, om m een beetje behoorlijk te laten trekken?
 
Ik snap dus echt niet hoe je @ Premium foto's upload....

Via add attachments en dan tussen
doen ze het niet

En de foto's die ikgister heb geupload, zijn nu weer weg....

Ich bin noob ik weet 't...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top