This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus
 
ik zou ff een 7,5 zoeken. zekering is er voor gemaakt om door te branden als het fout ga zodat er geen andere dingen doorbranden (licht enzo) dus als je nu een andere zekering erin doe heb je kans dat je licht eerder doorbrand als je zekering. weetnie of dat voor 2,5 Ampere al zoveel scheelt maar ik heb zo me licht doorgebrand weetnie meer hoeveel Ampere verschil er toen tusse zat...
 
Bij me achterschijf (rem) beginnen allemaal groeven te komen,
Zijn me blokjes versleten of wat zou de oorzaak kunnen zijn?

En een grote schijf bij het voorwiel, Remt hij dan ook beter.. of zou je dan ook een andere klauw moeten hebben
 
hey mensen vraagje ik hbe een kill switch met een maak contact is dit normaal ??

want als ik hem instaleer tussen het draad van em contact slot en ik start me scooter doet hij het alleen als me kill sw er af is

a. heb ik hem verkeerd gemonteerd
b. heb ik een verkeerde gekregen
c. kan ik hem zelf fixen dat het een verbreek contact word

ik hoor het wel alvast bedankt gr robiin
 
Gearox said:
Bij me achterschijf (rem) beginnen allemaal groeven te komen,
Zijn me blokjes versleten of wat zou de oorzaak kunnen zijn?

En een grote schijf bij het voorwiel, Remt hij dan ook beter.. of zou je dan ook een andere klauw moeten hebben

een grotere schijf geeft ook meer remkracht ja, doe je daar een betere klauw bij heb je nog meer remkracht.

zijn de groeven die in je rem komen diep? in elke schijf komen na verloop van tijd wel een paar groefjes.
je kunt vrij makkelijk zien of je blokken op zijn, kijk recht op de klauw/schijf zodat je de remblokjes ziet zitten. je ziet een ijzer deel aan de zuiger kant van je klauw en daarop zit een ander deel aan de kant van je schijf.
 
heb vaker gehoort dat mensen hem goed hadden aangesloten en dat hij toen andersom werkte zeg maar. toen ze daarna de draden op de 'verkeerde' manier hadden gemonteerd deed ie t wel goed.
 
Gilardoni 70cc Alu
orginele uitlaat
hebo vario
17,5mm carb

sr2000 (morini)

Ik heb dit er nu onder zitten. Orginele uitlaat wordt nog vervangen door c16.

Ik heb hem er nu ong. 80km mee afgelgd,al goed ingereden. Maar hij start heel moeilijk als de cilinder koud is. Het beste helpt nog dat ik aan de vacuumslang van me carb ga zuigen en als iemand anders dan gaat starten. En dan slaat ie net aan. En dan ff warm laten lopen en gas geven terwijl ik nog an het slangetje aan het zuigen ben anders valt ie uit. Na 2 min druk ik het slangetje erop en dan blijft ie gewoon lopen. Als ik er even mee heb gereden en ik start hem daarna weer dan slaat ie gelijk aan. Binnen halve seconde ofsow.

Hoe komt het dat ie zo slecht start?
 
Lijkt me zoals je zelf zegt. Dat de carb te weinig vacuum trekt om de kraan te openen. Probeer anders eens een kraantje oid van pia er op te zetten. (meestal zelfde diameter).Probeer anders eens te starten volgens normale weg en kijk of hij mengsel krijgt. (bougie)
 
prutellbakie dit werkt ook neit wat een... ding zeg iemand nog iedee voor me kill switch er zit een maak contact in geen verbreek dus als de het roode draadje er op zit start hij niet haal ik heme r af start hij wel en dat emot dus net anderzom
 
ik heb hem geprobeert te starten maar dat lukt niet met de gewone manier. De bougie kleur is trouwens een beetje zwartig bijna geen goud te zien. Heb het zo gedaan voor het inrijden. kan het niet zijn dat dit het probleem is? anders kijk ik dinsdag wel ff voor een kraantje en sproeier.

ow afstelling is trouwens dit.

drukveer: orgineel (malossi rood sterkte ong.)
trekveren: omega zwart
sproeier: 90
rollen: 3,3
 
pfff dat kan ik wel laten doen maar dat wordt dan ook dinsdag. Ik heb er nu ff niet mee gereden en hij heb in de zon gestaan. Maar nu start ie wel wat makkelijker. Lijkt wel hoe warmer het blok is hoe beter ie start.
 
Dat je blok beter start wanneer ie warm is logisch. Doet elke scooter.

Probeer anders een tankje ofzo te vinden waar je benzine indoet en direct op de carb zonder vacuum. Kijken of het dan wel beter is. Heb bij een area ook een keer gedaan die problemen met de vacuum had en met dat andere tankje deed ie het wel goed.
 
Eyz

Ik heb hier een airsal 50cc cilinder liggen voor minarelli horizontaal watergekoeld. Alleen komt mijn yasuni r er niet goed op zodat de boutjes niet goed passen. Deugt dit wel? En ik kan toch gewoon die punten uitboren dan?
 
Ice^ said:
heeft iemand enig idee waar de aftap van de vertandingsolie zit bij een italjet formula 50, namelijk niet bij de achterrem in de buurt


Deze zit als ik het goed heb Achterwiel er afhalen en kan zo de vertanding er uit. De aftap plug zit onder in aan de uitlaat kan achter de velg zeg maar. Als het zo begrijpelijk is.
 
Status
Not open for further replies.