Heb net per ongeluk zonder bij na te denken syntetische olie in mijn tankje gegooid waar volle syntetische olie in zat/zit.. ben ik nu de sjaak? |(
Het gaat over een straatscooter
Scheelt een polini membraan en spruitstuk tegenover een ori spruitstuk op mijn setup(mina verticaal):
carenzi krukas
70 DR
yasuni R
17,5 mm dellorto
malossi vario en malossi ventilvar
malossi riem
polini 2g koppeling
En kan ik mijn ori luchtfilter nog gebruiken?
Waarschijnlijk is dit een hele domme vraag en weet ik het antwoord zelf ook al wel. Maar ik wou toch even zekerheid over deze vraag.
Is het gevaarlijk (voor rijder en technische staat van scooter zelf) om te rijden op een scooter (Yamaha Aerox) waarvan de linkervoorpoot van de voorvork lekt?
Alvast bedankt!
Hoi,
Ik heb een slider, met 50dr leovinci Z ,12 mm, stage 6 race koppl, en andere vario.
3,5 gram rollen rode trekveertjes, gele drukveer
Maar heb last van 2 dingetjes, misschien dat jullie me kunnen helpen.
1 : Op wat hogere snelheid, is de gasreactie eigenlijk goed pakt vlot op en trekt lekker door steeds. Maar op echt de top snelheden van de slider begint het zeg maar wat te zhzzhhzzhhzhz zoemen, en licht te trillen dat terwijl hij nog doortrekt naar 80 km/h ofzo (( denk dat het miss aan de rollen kan liggen .))
2 : Als ik wegrijdt als die koud is is het altijd wat rustiger aan ,maar hij trekt dan wel als een dolle. Maar als ik bijv na een 3 kwartier of half uur gereden heb. En kom met een snelheid op stoplicht af en ik sta stil, zakt hij niet zo snel terug in toeren. en als ik voor het stoplicht sta stationair te draaien. Dan kan ik niet zo veel toeren maken al staat mijn koppeling redelijk strak(Net als ie koud is kan je wel hen hen heng doen) Maar dan als ik wegrijd hoor je dat die geen toeren maakt en bij 10/15km/h trekt hij pas door en is hij diploos weg naar de top !
Nou hopelijk kennen jullie erwat mee, want als die 2 dingen weg zijn is het wel wat fijner wegrijden! etc
Mvg Ben
hallo kheb klein, mss dom vraagje
maar de moer op de koppeling, de eerste, hoe groot is die? sleutel 22 (grootste dat ik heb) is te klein nu twijfel ik of dat het 23 of 24 is, die sleutel kost tamelijk veel geld en wil niet echt een goede 7euro aan een sleutel verspillen die ik amper/nooit zal gebruiken dan...
EDIT: gaat over booster spirit oud model(nog nooit iets aan veranderd in koppeling)
60°C oid.
Verder geen verontrustend antwoord?
Dus dat is niet te heet ofzo, bedankt!
Nee 60°C moet makkelijk kunnen.
Wel of geen koelvinnen bij AC of LC maakt geen reet uit. Je kunt prima zonder koelvinnen rijden. Enkel zal er wat minder luchtcirculatie zijn in je carter , en je vario zal wat warmer worden. Kan allemaal geen kwaad.
hallo0,
ik wil binnenkort een scooter gaan kopen maar ik wil kiezen tussen een gilera runner (nieuw model) of een aerox.
zelf wil ik gaan voor de runner maar als ik de scooter snel wil later optrekken door de vario eruit te halen en er een andere uitlaat op te zetten, wat is dan de beste keus?
runner of aerox?