This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
ik heb hier een wrakje en men straatbrommer staan maar het wrakje is een b klasse en de ander een a klasse nu was ik van plan om die b-klasse cilinder onder men a klasse te hangen MAAR die b klasse heeft m-8 bouten en men a-klasse heeft m-6 bouten erin zitten
kan ik die cilinder er toch nog onder hangen of moet ik een nieuwe kopen ????

Hoe zit het met als je je cilinder, krukas, lagers etc heb vervangen, dan is de olie uit alle slangetjes. Die op de carberateur zeg maar..
Kan je um dan wel gewoon starten en dan wachten tot het doorloopt of moet je kicken ofzo totdat er olie in het slangetje zit? groet.
Ook kvs...

Last edited by a moderator:
Scheelt een polini membraan en spruitstuk tegenover een ori spruitstuk op mijn setup(mina verticaal):

carenzi krukas
70 DR
yasuni R
17,5 mm dellorto
malossi vario en malossi ventilvar
malossi riem
polini 2g koppeling

En kan ik mijn ori luchtfilter nog gebruiken?

Heb net per ongeluk zonder bij na te denken syntetische olie in mijn tankje gegooid waar volle syntetische olie in zat/zit.. ben ik nu de sjaak? |(

Het gaat over een straatscooter

Maakt weinig uit. Volgende keer goede olie erin. En daarna weer. Dan is het half sytetische er wel ' uitgespoeld '.

Op dit setup maakt het niet uit. En luchtfilter moet passen.

ik heb hier een wrakje en men straatbrommer staan maar het wrakje is een b klasse en de ander een a klasse nu was ik van plan om die b-klasse cilinder onder men a klasse te hangen MAAR die b klasse heeft m-8 bouten en men a-klasse heeft m-6 bouten erin zitten
kan ik die cilinder er toch nog onder hangen of moet ik een nieuwe kopen ????

waarom antwoord er niemand op men vraag ?????

Waarschijnlijk is dit een hele domme vraag en weet ik het antwoord zelf ook al wel. Maar ik wou toch even zekerheid over deze vraag.
Is het gevaarlijk (voor rijder en technische staat van scooter zelf) om te rijden op een scooter (Yamaha Aerox) waarvan de linkervoorpoot van de voorvork lekt?

Alvast bedankt!

het is natuurlijk nooit goed , en ook wel gevaarlijk als het oli op je band komt .
verder kan je er wel mee rijden maar is niet het slimste ( ik rijd er zelf ook mee @ sllider ..|( )
beter maak je het meestal kwastie van een paar keringen en klaar ben je

Niet handig op einde van de pagina dus nog een keer

hallo kheb klein, mss dom vraagje
maar de moer op de koppeling, de eerste, hoe groot is die? sleutel 22 (grootste dat ik heb) is te klein nu twijfel ik of dat het 23 of 24 is, die sleutel kost tamelijk veel geld en wil niet echt een goede 7euro aan een sleutel verspillen die ik amper/nooit zal gebruiken dan...

EDIT: gaat over booster spirit oud model (nog nooit iets aan veranderd in koppeling)

Hoi,
Ik heb een vraagje over de temperatuur van een Area 51, je ziet wel die streepjes, maar voor hoeveel graden staat 1 zo'n streepje??
Mijne is meestal zo'n 4 streepjes (van de 7) ben benieuwd hoe heet dat is!

alvast bedankt, groet.

24

Hallo iedereen, eindelijk mn eerste post.

Ik heb een NRG DD extreme LC en ik heb een hele tijd een raar geluid gehad als ik optrok. Nu heb ik mn carter kap er af gehaald en zie ik dat mn koelvin heel erg is afgesleten, zeer waarschijnlijk heeft hij tegen de kickstart tandwiel dinges(lol) aangezeten. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? En is die koelvin wel nodig aangezien ik een LC heb?

alvast bedankt

Verder geen verontrustend antwoord?
Dus dat is niet te heet ofzo, bedankt!

Nee 60°C moet makkelijk kunnen.

Wel of geen koelvinnen bij AC of LC maakt geen reet uit. Je kunt prima zonder koelvinnen rijden. Enkel zal er wat minder luchtcirculatie zijn in je carter , en je vario zal wat warmer worden. Kan allemaal geen kwaad.

Dus ik kan hem er het beste dan afhalen? Ok bedankt (btw, zo heet zal hij niet worden, hij is standaard geloof ik, alleen een of andere ixil uitlaat en hij gaat mischien net 70, dus waarschijnlijk nog begrensd las ik net )

PS. smelten de rollertjes dan niet of iets dergelijks?

Last edited:
welke?

hallo0,

ik wil binnenkort een scooter gaan kopen maar ik wil kiezen tussen een gilera runner (nieuw model) of een aerox.

zelf wil ik gaan voor de runner maar als ik de scooter snel wil later optrekken door de varioring eruit te halen en er een andere uitlaat op te zetten, wat is dan de beste keus?

runner of aerox?

Last edited:

Van wat ik overal lees is de vario van de runner(en ook de nrgs, zoals die van mij) al een behoorlijk stuk groter dan die van een minarelli. Het is dus eigenlijk niet nodig om een nieuwe vario te kopen bij de piaggio blokken. Je kan wel bijvoorbeeld een torquedriver of iets dergelijks kopen(veel goedkoper uit!). Dus ik zou voor de runner gaan Plus ik vind die persoonlijk wat vetter

Last edited:
Status
Not open for further replies.