This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
tjsa het is je eigen fout dat je het verkeerde type blok hebt besteld, lijkt me dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen

Het klopt dat het mijn eigen fout was, maar ik wilde eerst een andere klasse rijden. Nu zit ik dus met een kk duur blok waar ik niks mee kan. Gelukkig heeft de dealer zichzelf ook een oor aan genaait, want ik moet nog zo ontzettend veel bestellen en laten doen. Daar gaan hun iig niet meer aan verdienen.

waarom de zuigerveren?

is het gewoon de afstelling van de carb die niet goed is..
het weer is veranderd, je scooter heeft meer brandstof nodig om te ontbranden met de kou..

Omdat de bougie mooi koffie bruin is. Ik niet echt veel compressie heb als ik hem wil starten met kickstarter, Ik het vreemd vind dat hij slecht start/rijd als hij koud is maar als hij warm is perfect rijd alleen die top niet zo hoog is (warmte uitzetten, sluiten de zuigeringen beter aan?) . Misschien gooi ik er wel een hele nieuwe cilinder onder van aisail aangezien deze 60 euro kost en dan weet ik zeker dat het daar niet aan kan liggen

beter check je wel even je keerringen enzo..
heb exact dezelfde ''symptomen'' gehad en ook voor niks mn cilinder en zelfs carb, membraan, spruitstuk vervangen.
bleek daarna dat de keerring achter de ontsteking net niet helemaal afsloot, maar dus nog wel genoeg compressie op kon bouwen om te starten,, maar hoe kouder het weer, hoe lastiger hij startte.

Uhm wat jij nu allemaal zegt zijn toch ook allemaal temperatuur verschijnselen?
Minder compressie -> door de kou zijn de zuigerveren wat minder groot
Start slecht -> tja zelfde verhaal, plus dat het mengsel gewoon te arm word als het kouder word
top niet zo hoog -> vaak verbeelding imo...

Maar toch zou het best kunnen dat ze versleten zijn, gewoon nieuwe kopen, veren kosten toch geen drol.

trekveren peugeot of kimko super9 universeel??

Ja de titel verraad de vraag dus al.

De trekveertjes van een peugeot ludix en kymco super 9...zijn deze gelijk aan mekaar?
Niet voor de prijs...maar om onnodig iets uit elkaar te halen vind ik onzin.

Greets bvo

pas een Cilinder Gilardoni Honda Wallaroo, Peugeot Fox 50cc op een fox 25/km/h werkt hij verder goed inc alle andere std onderdelen

Maat : 40.00mm
Merk : Per stuk
Type : Gilardoni
Kleur : Aluminium
Materiaal : Aluminium
Penmaat : Pen 12
Koeling : AC
Inhoud : 50cc

Volgens mij zijn alle brommers in snor en brom versie exact hetzelfde hoor, op de poorten na dan (en vaak de vertanding).

tja, daar hebben ze recht op uiteraard.

Ik zou de verstandhouding gewoon zo goed mogelijk houden, want EIGENLIJK zit jij in de fout door een verkeerd blok te bestellen.

Maar als je het had vermeld binnen de 7 dagen, hadden ze het wel moeten terugnemen, volgens de wet dan.

Heb je langer dan 7 dagen gewacht is het dus 100% jouw schuld helaas.

Een begrensde 4 takt snorscooter (Sym Mio), moet daar de bougie ook mooi bruin zijn? De bougie is nu helemaal wit, wat volgens mij te weinig benzine betekent.. Maar de scooter is nu net een paar maanden oud en is net terug van een beurt..

Hebben ze dan bij de scooterdealer gewoon slecht werk gedaan of vergis ik mij?

Misschien stom vraagje

Vriendin van mij heb een vespa 2takt. Ze wilt graag ongeveer 60 rijden en niet gelijk 75 ofso. Scooter is helemaal begrensd. Als je alleen varioring uit de scooter haalt, loopt ie dan al harder als 40? Want nu met windscherm erop blaast dat ding nog maar 40km/h. En ze wilt niet 75 ofso rijden. Ik weet zelf namelijk niet hoe je proppen uit uitlaat haalt.

mvg Maurice

Status
Not open for further replies.