This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
nou , een pakking zal altijd iets in elkaar worden gedrukt , zet je dit voor de 2e keer in elkaar zou ik zeker even de squish opnieuw meten.

mja , beter nieuwe pakkingen gebruiken waar het kan.

en ligt er natuurlijk ook aan of je uberhaupt wat hebt aan squish opmeten..
 
Na een half uurtje door de regen rijden wil me piaggio nrg mc2 niet meer starten, moet ik een half uur wachten en dan doet ie 't weer, wat kan ik daar tegen doen?:?
 
ik heb 2 pia malossi cilinders waarvan ik niet precies weet welk type het is..
nou staat me er iets van bij dat je dat op de site van malossi zelf op kon zoeken
maar dat lukt me neit echt..

iemand een idee welke het zijn of het voor mij kan doen?

nummers die op de zijkant staan zijn:
8464
8863
 
alstu:

8464:
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01220.jpg[/IR]
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01221.jpg[/IR]
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01222.jpg[/IR]
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01223.jpg[/IR]

8863:
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01224.jpg[/IR]
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01225.jpg[/IR]
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01227.jpg[/IR]

samen:
[IR]http://i268.photobucket.com/albums/jj17/maikel_rox/DSC01229.jpg[/IR]
 
Last edited:
ff vraagje tussendoor; waarom worden er geen uitlaten van aluminium gemaakt?

aluminium is vrij zwak , door trillingen alleen al gaat het scheuren mits je het net zo dun maakt als met staal , en zou je het dikker maken word ie hoogstens zwaarder , volgende punt is uitzettingscoefficient , alu zet meer uit dan staal.

ook is het stukken lastiger om van alu een uitlaat te maken , en alu is duurder.

tegenwoordig worden bijv. GP uitlaten van titanium gemaakt , zeer sterk en licht , en de het zet minder uit.

het uitzetten heeft weer te maken met de maten van de uitlaat , zo zal een koude uitlaat andere maten hebben dan een warme , en de gastemperatuur heeft er ook invloed op.

zijn dus 2 waardes waar je veel mee kunt doen , en hoe vaster je deze waardes kunt krijgen zoals jij het wilt hoe makkelijker/mooier natuurlijk.

hier even een schemaatje :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitzettingscoëfficiënt


alu zet dus 2 keer zoveel uit al als metaal!


verder (om toch nog even op uitlaten door te gaan) is er ook weleens getest met watergekoelde uitlaten , om zo de temperatuur zo exact mogelijk te krijgen , maar nadeel is weer dat je gewicht mee moet nemen ,en het werkte geloof ik ook niet zoals gehoopt werd. (ik dacht overigens dat dit met een motor van Doohan getest is)

word overigens in boten ook wel gebruikt..
 
Ik weet niet of dit de goede plek is om deze vraag te stellen merja

Ik vroeg me af of een Honda Wallaroo blok onder een Fox past? Dus zonder aanpassingen aan het frame, dit i.v.m. de verschillen in het veersysteem.

Ik weet alleen dat een Fox blok niet onder Wallaroo gaat....
 
Opgelost, had nog eventjes de search gebruikt en me luchtschroef wat verder uitgedraaid en nou stotterd ie niet meer
 
ik rijd volledig origineel, op de vario na, dit is een polini speed control.
mijn gas reactie is nogal traag, ik wil hier iets aan veranderen.
ik zou graag een vl14 op mijn aerox zetten.
heeft dit nut op een (bijna) volledig standaard aerox of is dit weggegooid geld ?
 

Heel erg weggegooid geld. Beter stel je m gewoon af.

ik zie op veel sites how to's over poortmappen
maar wat kun je er eigenlijk mee???

Jij weinig. Cilinder tuners kunnen er wel wat mee. Dmv de poorten over te tekenen van een cilinder , weten ze hoe groot de spoelers zijn / uitlaat poort. Hieraan kunnen ze zien of de poort kleiner moet of niet. Timingen kan je er ook mee meten etc.
 
alleen heb je daar pas wat aan als je ook begrijpt waarom je dit kunt veranderen , er is meer dan alleen een poortmap en dus timingen , behalve dat de timingen veranderen zul je ook andere onderdelen moeten vervangen en aanpassen om een beter resultaat te krijgen.

ik zou er iig niet zomaar mee gaan lopen kloten..
 
Status
Not open for further replies.