This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Een noob vraag ...

Ik heb een puch nrg mc2 nu zat er een dip in bij 60km terwijl hij soms netjes de 80 haalt alleen duurt het wat lang.Nu heb ik er lichtere rolletjes ingedaan 3.5 gram nu trek hij mooi door naar 75km .Maar zag ik gister dat de lucht filterschroefjes los zaten toen ik deze had vastgedraaid reed hij 25km met veel gestotter nu ze weer losser zijn gaat hij wel weer 70- 75 km. Dus mijn vraag is moet ik die gaan afstellen totdat hij gewoon weer goed doortrekt......

En heb een terugloopuitlaat die aan vervanging toe is ...Wil weet er een goede die en snel optrekt weinig geluid en geen snelheid verlies...
 
Mja , kan zijn dat ie dan meer lucht krijgt als je originele filter open gaat. Dan is de mengsel binnenin je cilinder wat beter. Wat ik zou doen is de luchtfilter dicht tapen met duct-tape , en gaan spelen met je luchtschroef.
 

wat heeft dat dan voor effect? Bij een slappe drukveer grijpt de koppeling eerder aan toch?
mvg
 
wat heeft dat dan voor effect? Bij een slappe drukveer grijpt de koppeling eerder aan toch?
mvg

Nee. Drukveer zorgt er alleen voor dat je snaar continu grip heeft op je poulies.

Te sterk , dan heb je teveel weerstand , dan is je scooter niet vooruit te branden en kan je nouwelijk op toeren komen. Lichte rollen zijn hiervoor nodig om op sneller op toeren te komen.

Te slap , en je snaar zal weinig grip hebben op je poulies. Hierbij zijn zware rollen van toepassing. Zodat je niet te snel op toeren komt , zodat je snaar te tijd heeft om continue grip te hebben.

het aangrijpen ligt aan je koppeloing veren , ook wel trekveren genoemd. Imo kut benaming. Zelfde als powerfilter... Affijn , hoe strakker je koppelingsveren , hoe later je koppeling je koppelingshuis grijpt , en losse , hoe eerder uiteraard. Drukveer heeft hier niets mee te maken.
 
Goededag mensen,

Een tijdje terug heb ik een aprilia sr met een minarelli horizontaal blok gekocht. Ik moet hem nog wel goed afstellen en daar heb ik een aantal vragen over.

Mijn set-up: Gianelli nrx uitlaat
malossi vario
luchtfilter ontgrenst
vario ring eruit

Voor de rest is alles standaard.

Er zit nu een sproeier in waar alleen 7 op staat. Er zit een koppeling met 2 segmenten in met een zwarte drukveer en 2 zwarte trekveren. Er zaten rolletjes van 3,6 gram in, die ik heb vervangen voor een aantal gram die ik niet weet.

Toen de 3,6 gram rollen erin zaten trok de scooter tot de 20 langzaam op en daarna trok hij tot de 50 iets sneller en daarna trok hij nog wat sneller door tot de 75 ongeveer.

Met het onbekende aantal gram rollen, trek hij tot de 20 langzaam net als met de 3,6 gram rollen. Daarna trek hij door tot de 80 ongeveer waarbij hij steeds meer toeren maakt, in het begin dus weinig en bij de 80 ongeveer meer toeren. Hoeveel toeren weet ik niet.

Ik hoef niet precies te weten hoeveel gram rollen erin moeten en wat voor spoeier want dat is niet niet te doen.

Dus ik zou graag wat richtlijnen willen waar ik ongeveer moet zitten met de sproeier, rollen, drukveer en trekveren.

Tevens heb ik nog een vraag, hoe krijg ik de moer op de koppeling eraf want ik krijg hem er echt niet af, ik heb er een koppelings sleutel voor alleen het lukt gewoon niet, zou iemand dat ook kunnen uitleggen aub.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen wat ongewijfelt zal kunnen.

Als jullie vragen hebben, stel ze gerust.

Groeten Martijn
 
ik heb 2 weken geleden een polini corsa gekocht van ene rene uit uithoorn
en ik heb een luchtgekoelde hebo cylinder van hem ontvangen die helemaal gaar was kent 1 van jullie deze kerel of herkent 1 van jullie dit e-mail adres rene_etjuuuh@hotmail.com want ik heb voor een polini corsa betaald en ik heb een verneukte hebo ontvangen dus ik ben in feite opgelicht en ja ik weet dat het riskant is om spullen te bestellen op marktplaats

z'n adres is muur 54 1422pk uithoorn
 
Wat is de juiste defenitie van je powerband? En wat houd het precies in?

Ik heb op wiki gezocht, maar daar ging het alleen maar over schakels, ik zou het graag vanuit de scooter willen zien.

Want zover ik nu weet = powerband het toerental waarop je motor het beste presteerd.
 
mijn scooter heeft een klein dipje in het begin van 0-10 ............... en dan gaat hij als een speer strakker/slappere trekveren lichter /zwaardere rollen?
srry maar ben ff de kluts kwijt
 
Heee.
Ik wil een nieuwe power1 vario bestellen maar ik niet welke maat rollen ik erbij moet bestellen

en is het verstandig om ook een nieuwe Variateurflens + koelvin(power1) te bestellen ?

mvg
Jw
 
vragen

Ik heb een gilera dna met een standaard cilinder en ontgrenst:variateur,luchtfilter,en een snelle uitlaat :leovinci handmade tt
hij loopt 93 op een tomtom ik heb alleen een beetje dip bij wegrijden ik heb alleen een standaard drukveer en blauwe trekveren en rolletjes weet ik niet.zal ik een mallosi gele drukveer kopen en omega zwarte drukveren?wat veranderd er dan voor mij?en kan ik nog een hogere top halen met deze spullen?

mvg
 
ff een vraagje
Het gaat om een Minarelli horizontaal blok met een standaard spruitstuk en luchtfilter. Wat moet er precies aangepast worden voor een Stage 6 Carburateur 21mm - Race black edition. Moet ik een ander spruitstuk of andere luchtfilter?
 

Klopt wel. Maar de powerband is een toerengebied waarin je scooter fijn rijdt. Dus van redelijk vermogen naar topvermogen en terug.
 
Heee.
Ik wil een nieuwe power1 vario bestellen maar ik niet welke maat rollen ik erbij moet bestellen

en is het verstandig om ook een nieuwe Variateurflens + koelvin(power1) te bestellen ?

mvg
Jw

Als je een variatuer koopt moet je er meteen een nieuwe koelvin (halfpoulie) bij kopen.

Dit vind ik op een webshop:

Power 1 - Variateurset

Inclusief: 3 sets rollen (16x13)
- 6.5 gram
- 7.5 gram
- 8.5 gram
 
Status
Not open for further replies.